22 Reacties

9 maanden geleden

2 schrammen of plekjes? Kinderen vallen toch wel eens?

9 maanden geleden

Mijn zoontje was gisteren met mij erbij bij mijn moeder. Hij kroop lekker rond en in de keuken heeft ze tegels. Hij was zo enthousiast dat hij te snel ging en voorover viel. Hij had een schrammetje op zijn kin en had op zijn lip gebeten en dit bloedde natuurlijk ook. Dit soort dingen kunnen altijd gebeuren en je kindje zal zeker nog wel vaker vallen. Hier kan je schoonzus niks aan doen. Mijn zoontje is bijna 1 jaar en hij is al zovaak omgevallen terwijl hij probeerde op te staan of probeerde te lopen dit hoort erbij. Zo leren ze wat ze wel al kunnen en wat niet. Ik snap je gevoel kwa vertouwen wel. Mijn zoontje is bijna 1 en is nog nooit weggeweest zonder mij of mijn vriend erbij. Het is inderdaad raar en vervelend dat ze dit niet meteen heeft laten weten of het meteen heeft benoemt tijdens het terug brengen maar kwa het vallen betreft is dit zeker niet haar schuld. Je hoeft niet altijd als je kindje op het hoofdje valt na de doktor.

9 maanden geleden

Reactie op AVAS

2 schrammen of plekjes? Kinderen vallen toch wel eens?
Schrammen op haar neus en een rood plekje op haar hoofd. Mijn kind staat nog geen eens en het is ook nooit gebeurt dat ze met haar hoofd voorover is gebogen en tegen tegels is aangekomen. Het gaat mij meer om de verantwoordelijkheid dat dit niet hierbij is geweest. Als ze kon staan en ze zou even vallen door het lopen dan viel het mee want dat hoort inderdaad erbij maar met hoofd dat is wel iets wat gevoelig is.

9 maanden geleden

Reactie op Qkct

Mijn zoontje was gisteren met mij erbij bij mijn moeder. Hij kroop lekker r ...
Klopt en het kan zeker gebeuren maar met haar hoofd ben ik echt zuinig ze heeft nog geen eens tanden en ze is met haar gezicht kant op de grond gevallen. Het gaat meer om de logica ook in mijn omgeving heeft iedereen laminaat dus dan valt ze moeilijk maar ze vertelde er nog bij dat ze ook de deken erbij gepakt had. Dan begreep ik niet waarom ze haar eerst op de tegels laat en daarna pas de dekens erbij haalt om die op de grond te leggen.

9 maanden geleden

Ik snap het geloof ik ook niet. Kinderen gaan kruipen, ontdekken en klimmen. Dit soort dingen gaan nog wel vaker gebeuren. Ook bij jou zelf. Je kan je kind namelijk niet in een bubbel stoppen en tegen alles beschermen. Zo worden ze ook groot en leren ze.

9 maanden geleden

Ik snap dat het vervelend is dat ze is gevallen en dat ze niet eerder het heeft laten weten. Maar die van mij is denk ik wel al 10x gevallen op z’n hoofd ook het is nogal een druktemaker en met kruipen/zitten/staan/lopen is de balans in het begin nog niet optimaal en vallen ze. Het is niet van een hoge hoogte gebeurd neem ik aan? Bij twijfel natuurlijk altijd bellen, maar toch kunnen ze wel wat hebben gelukkig die kleintjes. Hebben ze je gerust kunnen stellen bij de huisartsenpost?

9 maanden geleden

Jeetje je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo 😵 kindjes vallen en het is jammer dat het nu net bij je schoonzus is gebeurd, maar het hoort er helaas bij. Ook daar leren ze weer van en ze kunnen echt wel tegen een stootje hoor! Maak je niet zo druk

9 maanden geleden

Kinderen vallen, zeker als ze bijv. leren lopen. Dat zegt niet gelijk iets over je schoonzus. Gaat jou ook wel eens gebeuren als moeder. Je kan ze niet overal tegen beschermen..

9 maanden geleden

Je kunt je kind ook beschadigen door te voorzichtig te zijn. Je kindje leert de wereld om zich heen kennen door te ontdekken en dat hoort te gaan met vallen en opstaan. Schrammetjes kunnen erbij horen helaas..

