14 Reacties

één jaar geleden

Ik snap dat je het vervelend vind, dat zou ik zeker ook vinden, maar je kan niet van een arts verwachten dat hij blindelings iets tekent waarvan hij niet zeker is omdat hij het niet goed onderzocht heeft. Hij is er uiteindelijk op aan te rekenen mocht er iets anders zijn en je kindje toch allergisch is voor iets anders. Echt, ik snap je frustratie maar ik vind het eigenlijk alleen maar goed dat deze arts niet blindelings iets tekent en het eerst goed wil onderzoeken. Ik hoop voor jullie dat het snel afgerond is en jullie weten waar je aan toe bent, veel sterkte!

één jaar geleden

Wat ontzettend klote! Ik vrees dat wij over een paar weken in dit schuitje zitten, de verklaring loopt tot 10 juli

één jaar geleden

Oprechte vraag, waarom heb je daar een verklaring voor nodig? Om iets vergoed te krijgen van de verzekering oid?

één jaar geleden

Bij de eerste ook via de huisarts gegaan, ging allemaal zo moeizaam dat ik dacht "doeiiii, we regelen het zelf wel" en dus lang zelf alles betaald. Gelukkig gaf ik voornamelijk bv en vulde ik het aan met kv anders niet te betalen natuurlijk. Bij de 2e via het consultatiebureau en dat gaat echt veeeeeeel chiller. Die zeiden ook dat de huisarts er wel vanaf hoort te weten maar dat je met baby's echt beter naar hun kan gaan. Dus mijn tip, leg je verhaal uit aan het cb ❤️ Ik moest 2x provoceren thuis, maar ze checken geen resultaten ofzo. En bij deze 2x provoceren reageerde m'n jongste overigens ineens niet meer 😅 maar dat is natuurlijk uitzonderlijk

één jaar geleden

Hier ook super moeizaam in het proces. Zelf maar besloten langer door te gaan met borstvoeding ipv een provocatie te gaan doen. Zitten nu op 6 maand en zou gaan afbouwen, maar om dir gezeik nu door met bv tot 9 maanden en dan poging twee. Bij ons slaapt het ventje eindelijk ook in de nacht en vraagt nog elke 4 uur voeding. Ga echt niet opnieuw hem dit aandoen, trek het zelf ook niet meer. Ps ik at al lactose vrij en met 4,5 maand voorzichtig begonnen met half flesje nutrilon. Sindsdien slapeloze nachten

één jaar geleden

Oprechte vraag, waarom heb je daar een verklaring voor nodig? Om iets vergo ...
Gaat inderdaad om de vergoeding, maar we overwegen het dan maar zonder te doen misschien. Eerst maar eens langs en kijken…

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Bij de eerste ook via de huisarts gegaan, ging allemaal zo moeizaam dat ik ...
Hmm, het cb zei dus dat we de huisarts moesten bellen 😅

één jaar geleden

Het is heel vervelend maar dit is wat de verzekering eist van de zorgverlener om speciale voeding vergoed te krijgen. Kan je heel boos om worden (heb ik ook gedaan) maar het kan ook duidelijkheid voor jezelf geven. Zo hoef je ook niet te twijfelen aan haar allergie en misschien waren het opstart issues van haar darmen maar kan ze het nu al beter verwerken naar een tijdje rust. Probeer mee te gaan en daarna samen met arts bespreken wat wijsheid is. Je kan ook altijd proberen hoe hij reageert op geitenmelk voeding. Is ook voordeliger als je het uiteindelijk niet vergoed krijgt.

één jaar geleden

Wij ook over 2 weken vanuit de kinderarts. Maar we gebruiken dan wel al 2 maanden pepti. Onze kinderarts zei dat dit altijd moet om naar de verzekering te kunnen bewijzen. En ook om te kijken in welke mate je kindje reageert en op welk termijn je dan weer gewone melk mag gaan introduceren. En dat bij 90% niets gemerkt wordt met provocatietest en echt meer formaliteit is.🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Latess

Het is heel vervelend maar dit is wat de verzekering eist van de zorgverlen ...
Sorry! Jouw mannetje natuurlijk dus zij is"hem" en "hij" 😉

één jaar geleden

Reactie op EstherVJ

Hmm, het cb zei dus dat we de huisarts moesten bellen 😅
Oh pffff haha! Moet zeggen dat er nu een hele fijne lichting dames werkt bij ons op het cb. Was met de oudste 2 jaar terug ook echt anders 🙄

één jaar geleden

Hoe oud waren jullie baby’s toen ze moesten provoceren?

één jaar geleden

Reactie op Sterre1

Hoe oud waren jullie baby’s toen ze moesten provoceren?
Sorry, laat antwoord! Mijn jochie was 6 maanden toen we doorverwezen werden. Uiteindelijk hoefden we van de kinderarts ook geen provocatietest meer te doen omdat ze vond dat we dat op het kdv al hadden gedaan.