1124 Reacties

2 jaar geleden

Hier wordt morgen de babykamer geschilderd. Daarna ga ik beginnen met inrichten en kijken voor accessoires. Ik heb een vraagje aan jullie. Misschien is het een rare vraag. Ik wil graag op zoek naar een mooi “eerste pakje”. Wat ons zoontje na de bevalling als eerste aan krijgt. En wat dan op de foto’s komt etc. Maar wat moet ik dan kopen? Het is dus een jongetje. Moet ik dan kijken voor een shirtje en broekje? Of ook een rompertje? Of iets uit 1 deel? En ook een mutsje en sokjes? Ik weet het even niet…. (Eerste kindje 😅)

2 jaar geleden

Hier wordt morgen de babykamer geschilderd. Daarna ga ik beginnen met inric ...
Romper hebben ze altijd aan. Wij zijn fan van korte mouwen (ook in winter ja), want die vuisten/armen door een lange mouw krijgen vonden wij enorm irritant. Persoonlijk zou ik voor broekje + vestje/trui gaan, geen boxpakje. Dit is met verschonen makkelijker en past altijd. Mocht je kindje onverwachts groter zijn of bijvoorbeeld grote voeten hebben, dan kan een boxpakje lastig zijn. Daarnaast gewoon sokjes. De meeste baby’s krijgen inderdaad wel een muts, zeker als ze in de winter geboren worden. De onze had een flinke bos haar en er paste geen 1 mutsje, zelfs die van het ziekenhuis niet. 🥲 Kind heeft dus nooit een muts gedragen, kon zichzelf ook prima warm houden!

2 jaar geleden

Reactie op Koalabeertje

Ik baal wel dat ik nog steeds veel ochtenden in de week moet spugen.. Nu mo ...
Ik moet ook nog steeds spugen in de ochtenden. Dit was minder maar denk echt dat het dit weer is. Het wisselt ook nu de heletijd en daar kan ik sws al slecht tegen. Gelukkig kun je goed eten. Dat is wel echt goed. Ik heb dus helemaal geen trek en moet mezelf dwingen te eten want het is wel belangrijk

2 jaar geleden

Reactie op SofieKings

Ik moet ook nog steeds spugen in de ochtenden. Dit was minder maar denk ech ...
Ohh wat balen dat je geen trek hebt.. Ben jij veel afgevallen ook? Ik was 6 kg afgevallen, maar ben inmiddels weer 2 kg aangekomen gelukkig.

2 jaar geleden

Reactie op Koalabeertje

Ohh wat balen dat je geen trek hebt.. Ben jij veel afgevallen ook? Ik was 6 ...
Gelukkig niet. Ben nog rond wat ik eerst woog voor de zwangerschap. Heb wat reserves 🤣 maar dit warme weer zorgt er echt voor dat ik geen trek heb. Na de vakantie kwam hij eindelijk terug en toen kwam hier de warmte 😅

2 jaar geleden

Reactie op SofieKings

Gelukkig niet. Ben nog rond wat ik eerst woog voor de zwangerschap. Heb wat ...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben nu 17 weken en vanaf 14 weken niet meer misselijk. Eet gewoon mijn 3 maaltijden en probeer tussendoor gezonde dingen te pakken maar tot nu toe 1 kilo aangekomen.. Dit warme weer helpt inderdaad ook niet mee. Ik begon me al druk te maken of dat dan 'normaal' is, om juist niet kilo's aan te komen. 😏

2 jaar geleden

Reactie op Roxyanne

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben nu 17 weken en vanaf 14 w ...
Ik zit echt net op overwicht. BMI van 31 dus mag eigenlijk maar tussen de 8 en 11 kg aankomen. Ik maak me hier niet echt druk om want is het meer dan is dat zo. Ik heb nu echt het idee dat mijn reserves nu netjes voor de baby zijn 😂 geen idee maar dat is niet erg.

2 jaar geleden

Zijn jullie ook aan het aftellen richting de 20 weken echo? 7e heb ik mn laatste controle bij de gynaecoloog en dan 14 juli de grote 20 weken echo. Begin nu wel weer echt nerveus te worden...

