14 Reacties
één jaar geleden
7u; 240ml melk, 11u; 200gr groenten met vlees of vis, 15u; 200gr fruit, 19u/10u30; 240ml melk en dan slapen.
Tussendoor drinkt hij water, of eet hij yoghurt, betterfoodkoekje, knijpfruitje. Brood durf ik nog niet geven
één jaar geleden
Reactie op vickymeekers
7u; 240ml melk, 11u; 200gr groenten met vlees of vis, 15u; 200gr fruit, 19u ...
Ik durf ook brood nog niet goed te geven en maak er inimini hapjes van😅 alleen ik zit echt met tussendoortjes🤦♀️🤷♀️ zo'n koekje durf ik ook niet te geven. Hoe doe jij dit?
één jaar geleden
Het kan allebei, kijk vooral waar je kindje behoefte aan heeft. Ik werk op een kdv en vaak merken we dat de baby's de dag beter doorkomen als we hun fles die bij het broodje hoort wat opschuiven naar net voordat ze naar bed gaan. (Meestal rond 14:00 uur) Van het broodje kunnen ze vol zitten en dan gaat de fles er minder in als hij er direct achteraan "moet". Op de fles slapen ze vaak lekker op en ze komen beter de middag door omdat ze dan niet te vroeg honger krijgen.
één jaar geleden
7.00 fles 180+6
9-10.00 fruit en water
12.00 broodje met beleg en 120+4ml fles
15.00 fles 120+4
17-18.00 warme prak met water
19-20.00 180+6 fles
Zonder oordeel puur nieuwsgierig, waarom vind je brood spannend om te geven? Ik stop het in de wang van onze dochter hierdoor moet ze kauwen om de stukjes goed in haar mond te krijgen. Ik controleer haar gehemelte met mijn pink of er niets plakt. Ze vindt het brood heerlijk.
Ik vind het avondeten spannend, dat is inmiddels geprakt maar man krijgt ze soms zo moeilijk weg. Ik weet dat kokhalzen er bij hoort maar blegh 😅
één jaar geleden
Reactie op Mommyvan3
Ik durf ook brood nog niet goed te geven en maak er inimini hapjes van😅 al ...
Hey hey, de eerste keer dat mijn zo een koekje at stond mijn hart ook stil hoor, ik had ook net zoals bij brood bang dat hij erin zou stikken of zo. Maar ik neem de betterfoodkoek van Lu van 6 maanden en die smelten in hun mondje. Eet zelf maar in zo een koek da plakt aan u gehemelte omdat die smelten, Ik geef de koek in stukjes wel niet ineens zo een grote in z’n mond haha
één jaar geleden
Reactie op Mommyvan3
Ik durf ook brood nog niet goed te geven en maak er inimini hapjes van😅 al ...
Ik vond brood ook spannend. Wat ik merkte is dat je ook niet te kleine stukjes moet geven. Die blijven dan zitten en krijgen ze niet goed doorgeslikt. Je kan beter een vierkantje snijden, iets kleiner als een postzegel. En dan lekker met boter dat het wat smeuïg is. Of je kan ook eerst het stukje brood in de flessenmelk of water dompelen. Fruithap op brood is ook een goede tip. Die smaak kennen ze vaak al en word het lekker zacht van
één jaar geleden
Ons schema is zo.
7.00: 180/6 met 1 schepje pap
9.00: fruithap of geprakt met water
11.30: brood met beleg + 150/5
15.00: tussendoortje (maisvinger, mini rijstwafel) + water of fles.
Ik geef soms nog 120/4. Die moeten we nu afbouwen.
17.30: groente + water
19.00: 180/6 met 1 schepje pap
één jaar geleden
Onze zoon is 7,5 maand en wij doen dit:
7:00 fles 180+6
9:30 fruit 200 gram
12:00 1 of 2 boterhammen met evt fles
14:30 tussendoortje 100 gram
17:00 avondeten 200 gram
19:00 fles 210+7
één jaar geleden
Volgende week 8 maand.
7-8u 210 fles
10u fruit 200gram
12.30 1 boterham, nadien 210 fles > eet zijn broodje niet helemaal op en 1 broodje is ook niet voldoende nmi, vandaar de fles
15u yoghurt met diksap of stuk fruit of een koekje, komkommer of rijstwafel
17u avond eten 200gr
19u 210 fles
Tussendoor krijgt hij water uit een beker, die vul ik voor 1 hele dag en drinkt hij bijna altijd wel op.