28 Reacties

9 maanden geleden

Ligt eraan hoe erg ze in paniek zijn.. als ze echt paniekerig zijn 10 minuutjes of kwartiertje. Maar meer omdat ik m'n dochter ken.. soms kan t meevallen. En soms hoor ik dat het huiltje geen paniek is.. en kan het (overdag dan wel) soms 25 minuten duren voor ze slaapt maar ik weet dat ze echt moe is en wel toe gaat geven. Is echt uitproberen en testen eigenlijk... 🥰 sowieso is mijn advies: volg je gevoel en je hart en dan is het altijd goed

9 maanden geleden

Ligt een beetje aan het huiltje. Mn zoontje gaat vaak staan in bed en dan is hij helemaal overstuur omdat hij niet terug kan. Dan huilt hij echt heel hard dus dan ga ik er gelijk heen. Maar als het een beetje mopperen is laat ik hem vaak

9 maanden geleden

Alleen zeuren kan ik 10 minuten volhouden, huilen ga ik na 1 minuutje.

9 maanden geleden

Niet

9 maanden geleden

Helemaal niet. Mijn hart kan het echt niet aan. Ik heb het wel eens geprobeerd maar hij raakt helemaal overstuur en stopt echt niet vanzelf

9 maanden geleden

Bij echte paniek: niet. Bij even huilen als ontlading/geen zin/blabla: een minuut of 5 maar voor het einde van die paar minuten slaapt ze vaak al.

9 maanden geleden

Ze kan mopperen, dan laat ik haar wel even. Komen eigenlijk ook geen tranen bij te pas. Als ze echt huilt ga ik naar haar toe. Ze wordt dan snel overstuur en gaat krijsen. Ook vind ik dat niet fijn, een baby in haar eentje laten huilen in bed. Ze kan wel eens, als ik haar slapen weg leg, weer even kort wakker worden. Dan kan ze ook hard huilen. Ik loop dan even de kamer uit, meestal is het stil zodra ik de deur dicht heb. Als het langer aanhoudt ga ik weer terug. Overigens is het wel een discussiepunt hier thuis. Mijn man vind het meer oké om haar te laten huilen, ik niet. Soms buig ik meer met hem mee, soms andersom. Is wat vallen en opstaan..

9 maanden geleden

Meestal tussen de 10 en 20 minuten. Wel afhankelijk van het huiltje. Als ze extreem overstuur is, dan ik ga er meteen heen om haar te kalmeren. Is het gewoon huilen/mopperen dan valt ze meestal na 10 minuten wel in slaap

9 maanden geleden

Afhankelijk van de manier van huilen. Meestal valt hij binnen 10 min in slaap en soms huilt hij niet. Ondertussen kan ik goed onderscheiden wat zijn huil betekent. En hoe ik daar op reageer. Na een drukke dag huilt hij soms wat langer. Hij is dan prikkels aan het verwerken. 2 maanden geleden liet ik hem nooit huilen, maar nu heb ik hem geleerd zelf in slaap te vallen en hoort huilen/jammeren daar soms even bij.

9 maanden geleden

Niet!! Je kindje heeft behoefte aan verbinding

9 maanden geleden

Reactie op Nathalievanputten

Ligt eraan hoe erg ze in paniek zijn.. als ze echt paniekerig zijn 10 minuu ...
Ik vraag me altijd af… als jijzelf in paniek zou zijn, maakt niet uit waarom, maar je bent in paniek en jouw partner of moeder laat jou gewoon 10 minuten aan je lot over. Hoe zou je dat vinden? Ik zou het persoonlijk het begin van het einde vinden van m’n relatie met m’n man als hij dat deed.

9 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

Ik vraag me altijd af… als jijzelf in paniek zou zijn, maakt niet uit waaro ...
Dat mag je vinden ieder zo zijn opvoeding toch. Ik herken het huiltje van m'n baby en dit heeft zij nodig.

