9 Reacties

9 maanden geleden

Bij ons gebeurde het loslopen van zelf(dag voor zijn verjaardag) hij liep in 1x zo zelf weg!

9 maanden geleden

Hier vindt ze het heeel leuk als ik twee meter van haar af zit en mijn armen spreid. Dan loopt ze zo naar me toe ☺️. Dit was eerst op 1 meter afstand etc. Dus nu ga ik steeds verder zitten en dan loopt ze naar me toe. Ze durft nog net niet zelf echt te gaan lopen zonder dat ik er zit haha

9 maanden geleden

Stimuleren als een kindje iets nog niet doet is nooit nodig tenzij er een reden/advies is. Bijvoorbeeld vertraagde ontwikkeling of eenzijdige ontwikkeling (denk dan aan voorkeurshouding). Je kan je kindje wel uitdagen maar gericht oefenen is echt niet nodig. Komt wel als hij/zij eraan toe is! Lekker de ruimte geven voor beweging.

9 maanden geleden

Bij de van ons gebeurde het gewoon vanzelf. Eerst van de tafel naar de bank. Toen van de tafel 2 stapjes richting kast maar het laatste stukje toch kruipen. Ineens zette ze meer stapjes. Super wankel en heel langzaam. We liepen wel regelmatig stukjes met haar waarbij we beide handen vasthielden ter hoogte van haar heupen ongeveer zodat ze meer balans moest zoeken vergeleken bij wanneer je de handen boven schouderhoogte vasthoud zeg maar. Leek ons een goed idee. Geen idee of het heeft geholpen maar ze loopt in elk geval haha. Ze begon met los lopen met 11 maanden, is nu 13 maanden en rent rond, neemt scherpe bochtjes en kan heel goed balans bewaren als ze dreigt om te vallen. Al met al zou ik zeggen 'komt vanzelf' in ene keer doet ze het!

9 maanden geleden

Mijn dochter loopt inmiddels ruim twee maanden langs de bank. We hebben inmiddels door dat het een meisje is van: ik doe het pas als ik het kan. Soms staat ze per ongeluk een tijdje los, dat kan ze echt prima. Loopt lachend gierend brullend achter haar loopkar of aan onze handen. Ze vind lopen fantastisch, maar niet het vertrouwen dat ze het zelf kan. Komt vanzelf 😃

8 maanden geleden

Hier loopt hij al 4 maanden langs de bank en tafel, loopt gemakkelijk achter zn loopwagen (of met de prullenbak of eetkamerstoel 🤦🏼‍♀️) Hij staat de laatste weken steeds vaker los, stabiel. Afgelopen week 2 of 3x dat hij een wankel pasje los deed voor hij door zn knieen zakte.. Denk echt dat het vanzelf gebeurt! (vind het hier enkel lang duren😬)

8 maanden geleden

Reactie op Didjaa

Hier loopt hij al 4 maanden langs de bank en tafel, loopt gemakkelijk achte ...
Hier dus echt precies hetzelfde. Ze loopt al sinds 8 maanden overal langs, met loopwagen etc. Maar kruipen gaat het snelst, dus kiest ze de makkelijke weg 😂

8 maanden geleden

Reactie op Didjaa

Hier loopt hij al 4 maanden langs de bank en tafel, loopt gemakkelijk achte ...
Hier ook precies hetzelfde! 😅

8 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Mijn dochter loopt inmiddels ruim twee maanden langs de bank. We hebben inm ...
Hier precies hetzelfde met onze dochter. Ik zeg iedere keer nu gaat het echt binnenkort een x komen dat ze los loopt. Maar nee we wachten rustig af haha 😂