11 Reacties

4 maanden geleden

Pureren als een soepje of pannenkoekjes van maken in de airfryer of een beetje kruiden doorheen

4 maanden geleden

Onze eet het liefst zelf, dus rijst met boontjes, of spaghetti of aardappelen en vlees en groenten.. hij eet het gewoon met zijn handen. Ja het word een bende soms dus het is echt ff loslaten 😜 maar hij eet wel, je kunt het proberen 🥰

4 maanden geleden

Bij ons wil ze het ook echt allemaal zelf doen en als wij het aan haar willen geven eet ze ook echt niet. Wij laten het haar ook echt allemaal 1 keer proberen en als ze het echt niet als ze het echt niet lekker vind krijgt ze wat anders.

4 maanden geleden

Wij krijgen er hier inmiddels weer fruit in, maar groente worden hier ook altijd geweigerd. Wij gaan nu proberen het overdag aan te bieden ipv in de avond. Ze is dan minder moe. Tegen avondeten is eigenlijk vaak de koek wel op. Heb je al gekeken of er verschil is tussen rauw en gekookte groente? Koud of warm? Soms kan het ook zijn dat alles door elkaar vervelend is, dan kan zo'n vakjesbord handig zijn. Zijn soms ook dingen die uitmaken. Lastig he, ik vind het ook vervelend en maak mij soms er wel zorgen om. Maar probeer er ook geen "ding" van te maken, dan wordt het alleen maar meer negatief. Wij hebben inmiddels ook van alles geprobeerd, kleine stukjes, grote stukjes, gepureerd, niet gepureerd. Zelf eten, niet zelf eten. Ze vist zo alle groente eruit of spuugt ze weer uit.

4 maanden geleden

Hier gelukkig wel fruit, maar groente ook een ramp. We bieden het elke dag opnieuw aan op verschillende manieren. Gekookt in stukken en gepureerd, maar helaas geen effect. Wij maken er ook geen ding van en als hij straks groter is en dingen beter begrijpt dan gaan we gewoon zeggen dat hij 1 klein stukje moet proberen. Nu is hij daar nog te jong voor.

4 maanden geleden

Hier ook drama haalt de kleine stukjes weer uit zijn avondeten of zijn mond. Wat hier wel lukt is een smootie of knijpfruit waar groente en fruit inzit. Dan maar op die manier...

4 maanden geleden

Hier nog zo 1🫣. Bloemkool en brocolli in roosjes eet ze sinds paar weken muizenhapjes van. Pasta met gepureerde groenten als sausje wil soms lukken (pompoen, wortel en zoete aardappel of courgette met een beetje pesto). Heb een tijdje terug broccoli, ei, geraspte mozzarella en panko gemixt en in de oven afgebakken, dat eet ze ook. Het is gewoon enorm wisselen en ik heb het maar een beetje los gelaten. Ben het ook wel echt beu om iets te koken speciaal voor haar waar nog geen hap van genomen wordt..

4 maanden geleden

Reactie op AnneHeerenveen

Hier ook drama haalt de kleine stukjes weer uit zijn avondeten of zijn mond ...
Wat maak je voor smoothie met groenten?

4 maanden geleden

Je kunt een kindje helaas niet dwingen iets te eten. Het enige dat je kunt doen, is de momenten waarop je groente/fruit aanbied te verhogen. Doe het in de ochtend als snack, als tussendoortje etc. Ons dochtertje eet het vooral bij de lunch.

4 maanden geleden

Ik kreeg de tip om het op tafel te zetten zodat ze het zelf tussendoor kan pakken. Blauwe bessen of stukjes manderijn, komkommer, druifjes echt wat makkelijk te pakken en te eten is.

4 maanden geleden

Hier is het ook sinds vorige week echt drama. Onze zoon at altijd erg goed, en sinds vorige week weigert hij elk soort groente, gepureerd, in een soort muffin, of wat dan ook. Nee direct drama. Wel eet hij elk soort fruit. Ik heb nu herbruikbare knijpzakjes besteld in de hoop dat dit wel werkt.