13 Reacties

één jaar geleden

Mijn baby word volgende week ook 9 maanden. Wij zitten nu op 3 flessen. Ik wil eigenlijk heel graag naar 2 flessen, maar ze is een slechte eter.. drm kan ik nu nog niet.. maar als jouw baby de behoefde nog heeft, zou ik nog gewoon blijven geven. Dan maar een paar maandjes later afbouwen toch?

één jaar geleden

Mijn dochter zit sinds paar dagen ook op 3 flessen ze is 9m Zelf heb ik nog geprobeerd 4flessen aan te bieden maar dat wou ze niet ik denk dat je baby daar nog niet klaar voor is luister vooral naar je kind

één jaar geleden

Jaa mijn baby 8 maand en heeft nog 2 flessen van 210. Ik heb zelf geprobeerd met wat zou vullen, pyjamapapje of een flesje in de ochtend. Eerst brood erna flesje, eerst flesje erna brood erna fruit. Kijken wanneer de behoefte wegvalt

één jaar geleden

Hier nogsteeds BV op verzoek. Vandaag heeft ie bijvoorbeeld 6 keer gedronken nog. Nog stuk meer dus, ik denk dat hij ongeveer 160 per keer drinkt. Volgens mij ‘moet’ er niks als je kindje er nog behoefte aan heeft!

één jaar geleden

Ik zou lekker je kindje daarin volgen. Tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding en 'moet' dus niks. Ik geef bv op verzoek en mijn zoontje drinkt nog volop 🤣 en eet daarnaast ook al lekker mee volgens de Rapley methode

één jaar geleden

Volg je baby ☺️. Wij hebben ook echt nog tot aan dit weekend de 4 flessen gehad want onze dochter wilde echt graag de melk en dronk alle 4 leeg 😅. Ze is al ruim 9 maanden (bijna 10 alweer) en het kwam doordat ze langer sliep ineens in de middag waardoor wij de fles van 15:00/15:30 vergaten.. En toen wij er aan dachten was het al 16;00 maar mevrouw gaf niet aan dat ze honger had. Dus om 16:30/16:45 de groenten gegeven en zo hebben we nu de fles er al af voor 2 dagen 🙂. Zo zie je maar het kan ineens gaan.

één jaar geleden

Onze dochter is bijna 8,5. Eten is haar hobby en ze drinkt ook goed water of thee. Dat vond ik belangrijk voordat ik af ging bouwen. Je kan ook 1 fles vervangen door pap met een lepel. Dan maak je 180/6 en doet daar pap 8+ mnd bij tot het stevig is. Dan hebben ze wel die voeding maar op een andere manier. Evt met een slokje water erbij. Dit geven wij als ontbijt rond 7.00 11.00: 150/5 melk + brood 15.00: tussendoortje + water 17.30: groente + water 19.00: 180/6 melk Soms geef ik ook wel eens 180/6 om 11.00 en rond 12.00 wat brood. Het is allemaal nog niet zo erg. Inderdaad lekker je kindje volgen 😄 Ik ben begonnen met die van 15.00 er helemaal afhalen. Je kan ook eerst 120/4 doen met een tussendoortje. Daarna kan je die bij de lunch van 180 naar 150 doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

één jaar geleden

Onze baby is net 3 dagen 9 maanden oud en wij zitten op 3 flesjes. In principe kan ze ook zonder de middag fles ( dus dan maar 2 flessen ) maar aangezien ze een slechte drinker is vind ik het toch een fijn idee dat ze wel wat extra vocht krijgt dus houden we de middag fles nog aan. Bij ons gaf ze het zelf destijds aan door na 16:00 uur de avondfles niet meer te willen dus die fles van 16:00 uur hebben we toen weggelaten. Ook de fles van 12:00 uur liet ze vaak staan. Wij hebben eerst de flessen wat geminderd. Ipv 180 cc 120 cc aanbieden en zo afbouwen. Maar goed, ieder kindje is daar natuurlijk anders in en heeft weer andere behoeftes dus ik zal gewoon lekker doen wat goed voor jullie voelt en waar jullie baby behoefte aan heeft.

één jaar geleden

Mijn dochter drinkt zeker nog wel een fles of 5 😀. De ene keer meer dan de ander. Ook al eet ze heel goed, ze heeft er behoefte aan. Voor elk dutje en voordat ze in de avond naar bed gaat krijgt ze een fles. In de nacht komt ze ook nog wel 2 keer voor een fles. Wordt vanzelf minder. Flessen gaan steeds slechter op, behalve die van de avond en nacht!

één jaar geleden

Hier echt sinds 10 dagen (in de vakantie zo gekomen) op 4 flessen. hier ook eerst een pap fles in de morgen! verder geven we yoghurt, brood, maisstengel, groente en fruit en tussen door water! wil ook kijken of ik wat uit kan breiden maar groente krijg ik een half potje maar er in (8mnd potje) ook als ik het zelf maakt is 5 a 6 ijsklonten max! maarja hij doet het er goed op!

één jaar geleden

Onze dochter is 9 mnd, en weegt ongeveer 8 kilo. Wij kregen het advies van CB om volgende te doen: - Ochtend, brood met beleg en 90/3 melk - Middag, brood met beleg en 90/3 melk - Avond, warme maaltijd - Voor slapen gaan, fles 210/7 Tussendoor fruit, yoghurt, soepstengel e.d. CB gaf ons aan dat ze flessen niet meer nodig heeft. Ieder kindje is natuurlijk anders en als jullie dochter duidelijk aangeeft de flessen nog te willen, is dit misschien ook nog nodig. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het meer om het 'momentje' gaat en de tijd samen enz dan de daadwerkelijke fles. Je kunt kijken of ze ook tevreden is met wat te drinken (lauwe thee bijvoorbeeld) en dan even dat knuffelmomentje.

één jaar geleden

Hier vanaf 7 maanden al naar 2 flessen (2x 240ml) maar dat komt omdat hij ook begon te weigeren en hij overdag ook supergoed groenten,fruit,tussendoortjes, boterham enz eet :)

één jaar geleden

Hier sinds afgelopen week op 2 flessen. We hebben een flinke dame van 11,5 kg en 8,5 maanden nu. CB vertelde dat we de middagfles mochten afbouwen zodat ze met 9 maanden op 2 flessen zit. Dus begonnen met 90cc, na haar broodje tussen de middag, maar deze wilde ze toch niet meer hebben. Daarom ook maar gestopt met de middagfles. Ze vraagt er ook niet om. Wel merk ik dat ze weer beter fruit eet en het avondeten gaat er nu ook weer beter in. Waarschijnlijk gaf ze al een poosje aan dat de middagfles niet meer nodig was. 🙈