196 Reacties

één jaar geleden

Gedroomde zoete aardappel, wat houdt dat in dat de zoete aardappel eerst even lekker heeft geslapen en daarna gestoomd?🤪🤪 Grapje Hier gestart met komkommer en broccoli gaat tot nu toe goed.

één jaar geleden

Volg!! Onze dochter word 25 juni 6 maanden.. ik verwacht dat ze dan nog niet zelfstandig kan zitten dus helaas moeten we dan nog even wachten met de rapley methode🥺

één jaar geleden

Mijn dochtertje moet niets hebben van gepureerde groentjes. Dus ik geef haar nu ook gewoon gestoomde brocolli, wortel, aardappel.. komkommer ook al gegeven. Maat ze eet wel geen volwaardige maaltijd, ze proeft gewoon en zabbelt er wat aan..

één jaar geleden

Reactie op truussss

Gedroomde zoete aardappel, wat houdt dat in dat de zoete aardappel eerst ev ...
Ja! Ken je dat niet? 😂🤪 Wat goed!! Hoe geef je komkommer?? En moet jouw kindje kokhalzen ??

één jaar geleden

Reactie op babybibi2023

Volg!! Onze dochter word 25 juni 6 maanden.. ik verwacht dat ze dan nog nie ...
Onze zoon kan ook niet helemaal zelfstandig zitten. Wel bijna! Maar met minimale ondersteuning zit hij heeel goed. Hoe zit dat bij jouw dochtertje ?

één jaar geleden

Ik doe een beetje 50/50, kijk vooral naar solidstarts, om te zien hoe je dingen kunt aanbieden. Geef nu vaak komkommer in kwarten (lange repen), randjes van (water)meloen. Ik vind zachtere dingen echt spannend. Laatst beet hij van nectarine zo een heel blok af (2cm ongeveer), maar hij slikte het gewoon door

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Onze zoon kan ook niet helemaal zelfstandig zitten. Wel bijna! Maar met min ...
Ja dan wel Maar haar hoofdje blijft ook niet stabiel rechtop. dat wiebelt nog een beetje😂

één jaar geleden

Reactie op Elasi

Mijn dochtertje moet niets hebben van gepureerde groentjes. Dus ik geef haa ...
Ah het hoeft ook nog niet hè!! Een volwaardige maaltijd. Ik had laatst de aflevering van mama roos kookt geluisterd en daar gaf ze ook aan dat t prima kan dat je kindje de eerste weken er alleen naar kijkt!

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ik doe een beetje 50/50, kijk vooral naar solidstarts, om te zien hoe je di ...
Wat grappig, ik vind juist harde dingen spannend omdat overal altijd staat dat je het echt goed moet koken! Zo zie je maar hoe dat kan verschillen! Wat goed dat hij die nectarine gewoon doorslikt! Hier kan hij wel goed kokhalzen hoor als het een groot stuk is.

één jaar geleden

Reactie op babybibi2023

Ja dan wel Maar haar hoofdje blijft ook niet stabiel rechtop. dat wiebelt n ...
Oh nee dan is dat inderdaad niet helemaal veilig! Nog eventjes geduld ☀️

één jaar geleden

Jaaaaa, ik kan aan de ene kant niet wachten om te starten maar aan de andere kant vind ik het heel spannend. 22 juni is ze 6 maanden, dus komend weekend gaan we echt beginnen. Onze Nora is er ook echt helemaal klaar voor volgens mij. Moet wel zeggen dat we (naast haar dagelijkse groente en fruit pureetjes) al wat komkommer reepjes, partjes tomaat, partjes limoen en citroen en watermeloen hebben aangeboden en daar maakte ze gretig gebruik van, heerlijk vindt ze het om alle smaakjes en texturen te proeven. Ik houd het wel nog samen met haar vast. Als ze dan opeens een stukje afbijt, vind ik het heeeeeeeel spannend en wacht ik gespannen af om te kijken wat ze doet. Meestal duwt ze een te groot stuk netjes naar buiten, kleinere stukjes slikt ze door. Morgen ga ik haar proberen een broodkorstje te geven om op te sabberen. Ik heb al heel veel gekeken op de solid starts app! Staat precies in hoe je alles het beste kan aanbieden per fase waar je kleine in zit, heel fijn.

