19 Reacties

10 maanden geleden

Precies hetzelfde bij ons zoontje die net een weekje 11 maanden is. Ook al heb ik ook mijn vraagtekens bij waarom klappen niet lukt, maar zwaaien en aanwijzen wel, denk ik toch het komt op zn tijd :)

10 maanden geleden

Jullie eerste kindje? Dan snap ik de onzekerheid, ieder kindje doet het op z'n eigen tempo. Waar ons zoontje heel snel met alles wat, is ons dochtertje juist weer "langzamer". Maak je geen zorgen, het komt allemaal vanzelf.

10 maanden geleden

Geef het de tijd. Ik heb nooit geoefend met mijn dochtertje van ook 11maanden. Zij begon uit zichzelf rond 7m met klappen, 8m met zwaaien en sinds een week met wijzen

10 maanden geleden

Spelenderwijs lukt het vaak goed bijvoorbeeld met liedjes en tijdens het zwemmen. Verder valt het niet af te dwingen en komen ze er uit zichzelf op een gegeven moment mee.

10 maanden geleden

Onze klapt ook nog niet, en wijzen is echt sporadisch

10 maanden geleden

Hier heb ik klappen geleerd. Maar doet het niet perse uit zichzelf. Ook niet altijd als ik het voordoe. Zwaaien en wijzen doet ze ook niet. 10 maanden en 2 weken nu.

10 maanden geleden

Onze zoon klapt ook niet, ik wist niet eens dat dit op deze leeftijd zou komen. Het komt sowieso! Binnen X-aantal maanden vraag je je af waarom je je hierover ooit zorgen maakte dus geef het wat tijd.

10 maanden geleden

Oh hier heb ik nog geen seconde over nagedacht. Mijn dochter zwaait een klein beetje, lijkt er iets op tenminste en klapt wel. Maar wijzen… ? Nog niet zien doen😜 je kindje doet alles op zijn tijd. De ene loopt al met 11 maanden en de ander met anderhalf jaar. Allemaal prima, lijkt me

10 maanden geleden

Hier kan ze zwaaien, maar doet ze liever niet. Klappen en wijzen is echt niet aan de orde, haha! Wil ze niks van weten.

10 maanden geleden

Hier een van 11 mnd die al lang door huis rent met zn loopkar, klimt en de gekste dingen motorisch al onder de knie heeft, maar zwaaien, wijzen of klappen... Nope!

10 maanden geleden

Waarom vind je dat je kindje dit moet kunnen? Zegt het CJG dat? Ergens gelezen? Ik werk op kinderdagverblijf en kan je vertellen dat klappen/zwaaien/wijzen hoeft een kindje met 11mnd echt nog niet te kunnen... Ik zou me er echt niet zo druk om maken...het komt vanzelf. Oefenen hoeft echt niet. Gewoon op een speelse manier aanbieden (bijv. zwaaien als je iemand gedag zegt en klappen tijdens liedjes zingen) Dan gaan ze het vanzelf een keertje nadoen. Vergelijken met leeftijdsgenootjes echt niet gaan doen! Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en op zijn eigen tempo. Ieder kind in UNIEK! Mijn dochtertje is nu 10mnd en begint telkens te zwaaien als ik met haar de trap afloop naar beneden 🤣 Niet op het juiste moment dus, wel super grappig! Maar verder...heeft ze er nog geen kaas van gegeten hoor! En klappen en zwaaien doet ze ook nog niet...Verder super ondernemend dus niks om me druk om te maken...

10 maanden geleden

Reactie op Lola400

Hier een van 11 mnd die al lang door huis rent met zn loopkar, klimt en de ...
Ja hier precies hetzelfde!

10 maanden geleden

Komt vanzelf hoor. Mijn dochter van 11 maanden ging vrijdag ineens klappen. Probeert wel te zwaaien (meer wapperen 🤣), wijzen nog niet gezien. Moet dat allemaal al dan? Ze kan al wel staan en langslopen, dat dan weer wel 😉

10 maanden geleden

Onze meid klapt, zwaait en kletst wat af, maar kruipt daarintegen nog steeds niet 😅 ieder kindje zijn of haar eigen tempo denk ik dan maar, komt allemaal vanzelf!

10 maanden geleden

Onze dochter klapt, zwaait, wijst brabbelt en loopt al (met 10 mnd al) maar heeft nog bijna geen haar en maar 5 tandjes. En is nog maar heel klein en licht. Ieder kind ontwikkeld zich zoals het zich ontwikkeld. Hier heb je toch geen invloed op, dus probeer het los te laten ♡ 11 maanden is in iedergeval nog niet de leeftijd waarop het zorgelijk is als ze het nog niet kan. Onze dochter deed dit ook ineens van de een op de andere dag.

10 maanden geleden

Klappen/ zwaaien / wijzen? Neee totaal niet hier! Kruipt wel en staat ook maar al dat andere..😂😜 eigen tempo. Heb vertrouwen❤️

10 maanden geleden

Mijn zoontje van 11 maanden, klapt, zwaait en wijst, maar no way dat hij in beweging komt om te gaan kruipen. Ieder zn tempo🙋🏻‍♀️

10 maanden geleden

Ik moet je daarnaast zeggen dat hij wel kruipt vanaf 9 maanden en dat hij staat en langs tafels en banken loopt. Motorisch is hij wel snel de cjg vroeg het aan mij dat hij dat bij 12 maanden wel zou moeten.

10 maanden geleden

Haha nou onze zoon wordt volgende week 1 jaar .. Kruipen doet hij maar verder nog helemaal niets en heeft ook geen tanden ! 😂