32 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Didjaa

ja dat is deze tijd ook weer een fase... ben er maar makkelijk mee geworden ...
Helemaal mee eens! 😊

9 maanden geleden

Zijn jullie niet “bang” dat de kindjes wennen aan bij papa en mama in bed slapen? Wij doen t nu ook hoor omdat t echt geen doen is.. het lijkt ook wel op nacht angsten of dromen want nadat hij in bed ligt kunnen we er elk uur heen omdat die zit/ staat in bed en huilt..

9 maanden geleden

Reactie op BABY-2022-dec

Zijn jullie niet “bang” dat de kindjes wennen aan bij papa en mama in bed s ...
Nee, hij slaapt geregeld halve, soms hele nachten bij ons, maar vd week opeens 2x de hele nacht in zn eigen bedje... Overdag vinden we het niet perse nodig om hem te verplaatsen, allang blij dat hij slaapt. Maar 's avonds vinden we het wel belangerijk dat als hij slaapt het eerste/grootste gedeelte in zn eigen bed slaapt. Ook belangerijk voor onze intimiteit en eigen slaap 😅 Ik ga er vanuit dat het een fase is, aangezien hij soms nachten wel in zn eigen bedje kan slapen.

9 maanden geleden

Reactie op BABY-2022-dec

Zijn jullie niet “bang” dat de kindjes wennen aan bij papa en mama in bed s ...
Nee niet echt! Onze dochter sliep echt vanaf mei-november alleen in haar ledikant de nachten door. Daarna dus drama. Co sleeper weer bij ons op de kamer geïnstalleerd en dan als het dan nog niet wou dan nam ik haar bij ons in bed. We legden haar wel om 1900 uur in haar eigen ledikant op haar eigen kamer maar haalden haar er dus ‘s nachts uit als ze erg overstuur was! Toen ineens vanaf afgelopen zondag sliep ze de nacht weer door op haar eigen kamer. Ik denk dat kinderen/baby’s gewoon een fijne associatie moeten hebben met slapen. Slapen is fijn, goed voor je, je word er rustig van en ook uitgerust. Papa en mama zijn snel bij mij als er iets is. Ik denk dat ze dat wel snel door hebben en dat slapen dan ook weer makkelijker zal terug gaan naar hun eigen bedje.

9 maanden geleden

Reactie op Didjaa

jammer.. dan weet ik het helaas ook even niet 😩 hopelijk alles weer snel n ...
Goed nieuws! Hij is net weer zelfstandig in slaap gevallen 😊. Hoe is het bij jou gegaan?

9 maanden geleden

Poeh wij zitten er nu ook in. Hij valt gewoon zelf in slaap, alleen om 22.00 en om 1.00 schreeuwend wakker worden, niet te troosten. En dit al een paar dagen. Bij ons in bed nemen heeft geen zin, dan gaat hij spelen. Heeft veel onrust in zich nu. Germ. Dus zitten, troosten, wat afleiden en wachten totdat hij weer moe genoeg is en in bedje wil.

9 maanden geleden

Goed nieuws! Hij is net weer zelfstandig in slaap gevallen 😊. Hoe is het b ...
Hier niet hoor, heeft nog steeds veel behoefte aan een hand over zn ogen tot hij diep slaapt 😩 vannacht kwam hij om 1.15u al bij ons

9 maanden geleden

Reactie op Didjaa

Hier niet hoor, heeft nog steeds veel behoefte aan een hand over zn ogen to ...
Ah, echt die nabijheid. Dat heeft hij hier indd in de nacht ook nodig.

9 maanden geleden

Een goed ritme overdag (echt nog het 2-3-4 ritme dus met twee dutjes tot 18 maanden) helpt hier enorm. Ze heeft wel gespookt rond 12 maanden maar dat was ook na een week weer over. Nu moeten we vaak rond 4 uur even troosten maar zijn dan in minder dan een kwartier weer klaar.

9 maanden geleden

Wij nemen hem inderdaad ook regelmatig in bed nu, omdat het echt geen doen is.. we zijn al een maand verder en ook overdag is slapen nu drama. Hij slaapt 1-1,5 u en middagdutje weigert hij.. Hoe hebben jullie geleerd zelf in slaap te vallen? Hier gaat hij steeds staan en lachen in bed

9 maanden geleden

Hier ook drama. Al nachten lang in de weer met haar. Gelukkig slaapt zoon van 4 er meestal doorheen. Ik ben niet fit en behoorlijk moe ondertussen. Kan niet wachten tot deze fase weer voorbij is😅

9 maanden geleden

Wij worden er ook gek van! Duurt nu al twee maanden (ze is nu bijna 13maanden) Elke nacht feest en ze rust pas als ze tussen ons in ligt. Overdag is het ook een grote uitdaging en slaapt ze vaak maar 3 kwartier in totaal. Hopelijk wordt het snel beter!