34 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MissG86

Mag ik vragen hoelaat jullie kindjes naar bed gaan? Gaan ze om 19.00 naar b ...
Ja hier gaat gaat ze inderdaad tussen 18:30 en 19:30 naar bed en word dan wakker tussen 06:30/07:30 maar afkoelen dagen ook weer paar keer om 6 uur wakker. Het verschild heel erg

één jaar geleden

Jason (mijn zoontje van 9 maanden 18-12) wordt meestal rond 6:30 wakker. Rond 7:30 fles 210+7. 9:00 een beetje fruit en water 9:20 op bed en 9:30 slapen 10:00 uit bed en restant fruit en water 11:30/11:45 boterham met kipfilet ofzo 12:40 fles 180+6 13:00 op bed 13:10 slapen 14:40/15:00 wakker. Verschilt per dag. 15:15 fles 120+4 17:15/17:30 potje 😝🤣 en magere kwark yoghurt. 18:30 fles 210+7 18:50 op bed. Meestal hou ik na een Middagdutje van 1.5/2 uur een wakker tijd aan van 4 uur. Dan wordt hij soms na even slapen wakker en huilt hij. Ik ben er inmiddels achter dat als ik naar hem toe ga het alleen maar erger wordt. Dan zit ik dus 2 a 3 uur met hem zonder dat hij slaapt. Ik laat hem dus huilen. Ja sorry loedermoeder hier. Maar nogmaals ieder kindje is anders. En ik hou het goed in de gaten maar ik zie gewoon dat hij probeert in slaap te komen maar niet gelijk lukt. Mij kids headbangen om in slaap te komen 😬 Ik heb geprobeerd de flessen te verminderen of die na 15 uur weg te laten en een soep stengel oid te geven maar dan werd hij dus wakker vd honger. Fles terug gedaan en hup hij slaapt meestal weer door. Dus dan maar zo. Ik heb wel een flinke boy btw 🤣 11 kilo 75 cm 🥰 Hij is flink aan het ontwikkelen. Kruipt inmiddels. Trekt zich op. 5 tanden zijn al door en de 6de op komst. Dus ook hier niet altijd vlekkeloos. Wat ik ook gemerkt heb is als hij na 15 uur slaapt wij ook een onrustige nacht hebben. Misschien kan je daar wat aan sleutelen? Er is geen goed of fout. Er zijn 100.000 verschillende soorten adviezen. Doe wat goed voelt. Onthou wel dat als je een methode gekozen hebt dit 2 weken kan duren voordat je resultaat ziet. Geef niet gelijk op maar verander ook niet te snel weer naar iets anders. Ik hoop echt dat jullie snel betere nachten gaan krijgen want slaap is alles! Succes 😘

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Jason (mijn zoontje van 9 maanden 18-12) wordt meestal rond 6:30 wakker. R ...
Allereerst, mijn zoontje is ook van 18-12! Wat een fijn schema zeg. Maar ja hij komt dus tussen 11 en 12 uur en gaat dus ontroostbaar huilen wat echt door merg en been gaat, hem laten huilen kan ik echt niet tegen. Maar het lijkt wel elke nacht hetzelfde verhaal. Misschien gewenning? Ik heb geeen idee. Na een fles slaapt hij wel weer door. Maar ja hij probeert los te staan of stapjes te zeggen rond de tafel en bank en 5e tandje komt ook door indd. Maar het lijkt al zolang te duren op deze manier, sinds hij zich optrekt is het feest en dat is al 2 weken zo nu denk ik. 😮‍💨

één jaar geleden

Allereerst, mijn zoontje is ook van 18-12! Wat een fijn schema zeg. Maar ja ...
Ja leuk hè opgroeiende kinderen 😂 pff vermoeiend is het vooral. Maar misschien is hij toe aan iets minder slaap overdag. Korter ochtend dutje? Zodat hij voldoende slaap schuld heeft voor het middag dutje? Dit is toch de belangrijkste dut vd dag. Blijft zoeken!

