10 Reacties

één jaar geleden

Herkenbaar hoor! Mijn dochter gooit ook alles van zich af. Ik zat me laatst af te vragen vanaf wanneer je daar eigenlijk echt iets mee moet doen. Ik heb niet het idee dat het nu al zin heeft om daar streng op te zijn, maar misschien heb ik het mis! Ben dus ook wel benieuwd wat de rest hierover denkt.

één jaar geleden

Reactie op Mamama811

Herkenbaar hoor! Mijn dochter gooit ook alles van zich af. Ik zat me laatst ...
Mijn man zei; ze begint je te manipuleren. Bij hem huilt ze niet om aandacht en bij mij wel. Ik vind het lastig want bij mij is het eigenlijk steeds geweest; de baby mag je niet laten huilen dus ik ga er vrijwel bijna direct naartoe. En nu ook met het eten, ik ben enerzijds bang dat ik te streng ben, wat is te streng eigenlijk? Want ik zeg gewoon op een serieuze toon “Romée! Dit bord moet je laten staan” en dan gebeurd het bovenstaande🥺 ik kan wel tips en herkenning gebruiken 🥲

één jaar geleden

Reactie op Mamama811

Herkenbaar hoor! Mijn dochter gooit ook alles van zich af. Ik zat me laatst ...
Maar wat je zegt; is dat op deze leeftijd al of nog niet?

één jaar geleden

Mijn man zei; ze begint je te manipuleren. Bij hem huilt ze niet om aandach ...
Dat met dat huilen is heeel herkenbaar voor mij!! Helaas geen tips.

één jaar geleden

Herkenbaar ons dochtertje heeft door dat ze haar lippen op elkaar kan doen en dan geluid kan maken ook met tong uit dr mond.. met als resultaat dat ze met het groente hapje dat ook doet en alles onder zit, ik spreek haar erop aan van nee niet doen.. en dan zit ze me gewoon uit te lachen tja probeer dan maar eens serieus te blijven en niet in de lach te schieten🤭🤣 de ene keer kan ik wel serieus blijven andere keer niet dus ik begrijp je heel goed denk dat het een uitprobeer fase is🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Och nee mama, rustig maar :) je kindje heeft echt nog geen idee van mama pesten of over je heen walsen. Die is gewoon de wereld aan het ontdekken. Wat gebeurt er als ik dit doe? En dit? En nog een keer? Hey. Als ik dat doe reageert mama heel grappig. Doet ze dat altijd? Je kan haar misschien beter iets geven waar ze wel mee mag gooien en brood gewoon even per stukje geven. Manipuleren geloof ik niet zo in. Ze zijn nu echt nog heel klein en hebben maar beperkt de mogelijkheid om ons te laten weten wat ze willen en hoe ze het hebben. Namelijk, lachen en huilen. Ik geloof dat er zeker op deze leeftijd echt nog altijd een boodschap achter het huilen zit. Is dat dan manipuleren? Communiceren wat je nodig hebt? Kijk het komt misschien niet altijd uit, of je wilt iets anders doen of weet ik het. Maar daar heeft je kindje nu echt nog geen weet van. Relax mama, je gaat het echt merken wanneer het opvoeden gaat beginnen. Nu is het allemaal nog ontdekken. Ze weet pas net of nog niet eens dat zij en jij 2 verschillende personen zijn in plaats van 1 😅

één jaar geleden

Om te kunnen manipuleren moet je voorruit kunnen denken en moeten kunnen inschatten hoe jouw gedrag de ander in actie laat zetten en op deze leeftijd kunnen ze dat nog niet. Ze leven nog in het nu en zijn op dit moment actie reactie aan het leren. Dus dat is juist alleen maar leuk als jij steeds een reactie geeft als ze d'r bord op de grond gooit. Ik denk dat je haar beter af kan leiden of zorgen dat ze hem niet kan gooien 😛 ik leg het brood gewoon op het tafeltje van de kinderstoel.

één jaar geleden

Dankjulliewel! Dat had ik even nodig❤️

één jaar geleden

Reactie op Eliesje

Herkenbaar ons dochtertje heeft door dat ze haar lippen op elkaar kan doen ...
Haha precies hetzelfde hier 🤣. Ik lig helemaal dubbel met haar. Mijn vriend zegt dan ook "je moet haar leren dat als ze moet eten ze ook echt gaat eten". Maar dan zeg ik gewoon "ze moet ook leren dat we samen kunnen lachen 🙈". Ook is het zo dat ze dit dan even doet, maar erna weer netjes gaat eten. Dus zie het probleem niet zo