4 Reacties

één jaar geleden

Hier soms ook een half uur nadat hij wakker is, maar heeft dan toch goed geslapen daarvoor.. hou dan toch 1u45min a 2u wakkertijd aan, dan slaapt hij vaak weer goed

één jaar geleden

Het kan ook van de 8 maanden slaapregressie zijn, kindjes hebben dan veel moeite met inslapen. Ik herken dit ook, mijn zoontje geeft het duidelijk aan dat hij ontzettend moe is, maar vervolgens vecht hij met alles tegen het slapen.😑 Ik doe hem dan in slaap wiegen, en praat zachtjes tegen hem, vertel dat hij veilig is, en dat hij rustig mag gaan slapen, dat mama wacht op hem als hij wakker wordt... Hij valt dan redelijk makkelijk in slaap, maar wordt bijna altijd weer wakker als ik hem wegleg. En dan begin ik opnieuw. Soms duurt het 2 uur, ook in de nacht. 😑 "Het is een fase, het is een fase, het is een fase" 😌😅 Twijfel dus niet aan jezelf lieve mama, je voelt het goed aan🩵

één jaar geleden

Hier ook, maar gaan slapen is drama (en hij slaapt helaas ook niet in de kinderwagen of auto) in slaap blijven ook overdag bijna alleen maar korte slaapjes.

één jaar geleden

Dit heeft mijn dochter dus ook. Duidelijke slaapsignalen, maar als je op bed legt opeens geen slaap..? Ik zeg dan altijd. “Oké, je hebt slaap maar je wil niet slapen. Dan ga je met mama weer mee naar binnen.” Daarna probeer ik zelf een beetje te schommelen met haar in mijn armen en doe ik neuriën . En opeens doet ze beetje bij beetje haar oogjes dicht. Ik denk zelf dat het ligt aan slaapregressie. En als je dit ook wil proberen, moet je echt opletten dat je zelf heel rustig bent. Want als je zelf niet kalm bent voelt baby dit en gaan ze iriteren..