18 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje eet mij ook op (was bij dochters ook al zo). Ik was tijdens de zwangerschap 4 kilo uiteindelijk zwaarder dan mijn startgewicht. Nu zit ik er weer onder, gelijk al na de bevalling. Ik blijf nu stabiel door drinkvoeding van de diëtist er bij te nemen.

één jaar geleden

Oh wat grappig hoe dit kan verschillen. Ik ben gewoon 3 kilo zwaarder. Ik was maar 5 kilo aangekomen in m’n zwangerschap en dit was er de week na de bevalling allemaal af. Daarna begon de extreme honger en is er 3 kilo aangekomen 😅 Ik vind het niet erg, ik ben erg tenger van mezelf en ik weet dat ik met mijn lichaam een kindje laat groeien Ik probeer nu wel sinds een maand de taartjes, chocolade etc iets te beperken. Alllles ging hier naar binnen Hahah.

één jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde als jij! Ben nu op mijn normale gewicht en dat zonder beweging en veel eten. Krijg het er bijna niet bij gegeten. Ik ga nu toch wat afbouwen van borstvoeding want begint zijn tol te eisen in energie. Trek het gewoon niet meer helaas.

één jaar geleden

Ik kom alleen maar aan 🫤 Maar ik vreet ook als malle, nu toch maar mn calorieën bijhouden ,

één jaar geleden

Ik ben ook veel afgevallen, 8 kg lichter dan voor de zwangerschap. Ik blijk een hyperthyreoidie te hebben, wellicht even langs de huisarts? Succes!

één jaar geleden

Reactie op gebruiker123_321

Ik ben ook veel afgevallen, 8 kg lichter dan voor de zwangerschap. Ik blijk ...
Ik ben toevallig vandaag naar de huisarts geweest voor iets anders. Volgende week bloedafname voor o.a. TSH

één jaar geleden

Reactie op MammaA

Ik ben toevallig vandaag naar de huisarts geweest voor iets anders. Volgend ...
Goedzo! Succes!

één jaar geleden

Reactie op Floki

Ik kom alleen maar aan 🫤 Maar ik vreet ook als malle, nu toch maar mn cal ...
🤣🤣🤣

één jaar geleden

Ik heb het ook! Tijdens de zwangerschap door HG maar 4kg aangekomen en de dag na de bevalling weer op mijn startgewicht. Inmiddels is er nog 15kg extra af. Al mijn kleding is te groot. Ben bij de huisarts geweest en het enige wat ik te horen krijg is; je moet stoppen met borstvoeding, want je zet jezelf opzij. Maar ik eet letterlijk alles wat los en vast zit🤭 ze willen niet bloedprikken, ookal zitten schildklier problemen in de familie. Dus ik laat het maar gaan🙈

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ik heb het ook! Tijdens de zwangerschap door HG maar 4kg aangekomen en de d ...
Hoi mama, ik weet natuurlijk niet wat jouw bouw is maar ik vind 15 kilo echt heeel veel in 7 maanden tijd. Ik zou echt op m’n strepen staan bij de huisarts !!

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Hoi mama, ik weet natuurlijk niet wat jouw bouw is maar ik vind 15 kilo ech ...
Ik zou ook zeker even naar de ha weer gaan om te bloedprikken. Duidelijk aangeven dat die problemen in de familie zitten en je nu extreem afvalt. Heb ik ook aangegeven, was geen probleem om dat te prikken. Gelukkig was die wel goed.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Hoi mama, ik weet natuurlijk niet wat jouw bouw is maar ik vind 15 kilo ech ...
Jaaa ik ben nu 184 en 59 kg! Ik vind het zelf ook wel te licht nu. Ik ben al 4x geweest en ze willen niks onderzoeken tot ik stop met bv

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Jaaa ik ben nu 184 en 59 kg! Ik vind het zelf ook wel te licht nu. Ik ben a ...
Nouja!! Ik ben zelf 172 en weeg ook 59 kilo en ik vind mezelf al vrij slank !! 😂 Ik zou het eisen! Vooral als je veel en goed eet is het niet normaal dat je ZO veel bent afgevallen door enkel borstvoeding. En anders andere dokter zoeken hoor.

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Jaaa ik ben nu 184 en 59 kg! Ik vind het zelf ook wel te licht nu. Ik ben a ...
Dit vind ik wel erg van de huisarts eigenlijk, je zo onder druk zetten om te stoppen met bv… Ik heb ook wat last van het afvallen, ondanks dat ik best veel eet! Zit nu een kilo of 3 onder m’n gewicht van voor de zwangerschap (had ook HG), 172 en nu 50 kg. Het is wel echt m’n bouw, maar ik merk ook dat ik vaak vergeet te eten door bezig te zijn met de baby. En het helpt niet dat mijn dochter het heel saai vindt als ik aan het eten ben, ze begint standaard te zeuren, dus ik stop dan wellicht ook vaak sneller met eten dan ik eigenlijk wil! Ik steek het dus eerder daarop dan op de borstvoeding.

één jaar geleden

Gisteren de uitslag van mijn bloedafname gekregen, waar blijkbaar mijn TSH te laag is, maar de FT4 normaal. Met andere woorden subklinische hyperthyreoidie. De huisarts maakte zich geen zorgen, heeft wel geadviseerd om het over 3 maanden nog een keer te testen. Dus bij twijfel laten testen!

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Nouja!! Ik ben zelf 172 en weeg ook 59 kilo en ik vind mezelf al vrij slank ...
Jaa misschien ga ik dat doen. Heb vandaag weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat door een HG zwangerschap je maag kan verkleinen, waardoor je minder kan eten. Nou herken ik dat niet per se, maar de afgelopen maand ben ik niet meer afgevallen, dus ik kijk het nog maar even aan

één jaar geleden

Ik was tijdens de zwangerschap 22 kg aangekomen en die 22 kg is er nu ook weer af. Heb er niks voor gedaan (behalve bv geven). Ik vind ook dat het hard is gegaan en ik probeer goed te eten want hoef eerlijk gezegd niet nog meer af te vallen.. is volgens mij wel normaal dat het soms hard gaat met bv. Maar probeer wel goed te blijven eten 😊

9 maanden geleden

Ik wilde even delen dat ik twee weken terug voor t eerst ongesteld ben geworden na 14 maanden en opeens weer op mn oude gewicht zit! Echt super weird. Ik was continu 2 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap en sinds mn eerste menstruatie weer op de gram hetzelfde gewicht als ervoor! Hebben meer mensen dit gehad ??