3 Reacties

8 maanden geleden

Niet echt een tip die direct gaat werken.. Mijn dochter gebaart sinds 1,5week het gebaar voor slapen (ben met gebaren begonnen toen ze 6mnd was, eten, drinken, slapen, klaar). Blijkbaar is ze veel eerder aan slapen toe dan wanneer je uitgaat van de schema's, en vaak ook al voordat er aan haar te zien is dat ze moe is... Ze gaat nu bijna een uur eerder snachts naar bed, en ze slaapt dan ook beter door heb ik het idee Dus misschien een idee om met wat basisgebaren te beginnen? Denk dat nu ze wat ouder zijn de gebaren wat sneller zullen oppikken (als je op YouTube zoekt naar 'gebaar slapen' dan krijg je al een kort filmpje doe het laat zien)

8 maanden geleden

Reactie op Chantilly1987

Niet echt een tip die direct gaat werken.. Mijn dochter gebaart sinds 1,5w ...
Knap hoor! Dat jouw dochter dat al begrijpt. Ik ga ook kijken en proberen te oefenen. Bedankt in iedergeval voor je tip! 馃槝

8 maanden geleden

Lastig zeg! Eerder keken wij ook wanneer ons zoontje moe werd, maar het risico wat daar in zat was dat je ook vaak te laat was en hij dan juist oververmoeid is en niet in slaap komt. Het is wel belangrijk om je kindje te volgen en naar een ritme te zoeken dat voor jullie werkt. De standaard schema's gaan inderdaad 9 van de 10 keer niet op. Ons zoontje heeft een wakkertijd van zo'n 2,5 uur. Dat geldt voor de ochtend, maar ook voor de middag. Wij maken hem verder ook eigenlijk nooit wakker, dus als hij het nodig heeft dan slaapt hij ook nog regelmatig 2x 2 uur overdag. Wijkt dus best wel af van de standaard schema's die je nu leest.