één jaar geleden

Wij zijn ook begonnen! Het was twee dagen spelen en nu zit ze nog niet of ze heeft het eten al vast 🤣. Ze is heel gretig, daardoor niet altijd even voorzichtig. Ze kan flink kokhalzen, maar heb inmiddels gemerkt dat ze er zelf prima weer uit komt. Wij proberen van alles, maar net wat we eten. Courgette, komkommer, banaan, appel, brood etc. Ze vind niet alles even lekker, maar proeft wel alles. Ik heb de cursus van Rolinde_opdegroei gevolgd. Heel fijn om de basis mee te krijgen en meer inhoudelijke informatie te krijgen over bijvoorbeeld kokhalzen. Hierdoor heb ik echt behoorlijk vertrouwen in m'n kleintje gekregen.

één jaar geleden

Hier ook deels begonnen. Kan nog niet in zijn stokke stoel zitten, dus bied soms op schoot wat aan. Vandaag banaan! Ik vond het megaaaa eng. Echt dat kokhalzen 🥲 (ik weet dat dat goed is, maar dat maakt het niet minder eng!)

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Wij zijn ook begonnen! Het was twee dagen spelen en nu zit ze nog niet of z ...
Wat goed!! Ja je hebt me die cursus al wel eens eerder aangereden. Ik ga het misschien toch wel doen! Hier ook een hele gretige man. Hoe groter de hap hoe beter, met flink kokhalzen tot gevolg. Goed dat jij vertrouwen hebt gekregen. Ik doe het nu alleen nog als m’n man thuis is. Anders geef ik geprakt fruit bijvoorbeeld op een pre loaded spoon zodat hij dat zelf kan doen.

één jaar geleden

Wij hadden vanavond avocado en pompoen aangeboden. Bij de avocado was hij z’n vingers helemaal aan het aflikken. Zo schattig. Hierdoor waren z’n handjes wel heel glad dus de pompoen kreeg hij niet te pakken tot grote frustratie. Morgen dus twee niet-glibberige producten aanbieden hahaha

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Wat grappig, ik vind juist harde dingen spannend omdat overal altijd staat ...
Ja met die harde dingen kan hij niet in 1x een groot stuk afbijten. Banaan bijvoorbeeld kan hij zo doorbijten, maar zo’n meloenschil blijft wel heel. Ik geef trouwens ook af en toe een knijpfruitje, die kan hij ook zelf eten. Pakt hem zelf aan, tuutje in de mond en eet hem netjes leeg

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ja met die harde dingen kan hij niet in 1x een groot stuk afbijten. Banaan ...
Oh ja goede!! Zo doen wij dat dus met af en toe geprakt fruit en dan zelf met de lepel laten eten. Dus een beetje op de lepel en aan hem geven. Dit doen we ook vooral voor pindakaas. We noemen het z’n smoothie 😂😂

één jaar geleden

Ik vind de rapley methode dus heel eng 🥹 ik had haar een stukje komkommer gegeven, had ze er een stuk vanaf gesabbeld en zou er zowat in stikken. sindsdien durf ik het niet zo goed meer. Heb haar vandaag wel een stuk rauwe wortel gegeven

één jaar geleden

Ik vind de rapley methode dus heel eng 🥹 ik had haar een stukje komkommer ...
Een heel groot stuk bedoel ik dan, om op te sabbelen.

één jaar geleden

Ik vind de rapley methode dus heel eng 🥹 ik had haar een stukje komkommer ...
In de app Solid starts staat precies hoe je stukken veilig kan aanbieden. Rauwe wortel heeft juist een hoog risico op verslikken/verstikken, ze adviseren om een hele wortel goed te koken en dan gehalveerd aan te bieden. Ik wil ook graag beginnen met Rapley maar pas als m'n kindje zelf kan zitten en dus in de kinderstoel mag.