13 Reacties

één jaar geleden

Ons dochtertje word wakker om 0700 uur en gaat om 1100 uur weer naar bed tot 1300 uur. Van 1530 tot 1630 uur slaapt ze ook en tussen 1900 en 1930 uur weer naar bed.

één jaar geleden

Wij houden het 2-3-4 ritme aan. Dus 7 uur wakker is rond 9 naar bed tot half 11/11 uur en dan nog een dutje om 13.30/14.00 tot 15.00/15.15. Daarna om 19.00 naar bed

één jaar geleden

Reactie op Chantal000

Wij houden het 2-3-4 ritme aan. Dus 7 uur wakker is rond 9 naar bed tot hal ...
Ja, werkt helaas hier niet. 😅

één jaar geleden

Hoi! Hoezo kom je niet uit als je hem een kwartiertje langer laat slapen 's ochtends dan?

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Hoi! Hoezo kom je niet uit als je hem een kwartiertje langer laat slapen 's ...
Als ik hem tot 12 uur laat slapen, wilt hij pas om half 4 naar bed en dan weer 1.5 uur, dus tot 5 uur. Dan wilt hij pas om 9 uur naar bed en wordt hij tussen 5 en 6 wakker in de ochtend. 🙄🤣

één jaar geleden

Als ik hem tot 12 uur laat slapen, wilt hij pas om half 4 naar bed en dan w ...
Hij slaapt altijd 1,5 uur? Hoe kom je normaal uit qua bedtijd voor de nacht dan, want een kwartiertje maakt het verschil toch niet dan? Wordt hij dan eerder in de ochtend wakker omdat hij teveel slaap krijgt overdag denk je? Of omdat hij te laat naar bed gaat?

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Hij slaapt altijd 1,5 uur? Hoe kom je normaal uit qua bedtijd voor de nacht ...
Hij slaapt elk slaapje 1.5 uur. Als hij in de ochtend om 6 uur wakker wordt kom ik beter uit voor hem in de avond. Als hij om 7 uur wakker wordt, is dat al lastiger. Vandaar die 2 x kwartier eerder wakker maken in de ochtend en middag. Ik denk door dat hij dan te laat gaat slapen, maar eerlijk? Geen idee. Vind het soms zo lastig. 😳

één jaar geleden

Hoe gaat het met je zoontje als je zin ritme aanhoudt. 21.00 naar bed is helemaal niet zo gek. Anderzijds kan je kindje wellicht zo lang wakker zijn maar is dat ook wat hij nodig heeft. Mijn dochtertje leg ik in de ochtend na 2 uur in bed, soms 2,5 ze heeft niet altijd slaap signalen maar slaapt altijd :)

één jaar geleden

Reactie op Wao

Hoe gaat het met je zoontje als je zin ritme aanhoudt. 21.00 naar bed is he ...
Is 21.00 niet te laat dan? ☺️

één jaar geleden

Is 21.00 niet te laat dan? ☺️
Wie bepaald dat? De Nederlandse bedtijd is extreem vroeg. Het lichaam gaat pas melatonine aanmaken als het begint te schemeren. 19.00 naar bed betekent geen melatonine, vaker wakker etc. Mijn dochter gaat op dit moment tussen 20.00-21.00 naar bed en is rond 8.30 wakker en slaapt altijd door op wat Slokjes drinken na

één jaar geleden

Reactie op Wao

Wie bepaald dat? De Nederlandse bedtijd is extreem vroeg. Het lichaam gaat ...
Nee niemand, heb je gelijk in. Enige wat ik kan doen is naar andere kijken vandaar.

één jaar geleden

Ik volg mijn dochter, geen echt schema dus. Maar vaak slaapt ze in de middag 1 keer. Tussen 12 en 14 naar bed en dan soms een uurtje en soms een langere ruk. Af en toe doet ze dan tussen 17u en 19u nog een hazenslaapje maar vaker gewoon wakker tot 21u/22u. Ik maak haar alleen wakker als het niet anders kan. Lastig soms voor mijn planning. Maar wakker maken is vaak niet goed voor haar humeur en dan slaapt ze savonds alleen maar slechter. Elk kindje is anders, zou proberen die schema's op internet/cb/coaches los te laten en vooral naar je kindje te kijken. Ze geven vaak prima aan wat ze nodig hebben. Mijn oudste sliep overigens ook van kleins af aan weinig. Sliep vanaf 1,5jaar helemaal niet meer overdag.