9 maanden geleden

Reactie op Nathalievanputten

Dat mag je vinden ieder zo zijn opvoeding toch. Ik herken het huiltje van m ...
Ik heb haar tot drie weken geleden nooit laten huilen en alleen in slaap gewiegd zelfs met m'n dikke buik.. ik wilde daar vanaf en dat kon alleen door dit. En nu sinds twee dagen gaat ze zonder huilen slapen het werkt dus voor onze dochter.

9 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

Ik vraag me altijd af… als jijzelf in paniek zou zijn, maakt niet uit waaro ...
Als je kind huilt, hoeft ze niet meteen in paniek te zijn

9 maanden geleden

Reactie op Gerda121

Als je kind huilt, hoeft ze niet meteen in paniek te zijn
Ze zegt toch letterlijk, ‘als ze echt paniekerig zijn’. Er is zo veel onderzoek gedaan naar hoe schadelijk stress is voor een jong kindje dat alleen kan huilen, zal er altijd iets van zeggen ¯\_(ツ)_/¯

9 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

Ze zegt toch letterlijk, ‘als ze echt paniekerig zijn’. Er is zo veel ond ...
Ik wilde nog iets zeggen maar ik ga me niet eens meer verantwoorden ik ben van mening dat je je niet moet bemoeien met de opvoeding van een ander. Je kan advies vragen en zelf weten wat je er mee doet. Je mag er vanuit gaan dat iedereen met zijn hart werkt en kijkt wat het beste is voor zijn kind.

9 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

Ze zegt toch letterlijk, ‘als ze echt paniekerig zijn’. Er is zo veel ond ...
Ik zit nu ook vanaf half 4 wakker beneden omdat m'n dochter nu ECHT in paniek was. En niet een paniekerig huiltje van ik wil niet slapen, maar toch ben ik moe. Ik kan het niet laten TOCH te reageren. Ik weet wat goed is voor mijn dochter en ik ken haar. En ik weet niet of je m'n andere bericht nog had gelezen maar tot drie weken terug wiegde ik m'n dochter in slaap. Tot na haar 11e maand. Dus of ik goed naar mn dochter kijk en goed voor haar ben : JA! Ik heb een vrolijk, lief meisje waar ik heel veel van hou en inmiddels goed ken.

9 maanden geleden

Ligt eraan.. soms is het echt beter om dr eventjes te laten jammeren/huilen. Voor iedereen zal het verschillend zijn en het ligt aan het huiltje natuurlijk. Pas ging ze savonds ineens jammeren in dr bedje, ik ging er eigenlijk heel snel naartoe om te proberen gelijk te kalmeren zodat ze hopelijk lekker verder kon slapen, maar ze raakte juist helemaal overstuur toen ik haar troostte. Daarna 2 uur bezig geweest.. De volgende dag gebeurde hetzelfde en heb dr even laten gaan, na 7 minuten jengelen sliep ze weer en hadden we een heerlijke nacht. Ze jammerde dus waarschijnlijk half in dr slaap (waardoor ze door troosten juist overstuur raakte, teveel verwarring en prikkels, want ze sliep nog half). Het gekke is dat het écht lijkt alsof ze wakker is (staan in bed, ogen open), maar dat is soms niet helemaal het geval. Troosten maakt het dan dus écht erger. Voelde me zelfs schuldig dat ik dr had getroost, want daardoor was ze 2 uur soort van overstuur en kon ze dr slaap niet meer hervatten. Dus ja, ik vind dat er een verschil is tussen jammeren/huilen en erg OVERSTUUR huilen/gillen en dat je je kind mag laten jammeren en dat dat zelfs beter kan zijn op sommige momenten. Je moet dan wel weten dat er niks aan de hand is natuurlijk. Dus helemaal niet laten huilen is wel erg zwart/wit, vind ik. Nogmaals, het ligt echt aan de situatie. Tegenwoordig kijken we ook de hele tijd naar de babyfoon, waardoor je echt elk geluidje hoort..

9 maanden geleden

Ligt eraan.. soms is het echt beter om dr eventjes te laten jammeren/huilen ...
Oja voor de duidelijkheid voordat er nare reacties komen, ik laat mijn kind dus never NOOIT overstuur huilen, geen seconde

9 maanden geleden

Niet