9 maanden geleden

Het is ontzettend lief dat je schoonzus wilt oppassen zodat jij even je rust kan pakken. Het is niet leuk als ze vallen en schrammetjes hebben die je ziet maar dat hoort nou eenmaal bij deze leeftijd. Ze worden groot met vallen en opstaan.

9 maanden geleden

Pfoe, mijn kind is al zo vaak gevallen… Gewoon random, ook als we erbij zaten. Soms is het gewoon echt niet te voorkomen. En natuurlijk schrik je en ik voel me ook altijd schuldig, maar het gebeurt ook als ik ernaast of erachter zit. Gewoon terwijl hij zat plotseling voorover, of toen hij stond ineens opzij. Het is vervelend, maar zo leren ze wel wat balans houden is.

9 maanden geleden

Schrammen op haar neus en een rood plekje op haar hoofd. Mijn kind staat no ...
Kan ze niet staan? Dan is het wel vreemd dat zij zulke plekjes had ja .. hoe kan ze dan überhaupt daar aan komen?

9 maanden geleden

Reactie op Dignity88

Kinderen vallen, zeker als ze bijv. leren lopen. Dat zegt niet gelijk iets ...
En juist heb ik ergens vermeld dat ze geen eens nog kan lopen. Dat zegt wel wat over haar want ze was blijkbaar niet bezig met de veiligheid van me kind en als je daar wel mee bezig bent dan zet je iets zachts neer op de grond (wetende dat je tegels hebt dus dat moest Sws) voor de veiligheid van me kind.

9 maanden geleden

Reactie op Lisette010

Ik snap het geloof ik ook niet. Kinderen gaan kruipen, ontdekken en klimmen ...
Jaaaa dat weet ik ook wel! Besef ff dat ik een pedagogisch medewerker ben en ik dit al allemaal al weet. Maar volgens mij begrijp je me verhaal geen eens bij mij ging het om de verantwoordelijkheid en veiligheid. En qua veiligheid daar kan je idd niet altijd op letten in de latere leeftijd maar dit had gewoon puur met logica te maken

9 maanden geleden

Reactie op AVAS

Kan ze niet staan? Dan is het wel vreemd dat zij zulke plekjes had ja .. ho ...
Dat is dus het rare van me verhaal zij verteld dit zo maar is het wel op die manier gebeurt. Ik ken mijn kind ze gaat nooit voorover buigen met haar lichaam maar juist naar achter dus vond het verhaal raar.

9 maanden geleden

Sorry, maar ik vind je verhaal heel warrig. Dit komt waarschijnlijk doordat je het in boosheid typt. Ik vind persoonlijk dat je wellicht door je emotie wat doordraaft. Je geeft aan dat je je schoonzus sowieso niet vertrouwd. Dan staat ze dus al 1-0 achter bij je. En dan is je dochter gevallen... dat gebeurd bij kleine kindjes. Mijn dochter van 1 jaar heeft al 2x een bloedlip gehad en meerdere blauwe plekken. Oww en ze is al 2x van de bank gevallen. Ben ik dan nu een slechte moeder? Kleine kindjes zijn nou eenmaal brokkenpiloten en zo leren ze. Ik denk persoonlijk dat je nu zo boos bent omdat het je schoonzus is. Vraag me af of je bij je eigen moeder bijvoorbeeld ook zo boos was geweest. Je oordeel is wat gekleurd als je het mij vraagt en dat snap ik wel, maar eerlijk is het niet. Ik lees dat je schoonzus zelf aan je verteld heeft wat er gebeurd is en dus ook niet stiekem probeerde te doen of wat dan ook. Als je haar echt zo slecht kan hebben, zou ik haar niet meer vragen om op te passen. Lijkt me fijner voor iedereen.

9 maanden geleden

En juist heb ik ergens vermeld dat ze geen eens nog kan lopen. Dat zegt wel ...
Kan ze zitten? Kan ze kruipen? Dan valt ze ook, geloof me ik snap je maar je maakt jezelf gek met deze gedachten. Onze dochter kan echt net zelf gaan staan, daardoor valt ze nog vaker. Als ik elke keer als ik haar ophaal bij de gastouder moet denken zoals jij denkt beschadig ik haar meer. Laat het los, ze zullen nog zo vaak vallen.

