13 Reacties

10 maanden geleden

Niet, gewoon niet doen. Jij bent zijn mama, jij volgt hem en wat goed is voor jullie. Ik ben nu voor de tweede keer moeder en dit heb ik nog nooit eerder gehoord

10 maanden geleden

Reactie op C hantal

Niet, gewoon niet doen. Jij bent zijn mama, jij volgt hem en wat goed is vo ...
Echt zo. Ze hebben altijd wat te zeuren. Als dit werkt voor jou en je kindje, mooi zo laten. En gewoon in de ochtend poetsen😂

10 maanden geleden

Ik doe het ook voor slapen gaan.. daarna valt ze in slaap. Moet 11 december naar CB dus ben benieuwd. Tandenpoetsen moet ik nog aan beginnen. Denk alleen in de ochtend dan poetsen?

10 maanden geleden

Bij ons zeiden ze inderdaad ook voor het tandenpoetsen de laatste fles. Ik weet ook dat dat het beste is, maar dan komt de fles heel snel na het eten. Nu spuugt hij dus regelmatig omdat de fles nu te snel na het avondeten komt 😂. Ik weet niet waar je meer tandbederf door krijgt haha.

10 maanden geleden

Ik doe dit ook lekker voor het slapen gaan. Persoonlijk houd ik het bij het cb altijd oppervlakkig. Als ik vragen heb horen ze het wel😜

10 maanden geleden

Altijd voor het slapen gaan een fles! Slaapt ze veel beter. Doen wat goed voelt 😃

10 maanden geleden

Mijn tandarts heeft zelf 3 kinderen waar ik wel eens op paste en die kinderen gingen ook met de fles naar bed. Een tandarts zal het wel beter weten. CB heeft altijd wat te zeuren😵‍💫

10 maanden geleden

Tanden poetsen doe ik nog niet haha dat is een hele strijd en daar heeft deze mama geen zin in. Bij de oudste ook pas begonnen op z’n tweede ofzo. Ik geef rond 18:30 de fles en rond 19 uur op bed. Het cb is een mooi instituut. Helaas is ieder kindje anders en is iedere ouder anders. Doe waar je je goed bij voelt. Als dit werkt voor jullie lekker blijven doen. Het is een advies. En als jij vindt dat het kritiek is, prima hoor, ene oor in andere oor uit. Het ene kindje heeft nog tot 3 jaar een fles ‘s nachts. Het andere kindje stopt er met 6 maanden mee. Pas als jij vindt dat je kindje er klaar voor is, pas je het ritme aan. Of de gewoonte. Lekker je gevoel volgen

10 maanden geleden

Ik luister er ook niet echt naar, maar toch maken ze me onzeker 😮‍💨

10 maanden geleden

Ik luister er ook niet echt naar, maar toch maken ze me onzeker 😮‍💨
Niet doen hoor. Helemaal niet nodig. Lekker laten lullen. Er zijn zoveel mensen met zoveel meningen. Jij bent de mama en als jouw gevoel erbij goed is gewoon zo laten. Beter een fles melk nu dan een fles bier later 🤣🤣

10 maanden geleden

Bij mij op het cb hebben ze nog nooit gevraagd hoe en wat ik geef. Ik doe het ook gewoon op gevoel en volg m'n dochter. Dus denk dat het heel erg afhangt van de "visie" van de verpleegkundige/arts. En dat is wel zonde..

10 maanden geleden

Reactie op NaNa22

Bij mij op het cb hebben ze nog nooit gevraagd hoe en wat ik geef. Ik doe h ...
Ik heb ook absoluut geen nare ervaringen met het cb. Maar moet wel zeggen dat ik wel altijd dezelfde arts en verpleegkundige heb. 1x een andere gehad en daar had ik geen klik mee

10 maanden geleden

Ik zou als ik jou was het eens aan je tandarts vragen! Mijn tandarts zegt dat het niet zo veel uit maakt wanneer je de tanden van de baby poetst, als het maar 1x per dag is. Had dit ook gevraagd omdat mijn dochter ook vaak in slaap valt of slaperig wordt tijdens haar laatste fles en als ik dan daarna met de tandenborstel aan kom ze weer wakker wordt en slecht in slaap valt. Volgens haar was het geen probleem en mocht ik haar lekker laten slapen. Nu poets ik haar tanden na het avondeten.....