3 Reacties

één jaar geleden

Bedoel je met 'stukjes in zijn eten' dat het een gepureerd hapje is met stukjes erin? Dat schijnt het allermoeilijkst voor baby's te zijn, omdat het niet duidelijk is. Het is niet vast, het is niet vloeibaar, moeten ze het opzuigen of moeten ze het kauwen? Allebei niet echt, want het hangt ertussenin? Is het een optie om rapley/kleintjes methode te proberen? Dat is volledig vast en kan daardoor duidelijker zijn. Je geeft dan bijvoorbeeld een broodkorst of een reep komkommer. De app Solid Starts kan je helpen met hoe je het kunt aanbieden. Als je je daar prettig bij voelt natuurlijk, niet iedereen houdt ervan. Overigens is kokhalzen en uitspugen juist heel normaal, omdat dat reflex zich langzaam naar achter in de mond verplaatst. Bij baby's zit dat nog ver voorin om te voorkomen dat ze stikken. Wat in de mond gaat en niet makkelijk verwerkt wordt spugen ze uit, zodat het niet de keel infloept. Evolutionair gezien dus super handig, maar wel eng, haha.

één jaar geleden

Ik loop zelf bij een logopedie voor mijn dochtertje en zij heeft dit ook Het stukjes eten van bijvoorbeeld brood moeten de kleintjes snappen het beste is om tebeginnen met brood en dit in de wangzat teleggen zodat hij snap wat hij met zijn tong moet doen op het moment dat hij stukjes brood of groente eet met stukjes en dit midden van zijn jong ligt hij niet snap wat hik moet doen waarmee waardoor hij gaat kokhalzen als hij brood goed eet vanuit zijn wangzak kan je het beste beginnen met 8 maanden groente met stukje omdat hij het dan begrijpt

één jaar geleden

Mijn broer zijn dochter had dit ook, komt echt goed de ene is er eerder aan toe dan de andere 🫶🏻