21 Reacties

11 dagen geleden

Dit is echt de leeftijd, maak je niet druk, je doet t super!

11 dagen geleden

Dit is de leeftijd ik werk nu op een groep met 1 tot 2 jarige en dat is vooral de hele dag politie agent zijn en heel vaak zeggen dat ze iets niet mogen doen omdat het een ander kindje pijn doet of omdat het gevaarlijk is.

10 dagen geleden

Dit is precies onze dochter van 1.5 😅

10 dagen geleden

die van ons negeert me gewoon totaal. Hangt de hele dag de boef uit en zelfs als ik naast hem ga zitten op ooghoogte etc. Draait hij zijn hoofd weg en trekt hij zich los. He dont give a shitttt. Je doet het top!

10 dagen geleden

Hahaa, hier precies hetzelfde hoor!! Hoort erbij denk ik ook maar dan. Wat hier nog wel eens helpt als het echttt niet mag.. Dan pak ik haar op en zet haar op haar billen op de grond en zeg normaals waarom het niet mag. Op een of andere manier heeft ze dan door dat het serieus is..

10 dagen geleden

Reactie op Lilizzy

Hahaa, hier precies hetzelfde hoor!! Hoort erbij denk ik ook maar dan. Wat ...
Werkte dat hier maar. Hier wordt alles weggelachen en als een spsl gezien 😅

10 dagen geleden

Reactie op Nathalievanputten

Werkte dat hier maar. Hier wordt alles weggelachen en als een spsl gezien � ...
Spel*

10 dagen geleden

Hier ook... Afleiden werkt het beste. En anders een lange adem hebben een steeds weghalen en nee zeggen. Na een tijdje merkte ik dat ze het dan niet meer doet (voor dat moment 🫠)

10 dagen geleden

Wel redelijk herkenbaar, al heb ik wel een kind dat van nuture redelijk braaf is. Hier zeg ik max twee keer ‘nee’ en dan haal ik haar uit de situatie. Dan is het vaak even huilen en zegt ze zelf ‘mag niet’. En ook probeer ik veel te benoemen wat wel mag of wat ze ervoor in de plaats moet doen. Bv: eten blijft op tafel (na twee keer gooien pak ik haar eten weg en krijgt alleen hapjes van mij), aaien (ipv meppen) etc.

10 dagen geleden

Jaja de terrible 2 komt eraan 🥴

10 dagen geleden

Zie het zo, je hoeft je kindje niet onder de duim te hebben. Je kindje is een uniek wezen wat de wereld ontdekt. Geef zoveel mogelijk autonomie, verbind en geef bij een nee ook een alternatief wat wel kan. Het brein van een kindje kan dit zelf nog niet op deze leeftijd

10 dagen geleden

Bedankt allemaal❤️ ik vind het fijn om te weten dat het erbij hoort en normaal is.

10 dagen geleden

Dat was hier tot vorige week ook het geval. En ineens sinds vandaag is ze wel onder de indruk als ik haar wat strenger toespreek en luistert ze beter! Ze ontwikkeld zich nu mentaal heel snel in ene dus denk dat ze het eerder nog niet zo door had.

10 dagen geleden

Herkenbaar hoor! Met haar hand boven de bloempot hangend, wacht ze net zolang totdat ik naar haar kijk en dan graait ze lachend met haar hand in de bloempot. Om vervolgens lachend hard weg te rennen als ik er naartoe loop. En dat is nog geen 1,5 jaar.. Draak 😅

9 dagen geleden

Reactie op Janneke22

Herkenbaar hoor! Met haar hand boven de bloempot hangend, wacht ze net zola ...
Ik moest hier hardop om lachen! Het is zo ongelofelijk herkenbaar

9 dagen geleden

Je doet het goed maar ze begrijpen het nog niet zo, dus toch blijven weghalen bij de trap.

5 dagen geleden

Herkenbaar! Zoontje maakt al de "neenee gebaar" met zijn vingertje om daarna naar de tv te rennen en eraan te zitten. En zo nog 100 dingen. Soms kan ik erom janken want ik zou eens wat leukers willen dan de hele dag zeggen "neenee niet doen". Ook positief afleiden en complimentjes werkt niet. Dan gaan we vaak maar even naar buiten. Of ik denk bij mezelf: pick your battles. Is dit gevaarlijk? Dan moet het stoppen? Is het irritant? Laat dan maar even voor wat het is. Maar ik duim wel dat ik hij beter kan luisteren als hij ouder is. Ik betwijfel nog hoeveel hij snapt. Hij praat bijv ook niet echt. En dat "Nee nee gebaar" dat maakt hij wel maar dat betekent niet dat hij snapt wat het is.

5 dagen geleden

Wat voor mij ook fijn werkt is positieve taal: Afblijven > laat maar staan Niet staan > blijven zitten Niet gooien > leg maar hier neer Niet slaan > doe maar aai mama Nee niet naar buiten > we blijven binnen Geen tv kijken > je mag gaan spelen Nou en zo nog 300 voorbeelden 🤪Maar werkt voor mezelf ook heel fijn omdat het geen negatieve sfeer geeft 🙏🏼

4 dagen geleden

Reactie op NaNa22

Wat voor mij ook fijn werkt is positieve taal: Afblijven > laat maar st ...
Ja heel goed! Werkt het ook? Klinkt bot of sarcastisch maar wad serieus bedoeld. Of werkt het in ieder geval mentaal bedoel je? Want soms als ik dit doe en er word nog steeds ruig gedaan en het huis afgebroken dam denk ik echt treurig "zit ik hier met m'n goede gedrag"🤣✌️

4 dagen geleden

Reactie op maria_1234

Ja heel goed! Werkt het ook? Klinkt bot of sarcastisch maar wad serieus bed ...
Haha niet altijd maar het helpt iig voor de sfeer en voor mijn uithoudingsvermogen 🤣