8 Reacties

9 maanden geleden

Onze dochter ( 30-11-22) kruipt en tijgert ook niet maar vind staan en samen stappen ook erg leuk. Heb eerlijk gezegd ook het idee dat ze het best wel kan maar het gewoon vertikt. Uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen 🤪

9 maanden geleden

Onze dochter heeft ook niet super lang gekropen en liep zelfstandig met 10 mnd en een week.. niets mis met haar hoofdje dus 😉😆

9 maanden geleden

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.kijkopontwikkeling.nl/artikel/waarom-kruipen-belangrijk-ontwikkeling-kind/&ved=2ahUKEwjLmKbx-rKDAxWsh_0HHVJWDxgQFnoECCQQAQ&usg=AOvVaw3xVcoHYKgnzmbsuoPGsY2r Hierin staat beschreven waarom kruipen inderdaad belangrijk is voor de ontwikkeling van je kind. Maar...vergeet niet...elk kind is anders en ontwikkeld zich op zijn eigen manier! Stimuleren zou ik zeker proberen, maar als ze het echt niet gaat doen...dan zou ik het zo laten... Mijn dochter (31/12) kruipt nu net sinds een paar weken, kon al met 9mnd staan, maar ging pas met 10 mnd zelfstandig zitten. Ze ontwikkelt zich dus net ff anders, maar dat zal wel bij haar horen...ze is ook een lekker eigenwijs dingetje!

9 maanden geleden

Mijn zoontje (12mnd) slaat het kruipen ook over. We zijn een maand geleden even naar de fysio geweest voor tips om hem misschien toch aan t kruipen te krijgen. Niks moet, maar dan kan ik later in ieder geval niet zeggen, had ik er maar even naar laten kijken 🤷🏻‍♀️ Ze keek naar m en zei bijna meteen: vergeet dat kruipen maar, die moet lekker lopen! Anders raakt ie alleen maar gefrustreerd 🤗 Dus nu hebben we tips gekregen om hem te stimuleren met het optrekken etc

9 maanden geleden

Reactie op Stacey S

Mijn zoontje (12mnd) slaat het kruipen ook over. We zijn een maand geleden ...
Dat vind ik eigenlijk wel een goeie, kun je zelf een afspraak bij een fysio maken of heb je dan een verwijzing nodig?

9 maanden geleden

Hier werd wel getijgerd. Daarna staan en lopen en toen pas zitten. Dit doet ze nu vanaf september allemaal. Dus dacht ook dat ze kruipen zou overslaan. Doet ze het ineens deze week wel. Snap er niks meer van 🤣.

9 maanden geleden

Die van mij ging van tijgeren naar optrekken en langs meubels lopen, zitten en daarna pas kruipen dus alles kan haha 🤷🏼‍♂️

9 maanden geleden

Dat vind ik eigenlijk wel een goeie, kun je zelf een afspraak bij een fysio ...
Je kan gewoon zelf een afspraak maken, verwijzing is niet nodig. Ik was zelf heeel blij dat ik toch even was geweest. Ik kon het daarna ook volledig los laten en aan de slag met de tips die hem juist sterker en zekerder maakten ipv dat ik hem aan het frustreren was door oefeningen met hem te doen om hem te laten kruipen. Kan nooit kwaad toch?