9 Reacties

één jaar geleden

Nan evolia is goed combineerbaar met borstvoeding Ik zou het precies niet mengen in hetzelfde flesje Hoe te introduceren, weet ik ook niet ga ik me binnenkort ook een moeten wagen

één jaar geleden

Ik geef nutrilon, mag gemengd worden met borstvoedingmelk maar heb ik nooit gedaan. Wij gaven het in het begin met evian water, dat is zacht voor de darmen.

één jaar geleden

Merk maakt niet uit. Geen 1 soort lijkt op borstvoeding. Zou gewoon de goedkoopste kopen en dat aanbieden. Je kan evt mengen met bv idd.

één jaar geleden

Ik geef momenteel nutrilon duobalans nummer 2 (speciaal om te mengen met borstmelk) Ik heb ook 9 maanden borstmelk gegeven en begon beetje bij beetje met mengen. Wat ik deed als ik bijvoorbeeld een fles gaf van 180 borstmelk, deed ik nu 150 borstmelk en 30 ml kunstvoeding. Dit een week lang en zo telkens meer kunstvoeding en minder borstmelk. Ze drinkt nu volledig kunstvoeding

één jaar geleden

Als je het mengt, moet je wel eerst de nutrilon oplossen met water en zorgen dat deze dezelfde temperatuur is als de borstmelk:) en dan pas samengieten

één jaar geleden

Ik geef nog borstvoeding maar ben gestopt met kolven dus hij krijgt soms een fles kunstvoeding. Ik geef gewoon Etos huismerk en hij drinkt de fles net zo goed als een fles afgekolfde melk. Je kan om borstontsteking te voorkomen even op la leche league kijken voor een afbouw schema, al weet ik niet zeker of dat nog nodig is met negen maanden.

één jaar geleden

Hier kregen we advies nan evolvia. Zoontje drinkt deel bv en deels kv en hebben we te weinig bv vullen we gewoon aan met kv.

één jaar geleden

Alle kunstvoeding lijkt op elkaar. Wij zijn met 8,5 maand langzaam overgestapt. Begonnen met Kruidvat en later AH (makkelijk meenemen tijdens de boodschappen). Wij hebben ongeveer 1 BV per 2 weken vervangen voor KV. Kind voor het allemaal prima en lekker. Ontlasting was even anders, maar geen last van gehad.

één jaar geleden

Hoi, het schijnt dat kunstvoeding op basis van geitenmelk wat meer in de buurt komt van onze eigen borstvoeding. Simpel gezegd het is wat “zachter” en makkelijker te verteren voor sommige baby’s. Maar dat is voor iedereen ook weer anders. Ik heb dit zelf de laatste weken gecombineerd. Niet gemengd. Elke keer als iemand anders voor haar moest zorgen werd er 1 fles kunst aangeboden. De andere was altijd borstvoeding uit de fles. En nu langzaam helemaal over op kunst. Wij gebruiken pure goat. Duur maar voor ons de beste keuze op meerdere vlakken. Kwa voedingsstoffen maakt het uiteindelijk niet zo veel uit welke je gebruikt. Schijnt. Succes!