13 Reacties

9 maanden geleden

Hoi, ik geef mijn kleine nu gister 1 jaar geworden nog opvolgmelk. Hij lust geen halfvolle melk. Dan heb ik geen andere keus. Mijn oudste nu 2.5 had helemaal geen probleem met het overgang van opvolgmelk naar halfvolle melk. En hij ontbijt altijd met ons mee. Dus een ei, komkommer, tomaatjes stukje kaas.

9 maanden geleden

Ons zoontje heeft totdat hij 1,5 was opvolgmelk 2 gedronken als ontbijt, hij accepteerde niks anders. Ons dochtertje drinkt het ook nog steeds en word morgen 1 jaar, doen waar je dochtertje behoefte aan heeft. Ons is altijd alleen gezegd dat nummer 3 opvolgmelk onnodig is, je kan op nummer 2 doorgaan. Doen waar jij je goed bij voelt, CB is er voor advies en niet om te zeggen wat je moet.

9 maanden geleden

Mijn zoontje krijgt een pap fles in de ochtend als hij wakker word. Hij krijgt lactose vrije melk met olvarit pap. En een uur later ongeveer eet hij dan een boterham en een fruit knijpzakje of vers fruit

9 maanden geleden

Ik geef mijn dochtertje nog fles opvolgmelk 150 cc maar we zijn aan het afbouwen. Daarna een boterham met boter. Ze lust en drinkt ook al goed halfvolle melk maar dat geef ik met lunch. Nadat ze 1 jaar is ga ik smorgens ook over op halfvolle melk en dan alleen avond fles nog opvolgmelk

9 maanden geleden

Mijn een jarige zoon eet momenteel niets anders dan kwark voor ontbijt. Na z’n ochtend dutje een knijpfruit en wat koekjes of dergelijke. Brood voor lunch. In de middag iets waar hij net zin in heeft (soep, groente, koekje, fruit noemmaarop) en s’avonds eet gewoon met de pot mee. Voor iedere slaapje krijgt hij volle melk (3,5%) en ‘s nachts papfles en evt. opvolgmelk.

9 maanden geleden

Mogen ze geen fles meer in de ochtend???? Ik moet 11 dec pas naar CB. Ik geef me dochter sochtends en savonds de fles. In de middag ben ik aan het weghalen en daarvoor fruit en of yoghurt. 2 boterhammen eet ze ongeveer 1.5 tot 2u na de fles

9 maanden geleden

Hier eet ze havermoutpap mee met haar grote zus. Soms maak ik banaan-havermoutpannenkoekjes maar eigenlijk gaat alleen de pap er goed in. Het is sowieso niet echt een ontbijter :)

9 maanden geleden

Reactie op C hantal

Ons zoontje heeft totdat hij 1,5 was opvolgmelk 2 gedronken als ontbijt, hi ...
Jaa klopt, er is een hele interessante aflevering over gemaakt door Keuringsdienst van Waarde; https://npo.nl/start/serie/keuringsdienst-van-waarde/seizoen-21/flesvoeding/afspelen?at_campaign=npostart_player&at_channel=npostart&at_creation=share-link&at_detail_placement=1:lpql7oae:ff2489aba0bb4474b13b5af77d6b8152&at_format=share_button;;0_0&at_general_placement=serie||keuringsdienst-van-waarde||seizoen-21||flesvoeding&at_medium=display&at_variant=organic Ik ga het idd gewoon lekker op ons eigen tempo doen, dank!

9 maanden geleden

Reactie op Mirimiri

Mogen ze geen fles meer in de ochtend???? Ik moet 11 dec pas naar CB. Ik g ...
Nou het beste is denk ik als ze overgaan op normale melk, maar die van mij moet er nog niks van weten. Ga het gewoon langzaam introduceren en tot die tijd krijgt ze lekker opvolgmelk in de ochtend en avond 😁🥰

9 maanden geleden

Ons ventje krijgt gewoon in de ochtend en in de avond nog zijn papfles. Hij wel sochtends daarbij ook nog een broodje. Overdag nog een broodje en een fruitje en dan nog wat tussendoortjes af en toe zoals een rijstwafel of crackers. Savonds gewoon avondeten. Hij eet dus prima en ik zie ook geen enkele reden om zijn flesjes al weg te halen 😊. Je hoeft niet altijd naar het CB te luisteren. Hun hebben richtlijnen maar elk kindje is anders. Lekker op je eigen tempo en gevoel doen! ❤️

9 maanden geleden

een fles van 180 (laat soms wat staan) en even later een bruin broodje met zuivelspread, boter, pindakaas of vega paté van kips!

9 maanden geleden

Hier wordt hij om 6 uur wakker, dan gewoon een flesje. Rond 8/half 9 een broodje of boekweitpannenkoekjes met banaan en stukje fruit. Savonds ook gewoon nog een flesje.

9 maanden geleden

Heb vanochtend overnight oats geprobeerd. (Halfvolle yoghurt met havervlokken en klein scheutje melk, kaneel en appel) Dat viel goed in de smaak. Maar als ze wakker wordt is het eerst nog een fles.. ze moet nog niks hebben van gewone melk.