2 jaar geleden

Reactie op Floki

Zijn jullie ook aan het aftellen richting de 20 weken echo? 7e heb ik mn la ...
Ja zit ook echt af te tellen nu. 6e afspraak bij de verloskundige en dan de 13e onze 20 weken echo. Ben wel bij dat ik tussen door nog die pretecho heb gedaan want zat anders 4 weken tussen de verloskundige afspraken 😱

2 jaar geleden

Hier mag de tijd ook even sneller gaan 🙈 de 12w is al weer van 20 mei geleden. Vorige vrijdag het hartje nog mogen horen en 19 juli de 20w echo. Ik heb volgende week nog een pretecho gepland want we gaan nog een weekje weg en ik wou de kleine frummel graag nog eens zien 🥰.

2 jaar geleden

Vandaag geschrokken! Met de hond op pad en toen ben ik gevallen, met mijn buik op een hekje. Gelukkig kon ik langskomen bij de verloskundige en was alles goed met ons kleintje ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Vandaag geschrokken! Met de hond op pad en toen ben ik gevallen, met mijn b ...
Gelukkig! Dat is echt even schrikken! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Floki

Zijn jullie ook aan het aftellen richting de 20 weken echo? 7e heb ik mn la ...
Oh ja! Hier ook echt aan het aftellen. Moet nog wachten tot 12 juli. Laatste echo was de 13 weken echo, dus ben ben wel blij dat het einde van het wachten in zicht is. Dan weten we ook eindelijk of we een jongen of meisje krijgen ☺️

2 jaar geleden

Hier ook aan het aftellen! Wel enorm blij dat ik met 16 weken de geslachtsbepalende echo had ingepland. Zo kon ik tussendoor frummeltje nog ff zien.. Als ik me bedenk dat (normaal gezien) de 20 weken echo de laatste keer is dat ik haar zie, dan baal ik daar enorm van 🤪 Misschien toch nog maar een pretecho inplannen.

2 jaar geleden

Reactie op Floki

Zijn jullie ook aan het aftellen richting de 20 weken echo? 7e heb ik mn la ...
Ja pff ik heb hem ook 14 juli en volgende week nog wel gewone controle bij de pop ivm mijn angsten

2 jaar geleden

Ik krijg extra echo's dus daar ben ik wel blij mee, komt doordat onze oudste geboren is met 32 weken en bij de jongste had ik met 33 weken al ontsluiting uiteindelijk heb ik met genoeg rust haar kunnen voldragen maar was ze te klein bij de geboorte. Dus extra echo's bij de verloskundige en gynaecoloog

2 jaar geleden

Ja spannend he.. ik heb gelukkig ook nog de geslachtsecho gehad met 16 weken, en heb mn 20-weken echo op 20 juli, wat nog een eeuwigheid lijkt te duren 😅 Ik doe mee met een onderzoek van de universiteit dus heb ook nog extra 3d echos met 20 en 30 weken, dus gelukkig zie ik mn kindje nog wel een keer na de 20-weken echo. Al zal t ook helpen voor de gemoedsrust dat ik hem dan zou moeten voelen.

2 jaar geleden

Reactie op Kroos13

Ja spannend he.. ik heb gelukkig ook nog de geslachtsecho gehad met 16 weke ...
Ik heb ook de 20-weken echo op 20 juli en ik ben dan ook precies 20 weken. 😂💛

2 jaar geleden

Reactie op Roxyanne

Hier ook aan het aftellen! Wel enorm blij dat ik met 16 weken de geslachtsb ...
Huh hoezo de laatste keer dat je de kleine ziet? Ik heb nog genoeg afspraken bij de verloskundige waar ze altijd een echo maakt 😱🙈

2 jaar geleden

Reactie op SofieKings

Huh hoezo de laatste keer dat je de kleine ziet? Ik heb nog genoeg afsprake ...
Bij mijn VK worden geen echo's gemaakt. Dus tijdens de controle luisteren ze het hartje, voelen mijn buik enz.. Als er geen reden voor is wordt er na de 20 weken echo geen meer gemaakt.