23 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn al met 4,5 maand begonnen door de oefenhapjes mengen omdat onze baby lichte eczeem had en daarom een verhoogd risico had op ei en pinda allergie. Hier ging het geven meteen heel goed, denk dus dat je je in ieder geval niet druk hoeft te maken dat je het te vroeg aanbied! Ons cb zei dat ze normaal gesproken 6 maanden adviseren.

één jaar geleden

Reactie op MM97

Wij zijn al met 4,5 maand begonnen door de oefenhapjes mengen omdat onze ba ...
Wat fijn! Ik ben erg bang dat ze allergie gaat krijgen ik durf het nog niet🥺🥺🥺

één jaar geleden

Wij zijn ook op aanraden van consultatiebureau gestart met 4mnd door de oefenhapjrs heen. Gekookte ei door de groente, 100% pindakaas door het fruit

één jaar geleden

Reactie op Sissisisis

Wat fijn! Ik ben erg bang dat ze allergie gaat krijgen ik durf het nog niet ...
Was ik ook super bang voor hoor, het stelde mij wel gerust dat wanneer ze een allergie hebben ze nu nog hele lichte allergische reacties krijgen. Ze zeggen ook dat vroeg beginnen helpt voorkomen van een allergie, ik zou het dus gewoon een keer proberen door het hapje en dan goed in de gaten houden of je ergens uitslag bij je kindje ziet!

één jaar geleden

Met 5 maanden ongeveer, vond het ook wel spannend, maar het was t beste om voor 6 maanden te beginnen ivm allergieën. Hij kan er tegen, niks aan de hand 😀

één jaar geleden

4 maand.

één jaar geleden

Reactie op Cvanassen

Wij zijn ook op aanraden van consultatiebureau gestart met 4mnd door de oef ...
Alleen eigeel of gewoon een hele ei

één jaar geleden

Hoeveel hebben jullie gebruikt van de ei? Geen hele neem ik aan

één jaar geleden

Op de site van het voedingscentrum staat voor beide een opbouwschema van 3 dagen om te wennen

één jaar geleden

Dit is vanuit het voedingscentrum

één jaar geleden

Reactie op Sissisisis

Hoeveel hebben jullie gebruikt van de ei? Geen hele neem ik aan
gewoon op gevoel, echt een klein beetje..

één jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 22 weken en ik mix de pindakaas door haar fruithapje heen had de cb mij geadviseerd . Zodat ze er aan went

één jaar geleden

Reactie op Sissisisis

Wat fijn! Ik ben erg bang dat ze allergie gaat krijgen ik durf het nog niet ...
Wat vreemd, als je bang bent moet je het juist zsm doen. Als je het introduceert voor zes maanden, is de kans op een allergische reactie het kleinst. Ik zou er dus niet mee wachten, hoe eerder hoe beter :)

één jaar geleden

Wij hebben met 4 maanden pindakaas gegeven door het fruit. Ei gaan we vandaag doen. Ze is 5,5 maand maar vindt de hapjes nog niet je van het haha

één jaar geleden

Bij ons gaven ze aan voor 6 maanden aanbieden om de kans op allergie te verkleinen.

één jaar geleden

Reactie op ozge

Mijn dochtertje is nu 22 weken en ik mix de pindakaas door haar fruithapje ...
Hi ik was dit vandaag ook van plan zocht echt een topic erover. Maar me vraag aan je is welke pindakaas je gebruikt mixend met de fruitvoeding. De cb gaf mij aan die van Calvé maar t zet me zo erg aan t twijfelen door het zout.

één jaar geleden

Hi ik was dit vandaag ook van plan zocht echt een topic erover. Maar me vra ...
Ons cb adviseerde de 100% pindakaas zonder toevoegingen. Deze heb je van verschillende huismerken en ook van Calvé. Ik heb de 100% pindakaas van Calvé en daar zit <0.01g zout in (in de normale Calvé pindakaas zit 0,55 g).

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Ons cb adviseerde de 100% pindakaas zonder toevoegingen. Deze heb je van ve ...
Ooo dan heb ik wel de verkeerde gehaald 🥲 goed dat ik dat weet gelukkig

één jaar geleden

Hier vanaf 4 maanden pindakaas door de banaan gegeven. Nu ondertussen (6maanden) een klein beetje op brood. Ei geroerbakt en door de staafmixer en zo gegeven met wat groente hap (bijvoorbeeld door de spinazie). Beide goed gevallen en vallen ook goed in de smaak haha.

één jaar geleden

Voor alle moeders: pindakaas van de kleine keuken is top!!