9 maanden geleden

Ach jeetje..sorry...maar je bent echt een super overbezorgde moeder als ik dit zo lees! Je kindje is je alles dat begrijp ik maar met zo veel angst en bezorgdheid ga je haar nooit los laten! Dat is voor jullie beide niet goed... Voor schammetjes/plekjes zoals deze kan je haar echt niet beschermen. Het is juist alleen maar goed dat dit gebeurd want dat betekend dat je kleintje zich aan het ontwikkelen is en in beweging komt. Dit zal je zelf tijdens je werk ook regelmatig meemaken lijkt mij zo! Ontwikkelen is de ruimte krijgen om te bewegen op deze leeftijd en vooral ook vallen en opstaan! Met haar voorhoofd op een plavuizenvloer terecht komen vanuit zit/lig/kruipstand doet pijn, en veroorzaakt misschien een schram/bult of rode plek maar kan echt geen hersenschudding veroorzaken. Daarvoor moet ze toch echt wel van een hoogte afgevallen zijn of moet de val/klap met een flinke snelheid zijn gebeurd. Als PM'er weet je ook vanuit je kinderEHBO wat de symptomen van een hersenschudding zijn en waar je bij kindjes op moet letten (zijn ze alert/klagen ze over hoofdpijn als ze dat qua leeftijd kunnen aangeven/overgeven/evenwichtsproblemen/duizelig). Daar had jullie meisje allemaal geen last van volgens mij... Dat je mensen niet snel vertrouwd lijkt mij erg lastig. In het geval van je schoonzus stond ze eigenlijk al met 1-0 achter. Dat je het niet eens bent met haar manier van opvoeden kan. Als PM'er weet je als geen ander dat niet elke ouder hun kind hetzelfde opvoed maar ze over het algemeen allemaal het beste voor hun kind over hebben. Je vind dat ze je dochter niet op de grond had moeten laten spelen en dit onveilig was. Ik lees alleen maar dat ze je dochtertje de ruimte heeft gegeven om te spelen en dat ze nadat ze zich perongeluk bezeerd had ze hierop geanticipeerd heeft en haar op een kleed heeft gelegd. Vergeet niet dat ze je dochtertje ook niet heel goed kent want dit was de eerste keer dat ze mocht oppassen, en dus ook niet echt wist wat je kindje wel of nog niet kon. En omdat de ondergrond anders was dan thuis heeft je kindje zich hierin ook vergist tijdens het in beweging komen en waarschijnlijk uitgegleden. Daarnaast, had je schoonzus ook de middelen om in jou ogen haar veilig te laten spelen? Gok dat er geen box in kamer stond?? Al met al denk ik alleen maar...fijn dat je schoonzus op haar heeft gepast zodat jij die dag hebt kunnen bijtanken. En heeft je schoonzus met alle liefde voor jullie kleintje gezorgd. Een ongelukje (als je dit al zo moet noemen) zit in een klein hoekje. Probeer je boosheid aan de kant te zetten en dan nog eens rustig bij jezelf na te gaan of het nu echt zo erg was, wat er gebeurd is. Emoties vergroten vaak je gevoel. En voor je man en jullie dochtertje hoop ik dat je het vertouwen in je schoonzus kan vergroten zodat ze meer mag gaan oppassen. Want dat zou toch alleen maar leuk zijn voor de band die jullie dochtertje dan met haar tante kan opbouwen! Familie om je heen is zo belangrijk en helaas niet voor iedereen van zelf sprekend!

9 maanden geleden

Reactie op AVAS

Kan ze niet staan? Dan is het wel vreemd dat zij zulke plekjes had ja .. ho ...
Dat is toch niet zo raar? Ze kan vanuit zit voorover gevallen zijn. Of vanuit tijger/kruipstand uitgegleden zijn en met haar gezichtje op de grond gekomen zijn...dat gebeurd zo veel met kindjes als ze in beweging komen! Het hoofd van een baby is in verhouding met de rest van het lichaam het zwaarste dus vallen hier geregeld op of komen met hun gezicht ergens tegenaan als ze hun evenwicht verliezen.

9 maanden geleden

Reactie op BEG83

Dat is toch niet zo raar? Ze kan vanuit zit voorover gevallen zijn. Of vanu ...
Ja precies nee ik weet zelf ook dat baby's gewoon kunnen vallen en zichzelf stoten met plekjes te krijgen maar zij snapt het zelf niet dus ja als ze zegt baby kan niet staan weet het ook niet haha