13 Reacties

één jaar geleden

hoogstens stukje komkommer verder eigenlijk niks

één jaar geleden

Hoe gaat dat met de rijstwafels? Smelten die goed in de mond? Geef je dan kleine stukjes of laat je hem zelf afbijten? Ik geef als tussendoortjes mais sticks, een halve boterham (inclusief korsten) of bananen pannenkoekjes. Die laatste zijn simpel te maken (en in te vriezen): banaan prakken, ei erbij en 40g granen (gebruik hiervoor gewoon het zakje voor pap), even bakken in een koekenpan en klaar. Soepstengels hebben we ook geprobeerd maar vond hij niks.

één jaar geleden

Bij de opvang krijgt ons zoontje een soepstengel. Ook krijgt hij in de middag stukjes fruit ipv gepureerd. In de ochtend pureren we het nog. In de middag stukjes. En die snij ik heeeel klein. Omdat ik het zelf nog eng vind om grote stukken te geven haha.

één jaar geleden

Reactie op IedaN

Hoe gaat dat met de rijstwafels? Smelten die goed in de mond? Geef je dan k ...
Dat ga ik proberen, dankjewel! Met de rijstwafels gaat het goed. Hij vind het heerlijk. Ik geef hem een halve rijstwafel en hij bijt het zelf af. (Hij heeft wel 4 tandjes)

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Bij de opvang krijgt ons zoontje een soepstengel. Ook krijgt hij in de mid ...
Jaa ik vind het ook zo eng🙈🙈 maar ik het het proberen. Welke soorten fruit raad je aan om mee te beginnen?

één jaar geleden

Laatst heb ik zelf haver-banaan-pindakaas koekjes gemaakt! At ze heel makkelijk weg en vond ze ook lekker 😊. Zal even de link opzoeken!

één jaar geleden

https://www.voedzaamensnel.nl/tussendoortje/baby-koekjes-recept-6-maanden/

één jaar geleden

Fruit in de ochtend. Ik geef alles in hele stukken. De app solid starts laat zien hoe je elk stuk fruit veilig geeft. Een banaan splits ik bijvoorbeeld in de helft en daarna in drieën, of perzik/Pruim achtig Fruit gewoon door de helft met de pit eruit. Appel heeft een hoog verstikkingsgevaar. Op de opvang raspen ze Appel maar daar heb ik echt geen zin in, dus dat krijgt ze thuis niet. Net zoals druiven, dat moet in kwarten. Daar heb ik ook het geduld niet voor.

één jaar geleden

Misschien yogurth lekker? Meestal geef ik dat na zijn 2e slaapje. ☺️

één jaar geleden

Omelet met de stam (gepureerd en rauw) van een broccoli (gewoon bakken en dan reepjes invriezen) Reepjes gestoomde wortel (ook lekker invriezen) Scrambled egg Mashed avo Beetje huttenkase Cracotte met roomboter

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Fruit in de ochtend. Ik geef alles in hele stukken. De app solid starts laa ...
Appel kook ik kort, en dan in partjes! Dan is het niet zo heel hard meer waardoor het verstikkingsgevaar lager is

één jaar geleden

Je hebt veel van “de kleine keuken”, bijvoorbeeld ook speltkoekjes etc. Moet je maar even kijken, ik vind het een heel fijn merk! Ook voor groentespreads op brood heb je er veel momenteel (ze hebben ook net nieuwe erbij toegevoegd). Verkrijgbaar in verschillende supermarkten, maar ook Picnic bijvoorbeeld.

één jaar geleden

Ik geef soepstengels en volkoren cracottes als tussendoortje. Fruit eet ze van alles mango, nectarine, appel, druif (allemaal in veilige porties aangeboden uiteraard).