12 Reacties

8 maanden geleden

Hier eet de kleine meid ook niks als ze ziek is . Alleen melk gaat erin en groente de rest laat ze allemaal staan

8 maanden geleden

Reactie op Igrayne24

Hier eet de kleine meid ook niks als ze ziek is . Alleen melk gaat erin en ...
Ze is ook 16 maanden

8 maanden geleden

Volgens mij heel normaal hoor! En ook niet zo gek, want in bv zitten natuurlijk antistoffen 💪🏻

7 maanden geleden

Hier zijn er ook zo periodes. In het algemeen drinkt ze ook nog veel borst en eet ze niet zo grote hoeveelheden vaste voeding. Maar zeker als ze ziek is.

7 maanden geleden

Maar het is dus niet alleen als ze ziek is? Tja, als ze goed groeit en jij er oké mee bent, dan is het natuurlijk wel houdbaar. Maar ik weet niet zeker of ze straks niet gewoon tekorten gaat krijgen, want wij kunnen ook niet alleen op moedermelk overleven natuurlijk. Misschien even met een arts bespreken?

7 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik had het zo zelf kunnen schrijven! Mijn dochtertje is ook 16 maanden en krijgt nog borstvoeding. Ze lust opzich best veel dingen maar ze eet maar heel kleine porties. Ontbijt slaat ze vaak zo goed als over omdat ze dan de hele nacht al gedronken heeft🙈. En nu is ze sinds n week verkouden en trekt ze als ik thuis ben de hele dag door aan mn shirt voor m'n gevoel en eet ze helemaal weinig naast n paar frambozen en n hapje yoghurt😅 Drinkt jouw dochter ook nog veel snachts? Ik vraag me weleens af of dat het eten overdag zo matig houdt en of dat 'goed' is. En ik twijfel nu ook of ik overdag vaker de borst moet gaan 'weigeren'/uitstellen. Ik probeer het sowieso in principe niet vlak voor het eten te doen. Nouja vooral herkenning dus en ook veel vragen erover😅

7 maanden geleden

Reactie op Nicola10

Heel herkenbaar! Ik had het zo zelf kunnen schrijven! Mijn dochtertje is oo ...
Oh dat is ook helemaal hetzelfde verhaal hier en ik zit met dezelfde twijfel! Ik denk wel dat de nachtvoedingen er bij ons voor zorgen dat ze overdag niet zo goed eet. Mijn productie lijkt ‘s nachts ook het hoogst, ik hoor ze dan echt grote slokken wegklokken. Maar stoppen met nachtvoedingen staat gelijk aan enorm drama en niet slapen vrees ik. Ze valt ook aan de borst in slaap. Dus ik kijk er echt niet naar uit om daarmee te stoppen! Overdag weigeren ben ik de laatste tijd soms aan het doen, maar ik vind het zo moeilijk. Komt jouw kindje goed bij in gewicht?

5 maanden geleden

Hier ook. Dochter is bijna 19 maanden. Overdag eet ze geregeld (vaker wel dan niet) helemaal niks en dan met moeite avondeten wel wat

5 maanden geleden

Reactie op Nicola10

Heel herkenbaar! Ik had het zo zelf kunnen schrijven! Mijn dochtertje is oo ...
Klinkt t zelfde als hier! Dochter bijna 19 maanden en heel de nacht en vooral ook in de ochtend aan de borst.

5 maanden geleden

Reactie op amycj

Oh dat is ook helemaal hetzelfde verhaal hier en ik zit met dezelfde twijfe ...
Ja snachts drinkt ze hier ook echt veel! Ze komt wel genoeg aan (zo lijkt het). Jouw kindje ook? Ik ben nu overdag soms wel de borst wat vaker aan het uitstellen. Maar snachts weigeren wordt hier ook nog wel een ding haha. Ze wil echt maar 1 ding en papa mag al helemaal niks😅 en ik voed nog altijd in slaap.. overdag ook. Maar bij de gastouder en mn vriend kan ze overdag gelukkig wel in slaap vallen zonder borst. Mn dochtertje heeft soms ook last van verstopping dus dan denk ik ook wat extra vocht is wel goed (en dan heeft ze ook minder trek in vast voedsel zo lijkt t).

5 maanden geleden

Reactie op Nicola10

Ja snachts drinkt ze hier ook echt veel! Ze komt wel genoeg aan (zo lijkt h ...
Hier is de groei niet super, ze is een lijntje gezakt het laatste jaar en ze is vrij tenger van bouw. Ze zit rond de p10 nu. Het blijft de laatste maanden wel altijd schommelen rond de p10 dus op zich is dat niet echt zorgwekkend. Maar ik zou me wel minder zorgen maken als ze wat meer vetbandjes had! De laatste weken heeft ze wel eens dagen dat ze echt goed eet! En dan is het niet zo dat ze dan minder borst had gekregen die dag. Nu is ze ziek en eet ze weer weinig. Zo gaat het altijd op en af. Mijn beleid is nu om haar wat proberen af te leiden overdag, zeker als we bijna gaan eten, maar als het niet lukt, geef ik het wel. Ik voed ook nog in slaap trouwens. Ja ‘s nachts weigeren pakt niet 😂 nu ze ziek is wil ze vaak extreem lang drinken/tutten ‘s nachts, dat is wel vervelend!

4 maanden geleden

Reactie op amycj

Oh dat is ook helemaal hetzelfde verhaal hier en ik zit met dezelfde twijfe ...
Mijn dochter valt ook nog aan de borst in slaap, op elke andere manier lukt het niet. Ik hoop dat ze over een tijdje snapt dat ze moet slapen,oogjes dicht.