19 Reacties

één jaar geleden

Hier in de ochtend 2,5-3 uur wakker en daarna 3 uur en als laatste ongeveer 4 uur. Dus rond 6:00 wakker en rond 18:30 weer de nacht in (als alles loopt zoals het moet haha dat is ook echt niet altijd, afhankelijk hoe lang ie slaapt) Hier ook zo nu en dan voor 6:00 wakker. Overgang naar wintertijd gewoon in een keer we gaan het zien 🫣

één jaar geleden

Wij houden het 2-3-4 schema aan, soms zal het dan nog een 2-3-3-3 schema zijn bij vroeg wakker of korte slaapjes. Dit werkt bij ons heel goed! Het duurt wel even voordat je erin zit en soms heb je weer een doorbraak nodig waardoor je 3 slaapjes overdag hebt, dat is ook nog heel normaal op deze leeftijd. Als je maar na 17u geen slaapjes meer hebt zodat je genoeg slaapdruk voor de nacht hebt ☺️ Misschien heb je er wat aan!

één jaar geleden

Onze zoon is vaak rond 6 wakker. Hij doet zijn eerste slaapje rond 9 uur en zijn tweede slaapje rond 14 uur. 18.30 begint de nacht. De wintertijd in gaan zien we wel ( L hoop ik dat het niet elke ochtend 5 uur of eerder word)

één jaar geleden

Hier ook een vroege vogel, wordt de laatste dagen ook steeds vroeger (denk weer een slaapregressie). Vanochtend was het half 6😩, ik houd m’n hart vast voor de wintertijd! Het is ook wel eens beter geweest maar dat was vaak van korte duur. Heb ook wel wat geprobeerd met later naar bed, slaapjes korter/langer/vaker/minder maar helpt eigenlijk allemaal niet.

één jaar geleden

Hier ook een vroege vogel, wordt de laatste dagen ook steeds vroeger (denk ...
Ja ik ben ook echt heel erg benieuwd hoe de overgang naar wintertijd zal zijn 😅

één jaar geleden

Reactie op Demi_Vliet

Wij houden het 2-3-4 schema aan, soms zal het dan nog een 2-3-3-3 schema zi ...
Zeker! Dankjewel

één jaar geleden

Reactie op Essj16

Onze zoon is vaak rond 6 wakker. Hij doet zijn eerste slaapje rond 9 uur en ...
En hoe lang slaapt hij dan ongeveer per slaapje?

één jaar geleden

Hier om 06:30 wakker dagelijks. Maar ik ga de wintertijd als nieuwe tijd pakken; dus voortaan 20:00 nieuwe tijd naar bed en dan dus hopelijk 07:30 nieuwe tijd wakker.

één jaar geleden

1e slaapje altijd rond 9 uur.2e slaapje tussen 1 en half 2 Tussen half 7 en 7 uur naar bed!

één jaar geleden

Wintertijd vind ik ook spannend. Ik probeer vanaf vandaag(ben gelukkig tm zondag vrij) alles kwartier op te schuiven. Begon al moeizaam omdat hij om 6uur sochtends al wakker werd helaas. Toen heel erg gerekt tot 9;10.. en middagdutje 13:15. En dan probeer ik hem vanavond 19:15, naar bed te doen. Morgen probeer ik alles nog 10 a15 min op te schuiven. Ik heb geen trek om wakker te worden om 5 uur op zondag😭😭

één jaar geleden

Onze zoon is altijd tussen 5 en 6 wakker ‘s ochtends. We blijven in bed liggen tot zeker half 6. Eerder trek ik echt niet. Tussen 7 en half 8 weer slapen (wisselend 40-80 minuten). Tweede dutje ongeveer tussen half 2 en 2 tot 3 of 4 uur. Tussen 6 en 7 uur gaat de kleine naar bed voor de nacht. Hij doet geen enkel dutje of nacht op zichzelf. Soms heeft hij 3 dutjes, want dan is hij bij een opa of oma geweest en daar slaapt hij altijd minder overdag. De dag daarna slaapt hij bij mij dan weer meer. We hebben super veel geprobeerd om voor ons betere slaaptijden/slaapmanieren te creëren, maar niets helpt. Ik begin ook niet aan slaaptraining. Hij heeft erge verlatingsangst, dus hij heeft ons echt nodig en ik heb dat geaccepteerd, want anders werd ik gek. Ik bleef mezelf vergelijken met andere mama’s, maar daar ben ik mee gestopt. En de wintertijd… Tja, ik vind het spannend, maar ik zie het wel. Het komt vast ooit goed.

één jaar geleden

Eerste slaapje tussen 9 en 9.30 uur en de tweede tussen half 2 en 2 uur. Anders weer te vroeg in de middag wakker. Dan tussen half 7 en 7 uur weer naar boven. Wij doen nu geleidelijk steeds iets later ivm wintertijd. Vanochtend werd ze ineens om 7 uur wakker. Ik wist niet wat me overkwam hahaha. Wel handig met de wintertijd als dat doorzet 😉

één jaar geleden

Mijn kind was ook standaard tussen 05:00-06:00 wakker, maar de laatste weken ineens elke dag om 07:30, soms nog later. Ik heb eerder ook dingen geprobeerd om hem langer te laten slapen maar niks werkte dus heb het maar opgegeven en ben in z’n ritme meegegaan. Door je topic besefte ik net dat hij langer slaapt nu hij volledig over is van 3 naar 2 dutjes, dus wie weet gaat het bij jullie daardoor ook vanzelf beter. Ik hoop trouwens heel erg dat hij z’n nieuwe slaapschema meeneemt naar de wintertijd 😅

één jaar geleden

Reactie op zonnespin

Mijn kind was ook standaard tussen 05:00-06:00 wakker, maar de laatste weke ...
Ja hier slaapt hij ook langer s’ochtends door als hij maar 2 slaapjes gedaan heeft! Alleen redden we niet elke dag die 2 slaapjes, maar wel steeds vaker! Ik hoop dat we volgende week allemaal denken, ooooh viel wel mee die overgang! Haha

één jaar geleden

Reactie op xjanneke

Hier om 06:30 wakker dagelijks. Maar ik ga de wintertijd als nieuwe tijd pa ...
De klok gaat achteruit lieverd.. dus dan wordt je kindje eerder om 5:30 wakker

één jaar geleden

Reactie op Becky24

De klok gaat achteruit lieverd.. dus dan wordt je kindje eerder om 5:30 wak ...
Ohhhh hou op hou op mijn mombrain had me helemaal de foute kant op gestuurd 🤣🤣🤣 draaaamaaa

10 maanden geleden

Mijn dochter is ook standaard tussen half 6 en 6u wakker, rond 7u begint ze dan ook wel terug moe te worden 🤦🏼‍♀️ (dus dan van 7u tot 8u nog eventjes slapen), nadien tussen 10u30 en 11u terug in bed (ze slaapt dan een uurtje ongeveer) en dan tussen 14u30 en 15u terug een dutje van ongeveer een uur. In de avond gaat ze tussen 19u en 19u30 naar bed

10 maanden geleden

Sinds de wintertijd doet hij het ineens veel beter met zijn slaapjes 😅 hij wordt nu wintertijd om 06:30/06:45 wakker elke dag en gaat pas rond 09:30 weer naar bed voor zn eerste slaapje. In de zomertijd hield ie dat echt niet vol 😅 Heel erg fijn dit!

10 maanden geleden

Reactie op Stacey S

En hoe lang slaapt hij dan ongeveer per slaapje?
1,5 uur