één jaar geleden

Allereerst, mijn zoontje is ook van 18-12! Wat een fijn schema zeg. Maar ja ...
En wat leuk!! Ook 18-12 haha goeie datum 😁🥰

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Ja leuk hè opgroeiende kinderen 😂 pff vermoeiend is het vooral. Maar missc ...
Jaaa snap wat je bedoeld! Maar als hij vroeg in de ochtend wakker is en dan wat langer slaapt, denk ik altijd hij zal het wel nodig hebben. ( ja ik vind alles zielig) haha 😳

één jaar geleden

Reactie op brennie38

En wat leuk!! Ook 18-12 haha goeie datum 😁🥰
Hahaha ja, vet grappig! 🥰

één jaar geleden

Jaaa snap wat je bedoeld! Maar als hij vroeg in de ochtend wakker is en dan ...
Absoluut een normale gedachtegang hoor! En ik zou zoiets misschien ook niet gezegd hebben als hij de eerste was maar ja haha hij is de tweede 🤣 en nogmaals dit werkt voor ons hè. Ik vind het ook zielig als ik hem zo lekker zie slapen. Maar vind het ook zielig voor mezelf als hij mij s nachts wakker houdt 🤣🤣 hahahaha ik heb zo gerommeld met die oudste. Dus ja ik voel je heel goed!

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Absoluut een normale gedachtegang hoor! En ik zou zoiets misschien ook niet ...
Jaaa! Super lief en bedankt voor het meedenken in iedergeval! Hopelijk is het snel weer normaal. 🥰

één jaar geleden

Jaaa snap wat je bedoeld! Maar als hij vroeg in de ochtend wakker is en dan ...
Klopt hoor! Niet de overdag de dutjes gaan korten ze worden zelf wakker wanneer ze genoeg slaap hebben. Wij hier ook nooit gedaan en je moet je gewoon zo dichtbij je vaste ritme blijven, want waarschijnlijk is het gewoon een fase. Als baby’s overdag goed slapen, slapen ze savonds ook vaak wat beter over periodes dus ik raad aan niet onnodig wakker maken helemaal omdat hij savonds zo moeilijk slaapt heeft hij het overdag zeker nodig ! Hou vol mama alles komt weer goed met de tijd 😘

één jaar geleden

Nog steeds ontroostbaar, rond 12 uur en om 5 uur weer. Gaat dat ontroostbaar huilen over? Vind zo sneu... 🥺

één jaar geleden

Hier ook al weken en komt om de 2 a 3 uur en slaapt overdag Max uurtje en is vanaf 6 a 7 uur klaar wakker en gaat rond 19.00 a 20.00 uur in bed. Ben ook radeloos maar heb me er maar bij neergelegd

één jaar geleden

Door tandjes en kruipen hebben wij dit bijna heel augustus en september gehad 😭 Helemaal kapot... Gelukkig nu weer wat rustiger. Hou vol! Gaat vanzelf over.

één jaar geleden

Wij hebben deze periode gelukkig net achter de rug we hebben het schema van de kleine iets aangepast want kennelijk was ze heel vroeg wakker maar laat zich niet gelijk horen. Waardoor ze oververmoeid naar bed ging. Ons schema nu voor meisje van bijna 11 maanden. 6:30 wakker even kwartier knuffelen in het grote bed dan aankleden. 7:00 eerste fles 180+6 9:00 fruit 180 gram en naar bed max een uurtje laten slapen. 11:00 fles 150+5 deze zijn we langzaam aan het afbouwen. 13:00 boterham en daarna naar bed max twee uur laten slapen. 15:00 fles 180+6 17:00 groente hap 200 gram 19:00 2 eetlepels Griekse yoghurt met fruit smaak. Daarna boekje lezen lekker in de slaapzak en naar bed 22:00 droom fles 150+5. Wij merken dat dit schema ons meisje onwijs goed doet. Ze is zoveel vrolijker nu en geen gedoe meer met naar bed brengen