8 Reacties

9 maanden geleden

Mijn zoontje is een jaar en krijgt nog voor elk slaapje een fles of bv. Hij vindt het heerlijk en cb vond het afgelopen week prima! Ik geef wel relatief kleine hoeveelheden. 90 ml. Dat was altijd zo (hij kreeg veel kleine maaltijden). Misschien kun je op die manier de hoeveelheid melk beperken? Maar weet niet of je zoontje het daarmee eens is :)

9 maanden geleden

Reactie op RuthieDi

Mijn zoontje is een jaar en krijgt nog voor elk slaapje een fles of bv. Hij ...
Ik geef 170 water en dan 3 schepjes, gaat hem denk meer om het drinken dan echt om het voeden denk ik

9 maanden geleden

Heb het ook geprobeerd met normale melk, maar dat werkte helaas niet 🫠

9 maanden geleden

Je moet het doen omdat je het zelf wil, niet omdat het cb het wil 😚 (kwaad geworden!? Zijn ze wel helemaal lekker??) Hier kreeg ze ook een flesje voor d'r slaapjes overdag. + avond fles en 1 a 2 nacht flessen was dat voor m'n gevoel ook best veel. Ze had erg dunne ontlasting en ad niet zoveel vast voedsel. Ik ben sinds afgelopen week gestopt met het flesje voor d'r slaapjes van 9:00 en 13:30. Ze valt dan gewoon op schoot in slaap, alles het zelfde alleen dan zonder flesje. Ging prima! Ontlasting meteen vaster en veel meer eetlust. Dus ik zou zeggen probeer het eens een week👍🏼 Succes!

9 maanden geleden

Ten eerste wil ik opmerken dat CB zich strak aan richtlijnen houdt en dus al snel opmerkt dat iets 'niet mag'. Bij je eerste kindje heb je dan meteen het gevoel dat je het fout doet maar dat is niet zo! Jij kent je kindje en zijn behoefte het beste. Dat gezegd hebben kan ik mij wel voorstellen dat ze advies geven over zijn voeding, vooral als hij aan de zwaardere kant is (boven gemiddelde betekend niet te zwaar he). Ik denk dat je zoontje de fles associeert met slapen en het ook om het momentje gaat. Probeer eens een ander ritueel uit zodat hij dat gaat associeert met slapen zoals bijvoorbeeld even wat eten, dan naar boven en slaapzakje aan. Nog even knuffelen en naar bed Hij zal in het begin gaan tegensputteren omdat het nieuw voor hem is maar uiteindelijk is de fles niet meer nodig. De tip om hem minder te geven en dit steeds af te bouwen is ook goed om te proberen. Drinkt hij ook echt die 170 leeg? Want dan zou ik hem door de dag wat meer drinken geven.

9 maanden geleden

Ja hoor hier ook zeker nog drie flesjes per dag. Hij drinkt ze nooit op hoor. Maar lekker doen vind ik, vanzelf willen ze het niet meer.

9 maanden geleden

Hier ook nog 3 flessen. Sochtends met wakker worden, smiddags voor haar middagdutje en Savonds voor het slapen. Is ook gewoon een ritueel en houden we er lekker in. Zou gewoon lekker doen wat goed voelt en desnoods kan je nog een schepje of meer er af doen. Oh en mijn oudste van bijna 3 jaar krijgt voor het slapen ook nog lekker een warme fles melk. Ook een heerlijk ritueel. Laat ze t maar bij t cb niet horen😂 achjaaa zo slecht kan het niet zijn toch?

9 maanden geleden

Mijn dochter van Net 1 krijgt nog om 11, 19 en soms 23.00 uur haar fles. Die van 16.00 hebben we cold turkey eraf gehaald en dat ging prima. Ik probeer nu de nacht fles eraf te halen, omdat ik zelf ook om 21.00 wil slapen soms 😄 maar dan wordt ze soms wakker rond 5 of 6. Weet niet of ze in een sprong oid zit dat ze nu altijd op dat tijdstip wakker wordt. Maar dat is nu het onderwerp niet. CB volgt regeltjes/protocollen gebaseerd op onderzoeken. Dat is een gemiddelde. Ieder kind is anders, elke ouder is anders. Persoonlijk volg ik de adviezen alleen op als ik me daar zelf goed bij voel, of als ik denk dat mn kindje zich daar goed bij voelt. Wij mochten ook stoppen met de flessen omdat ze al volledig met de pot mee eet sinds dat ze 6 maanden is. Maar soms eet ze ook dagen achter elkaar niets of nauwelijks. Dus voor nu geef ik sowieso de avondflessen nog. En leg een flesje met water in haar bedje als ik naar bed ga. Soms hoor ik haar wel nog om 5/6, soms ook helemaal niet. Lang verhaal kort; gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Hoor het advies aan, misschien kan je het proberen, of niet. Maakt voor mij helemaal niet uit, als je er maar goed bij voelt. En Oja dikke baby - pfffff