49 Reacties

7 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je 'm nooit laat huilen?

7 maanden geleden

Wij hebben dat alleen 2e helft van de nacht. Ik ga binnenkort contact opnemen met Bureau van Slaap. zij zijn echt van het niet laten huilen etc.. misschien kijkje bij hun nemen? ☺️

7 maanden geleden

Ik herken je verhaal zo! Zelf heb ik met deze vragen een video consult bij Snuggles en Dreams geboekt en ik ben zo blij nu dat ik dat heb gedaan. Mijn zoontje van 14 maanden lijkt nu 's nachts veel minder stress te hebben. En daarnaast lukt het hem nu om zelfstandig in slaap te vallen.

7 maanden geleden

Onze dochter slaapt ook nog niet zelf in. Voed haar in slaap, soms lukt het om haar in haar ledikant over te leggen maar vaak ook niet. Onze oudste had hetzelfde. Moedeloos werd ik er van. Vooral van iedereen die riep dat ik er een papfles in moest stoppen en hem maar moest laten brullen. Dat hebben we nooit gedaan en hem nabijheid geboden. Vanaf een maand of 15 werd het wegleggen savonds veel makkelijker. Hij startte dan de nacht in zijn eigen bedje en als hij wakker werd dronk hij bij me en sliep naast me verder. Tot 2,5 zo gedaan en ineens sliep hij door in zijn eigen bedje. Hij is inmiddels 8jaar en je kunt de hele kamer verbouwen als hij slaapt. Hele makkelijke slaper geworden. Echte tips heb ik dus niet. Maar het wordt beter! Volg vooral je gevoel.

7 maanden geleden

Herkenbaar! Mijn zoontje van 14 maanden slaapt ook naast mij in bed en kan alleen in slaap vallen als hij tegen mij of mijn vriend aan ligt. Hij slaapt wel regelmatig de nacht door, als dit niet zo is wil hij een klein flesje melk en slaapt dan direct verder. We hebben wel geprobeerd om hem in zijn ledikant of vloerbed te laten slapen. Ledikant is krijsen dus dat proberen we niet eens meer. Vloerbed is vaak gelukt omdat we er dan naast kunnen liggen en weg kunnen sneaken, hij wordt dan alleen vaker wakker in de nacht waardoor je er steeds heen moet en erbij moet liggen. Dit was voor ons teveel en niet te doen, het is een eenpersoonsbed dus de hele nacht blijven liggen is geen optie. Om te zorgen dat iedereen de meeste nachtrust krijgt hebben we het voor nu maar gewoon geaccepteerd dat hij naast mij slaapt. Mijn vriend slaapt in het logeerbed want met z’n drieën slapen werkt niet omdat hij erg veel beweegt en snurkt en wij daarvan wakker worden 😅

7 maanden geleden

Reactie op C hantal

Mag ik vragen waarom je 'm nooit laat huilen?
Ja, natuurlijk! Ik heb me goed geprobeerd in te lezen in het onderwerp en er zijn zo veel tegenstrijdige onderzoeksresultaten: de een zegt dat het huilen werkt als prikkelverwerking en dat het goed is, de ander zegt dat je kind laten huilen zal resulteren in een gevoel van onveiligheid wat kan resulteren in hogere stressklachten later. Er zo zijn er nog nog meer ‘waarheden’. Ik weet niet zo goed waar ik nu het beste aan doe en volg daarin dan maar m’n gevoel.

7 maanden geleden

Wij hebben dat alleen 2e helft van de nacht. Ik ga binnenkort contact opnem ...
Bedankt voor de tip!

7 maanden geleden

Reactie op Liek92

Ik herken je verhaal zo! Zelf heb ik met deze vragen een video consult bij ...
Ik ga eens kijken. Dank je! Fijn dat het nu beter lijkt te gaan. :)

7 maanden geleden

Reactie op Col22

Onze dochter slaapt ook nog niet zelf in. Voed haar in slaap, soms lukt het ...
Bedankt… Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

7 maanden geleden

Herkenbaar! Mijn zoontje van 14 maanden slaapt ook naast mij in bed en kan ...
Zo zijn wij dus ook geëindigd… We hebben een ledikant gehad, maar daar heeft hij alleen de eerste maanden in gelegen. Een vloerbed gehaald, want dat zou fantastisch zijn. Niet dus… Hij heeft er nog niet één keer in geslapen. Hopelijk wordt het bij jou ook snel beter!

7 maanden geleden

Reactie op Liek92

Ik herken je verhaal zo! Zelf heb ik met deze vragen een video consult bij ...
Mag ik vragen wat dat consult inhield? Ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan, maar iedere keer twijfel ik of het het geld waard is aangezien ik er zelf al zo ontzettend veel over heb gelezen!

