13 Reacties

8 maanden geleden

Hey! Wat vervelend! Wij hadden dit afgelopen weekend, duirde 2.5 dag maar dat vond ik al zo sneu. Ze dronk uiteindelijk ook veeels te weinig. At ook alleen maar liga en peer. Sliep slecht en was zo huilerig. Hier dachten we dat ze grotere tanden door kreeg maar nu is ze haar stem helemaal kwijt. Dus denk toch een griep ofzo met flinke keelpijn waardoor ze bijna niks wilde. Verder geen tips.. behalve dan telkens van alles blijven aanbieden. Beterschap ✨️

8 maanden geleden

Fase zit er hier qua flesje en blijven huilen weer op, dikke 3 weken geduurd. Oorontstekingen had onze eerste ook altijd en geloof me, je wilt niet zomaar medicijnen voor zo'n klein liefje. Tips die wij toen deden, hoofdeinde omhoog. Laten "inslapen" op ik dacht juist het pijnlijke oor (even opzoeken). Zetpillen schema opbouwen, wat je nog wel kan proberen is Nurofen te kopen. Dat is een iets zwaardere, vloeibare en werkt hier beter.

8 maanden geleden

Ik persoonlijk zou toch de huisarts weer bellen om de oren nogmaals te laten checken, helaas vaak genoeg een (dubbele) oorontsteking meegemaakt die niet vanzelf wegging...

8 maanden geleden

Reactie op Clarajan

Ik persoonlijk zou toch de huisarts weer bellen om de oren nogmaals te late ...
Sorry ik lees nu dat je straks al de huisarts gaat bellen 😊

8 maanden geleden

Hier vanaf november eigenlijk continu oorontsteking (steeds een paar dagen beter en dan begint het weer). Maar ook niet eten, gillen in bed en niet weg te leggen. Herken dat dus vooral van de oortjes. Heeft je kindje een fopspeen? Hier krijgt ze nog borstvoeding en drinkt/tut ze hele nachten. Dat ontlast de oortjes. Bij de opvang drinkt ze normaal slecht maar bij pijnlijke oortjes juist heel veel, zelfde met fopspeen. Verder op je strepen staan bij de huisarts. Zo lang klachten is echt zielig en voor jou ook slopend! Ben geen fan van antibiotica maar oorontsteking doet zo pijn.

8 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad toen mijn dochter 7 maanden was. Beiderzijds oorontsteking. Na veel aandringen kreeg ze toen antibiotica oordruppels. Mijn dochter at toen ook niks, sliep amper en was heel erg huilerig. Ze dronk wel de fles leeg dus ipv eten boden we gewoon een extra fles aan. Maar dit gedoe met die oren heeft bij ons 3 volle maanden geduurd. Ze heeft in die 3 maanden 7 keer oorontstekingen gehad. Ik heb toen een verwijzing gevraagd van de huisarts naar de kno en mijn dochter heeft met met 10 maanden buisjes gekregen. Sindsdien is het over. Dus gewoon op je strepen blijven staan hoor! Degene met de grootste mond, heeft de halve wereld 🤭

8 maanden geleden

Misschien wat meer flessen aanbieden? Dat hij toch wat meer binnenkrijgt?

8 maanden geleden

Wij hebben dit ook een paar welen gehad, ook oorontsteking. Wij kregen Nurofen aangeraden van de dokter: eerst bij wakker worden zetpul, vier uur later Nurofen, vier uur daarna weer zetpil enz. Zodat hij geen pijnpieken zou hebben. Dat werkte aanzienlijk!

8 maanden geleden

Hebben wij ook gehad. Paar keer oorontsteking waardoor ze het uitschreeuwde en ook niet wilde eten of drinken. Wij hebben nurofen gekregen en gaven dat icm paracetamol. Nurofen dan voor het slapen en het hielp wel. Ook hoofdeinde omhoog gedaan. Het is echt zielig voor zo’n kleintje.

8 maanden geleden

Hier ook gehad mijn dochtertje heeft in 4 weken tijd 2x oorontsteking gehad….neurofen gegeven en regelmatig (zeker 1x per uur overdag) neusspray gegeven dat hielp heel goed.

8 maanden geleden

Hier ook! Maar ze had ook ineens 2 kiezen gekregen. Kan dat bij hem ook? Ze wil niks eten, drinken, niet spelen echt zo sneu!

8 maanden geleden

Had je nog contact gehad met de huisarts?

8 maanden geleden

Hier ook echt PRECIES hetzelfde. Normaal goede eter, goede slaper en opeens een drama met een chagrijnig kind. Maar sinsds vorige week is het voorbij. Heeft wel eventjes geduurd, hoop dat het voor jou ook een fase is…!