6 Reacties

4 maanden geleden

Wat wij dan doen is afleiden en iets geven wat hij wel mag. Hij doet niet hetzelfde maar als hij zijn zin niet krijgt wordt hij boos. Dan leg ik uit waarom hij dat niet mag en geef ik iets wat hij wel mag. Of het de beste manier is? Geen idee, maar werkt hier wel! Haha. Succes! ☺️

4 maanden geleden

Wat is er mis met nee zeggen of aangeven dat iets niet mag?

4 maanden geleden

Wat is er mis met nee zeggen of aangeven dat iets niet mag?
Er is niks mis mee maar ik merk dat het niet altijd werkt. Dus ik wil proberen het meer vanuit positiviteit te benaderen, zeker als ik al de hele dag bezig ben mee “nee” “nee mag niet”.

4 maanden geleden

Reactie op MB218

Er is niks mis mee maar ik merk dat het niet altijd werkt. Dus ik wil probe ...
Ik hoor mijzelf ook vaak nee zeggen op een dag. Wordt het niet gezelliger op inderdaad. Ik probeer vooral aan te geven wat ze wel mag, in plaats van steeds te zeggen wat niet mag. Dus geen "Nee, je mag niet aan de plantjes zitten", maar "mooi zijn de plantjes he? Je mag er naar kijken". Houdt de sfeer hier er wel beter op. Werkt dit niet, dan zeg ik of heel duidelijk nee, of zoek ik iets anders om met haar te doen. Als ik echt vind dat iets niet mag zeg ik heel duidelijk nee, bijvoorbeeld een scherp mes pakken. Als ze even aan de plantjes trekt vind ik dat toch minder erg😀

4 maanden geleden

Misschien anders benaderen, aangezien nee inderdaad snel een trigger is hier zeg ik vaak klaar, en als ik zie dat ze iets van plan is zeg ik pas op dat mag niet. Vaak kort en duidelijk en mevrouw hier weer dan heel goed wat ik bedoel. Het is helaas echt de leeftijd dat ze alles opeisen en denken dat ook alles van hun is, ze kunnen nog niet begrijpen waarom het niet kan/mag of dat er gedeeld moet worden. Gewoon duidelijk en consequent blijven en vooral steeds het zelfde herhalen bij iets wat je liever niet ziet.

3 maanden geleden

Die kleintjes weten nog niet wat goed of fout gedrag is. Ik denk dat wij ze juist moeten leren wat wel en niet mag. Onze jongste kan onze hond of onze oudste dochter graag slaan. Je mag niet slaan, dat is niet lief… maar wat is dat dan, lief zijn? Aaien, knuffeltjes en kusjes geven, dat is lief. Ze draait dan als een blad aan een boom om en geeft ze een dikke knuffel. Het is goed om te corrigeren maar leg ook uit waarom iets niet kan en wat dan juist wel kan. Hier ook op het moment zo’n vreselijke eigen wil. Alles moet zoals zij wil. En dan is ze nog maar 17 maanden. Wordt wat dit…