7 maanden geleden

Reactie op lvdee

Mag ik vragen wat dat consult inhield? Ik heb ook al een paar keer op het p ...
Ja natuurlijk! Ik had mezelf ook al veel ingelezen, maar op een duur sprak het elkaar ook tegen. Bij deze consult kijken ze naar de slaap/wakkertijden en raden ze bijvoorbeeld aan om vanaf 1 jaar maximaal een half uur in de ochtend te laten slapen en in de middag niet langer dan na 3u. Dan kijken ze verder met je mee naar je persoonlijke situatie, wat bij ons inhield dat ons zoontje heel vaak in de nacht wakker werd en enkel met ons erbij weer in slaap kon komen. Daar hebben we nu een slaaptraining voor gevolgd die ze met ons besprak en per mail verstuurde. Ik vond het daardoor een waardevolle video consult.

7 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 14 maanden en heeft dit ook. Ze deed tot anderhalve maand geleden al haar dutjes op mij of oma in een schommelstoel en ‘s nachts sliep ze bij mij. Wegleggen lukte niet. Ze werd gelijk wakker. Ze heeft nooit in haar ledikant gewild. Ik laat haar ook niet huilen. Ik hoor aan haar huil dat ze me nodig heeft. Het is niet “prikkelverwerking”, dat voel ik gewoon. Als het bij hoge uitzondering wel lukte om haar in haar ledikant te leggen, dan was ze heel snel weer wakker. Net na haar eerste verjaardag hebben wij een vloerbed gekocht van 1.40 breed. We gaan nu naast haar liggen voor haar dutje tot ze slaapt en dan kruipen we weg. Dat kan omdat we haar nu niet hoeven te verplaatsen en ze slaapt ook gewoon lang! ‘s avonds/‘s nachts wordt ze nog wakker. Dan maak ik een flesje en ga ik bij haar liggen want het bed is groot genoeg. ‘s ochtends worden we gezellig samen wakker! Het is heel fijn om tussen de middag even een adempauze te hebben! Ik vind het bed echt een aanrader 😁

7 maanden geleden

Reactie op Liek92

Ja natuurlijk! Ik had mezelf ook al veel ingelezen, maar op een duur sprak ...
Bedankt!

7 maanden geleden

De eeuwige strijd rondom slaap. Heb je er zelf veel last van? Kids maken zoveel ontwikkelingen mee in de eerste drie jaar, dat heeft invloed op hun slaap. Sterker nog; dit is een ding totdat ze 6-7 jaar zijn heb ik gehoord. Ik kan je vertellen dat wij niks bijzonders hebben gedaan met onze oudste dan behalve regelmatig bij ons laten slapen tot 2,5 jr oud. We hebben geen zorgen meer over de nachten. Die slaapt hij heel goed door. En soms niet, dan gaat mijn man erbij liggen. Daardoor maak ik mij ook geen zorgen over de jongste. Het komt echt goed. Als je meer wil weten over slaap vind ik de cursus van Liefde van een Moeder echt een aanrader!

7 maanden geleden

Reactie op Soraya09

Mijn dochter is bijna 14 maanden en heeft dit ook. Ze deed tot anderhalve m ...
Mag ik vragen welk vloerbed jij hebt? Wij hebben er namelijk ook 1 maar dat is een eenpersoonsbed dus helaas niet haalbaar om de rest van de nacht erbij te liggen

7 maanden geleden

Mag ik vragen welk vloerbed jij hebt? Wij hebben er namelijk ook 1 maar dat ...
Wij hebben deze: https://petitpuk.com/nl/collections/wooden-montessori-floor-beds/products/expres-levering-xl-bedhuisje-betty-140-200?_pos=2&_fid=bda5807bc&_ss=c

7 maanden geleden

Reactie op Herfst27

Ja, natuurlijk! Ik heb me goed geprobeerd in te lezen in het onderwerp en e ...
Dit herken je aan het huiltje. Stress huilen of ontprikke” huiltje. Dat herken je echt wel als moeder.

7 maanden geleden

Onze zoon van 14 maanden slaapt ook bij ons nog. Ik ga wel oefenen in zijn eigen bed in zijn kamer omdat hij over 2 maanden een broertje erbij krijgt. Ik zie het niet zitten met zijn 4 in een bed 🤣

7 maanden geleden

Bij mijn dochter van 14 maanden hetzelfde liedje. In een ledikant schreeuwt ze alles bij elkaar. Als ik haar slapend in haar ledikant leg en ze wordt snachts wakker, is ze ook helemaal overstuur. Ik heb ook een matrasje op de grond in mijn slaapkamer geprobeerd maar ze wil alleen bij mij in bed. Ik heb zelf mijn slaap ook nodig, ik werk nog 40 uur overdag en ben zwanger van een tweede. Dus ik heb de strijd maar opgegeven en slaapt ze lekker bij mij in bed.