Hey allemaal!!
Zijn er meer (jonge) mamas die studeren en een kleintje hebben thuis.
Ik ben nu bijna 22 en zit in mijn tweede jaar hbo en ik ervaar dit wel als enorm pittig met een kind.
Ik woon op mezelf met mijn zoontje en werk ook nog vrijdagavond en zaterdag de hele dag.
Mijn zoontje gaat 4 dagen naar de opvang (als die niet ziek is zoals in een andere topic aangegeven is hij ook nog bijna altijd om de week ziek) en ik ga dan dus voltijd naar school. Vrijdags neem ik gewoon standaard vrij maar dan moet ik dus in de avond werken en zaterdag de hele dag ook en dan ook nog op mezelf wonen dus huishouden ook nog. Zondag is dus eigenlijk mijn enige “rustdag”.
Ik merk dat dit mij echt te veel begint te worden nu vooral ook omdat mijn zoontje zo n eigen wil begint te krijgen en eigenlijk om alles zeurt en huilt en niks wilt (wat een fase). En dan ook nog best slecht slaapt opeens snachts, dus veel slaap zit er voor mij ook niet in.
Ik heb wel een vriend die me natuurlijk helpt maar hij is zovaak weg. En dan ook nog de rol van “vriendin” vervullen vind ik ook nog lastig vaak dwarrel ik in de avond weg op de bank.
Ik krijg soms het gevoel alsof ik hierdoor helemaal mijzelf kwijt raak en niet echt meer dingen doe voor mezelf.
Zijn er mamas met ervaringen of tips etc?