16 Reacties
één jaar geleden
Als een wild vreemde aan jouw lichaam zou zitten ? Wat zou je dan doen ….. ik weet dat het lastig is om er wat van te zeggen omdat we er om een of andere manier van uit gaan dat mensen het “ verkeerd “ kunnen opvatten , maar hallo hahaha als iemand aan mij zou zitten zonder het te vragen word het een hele kleine supermarkt hoor 🤣😅
Gewoon opkomen voor jezelf en je kindje , niks mis mee 🥰
één jaar geleden
Mijn kind is super sociaal en lacht naar iedereen die hem alleen al aankijkt. Dus persoonlijk als er een oudere vrouw zijn handje zou pakken of hem een aai over z’n bol zou geven heb ik daar geen problemen mee. Maar als je jezelf daar niet oké bij voelt dan zou ik dat zeker zeggen! Het is jouw kindje en jij bepaald 🩵
één jaar geleden
Gewoon je wagen weg duwen of je kindje naar je toe nemen een stap naar achter, en ze duidelijk maken niet aan je kind te zitten. Heb het ook al eens mee gemaakt en de wagen weg geduwd. Vind dat ook niet zo oke. 🤷🏻♀️😅
één jaar geleden
Ik denk dat je goed reageert, als je het niet prettig vindt. Ik zou het vooral even relativeren; hoe erg is het nou als iemand in zijn of haar wang knijpt? Vind je kindje het onprettig of vind jij het vooral onprettig? Zitten er slechte intenties achter? en wat zijn de voor en nadelen? Als moeder zit je al snel in heftige emoties als het gaat om je kind. Het kan dus snel gebeuren dat je een beetje overdreven reageert. Je kan altijd tegen de oma in kwestie zeggen dat wangen knijpen niet zo leuk is maar zwaaien bijvoorbeeld wel. Dan leert die oma er ook weer wat van en hou je je eigen grenzen aan.
één jaar geleden
Reactie op LisaLucyxx
Ik denk dat je goed reageert, als je het niet prettig vindt. Ik zou het voo ...
Mij zoon is heel sociaal en kijkt er dan een beetje bij van wat is dit. Ik hoopte eigenlijk stiekem dat hij begon te krijsen maar helaas haha.
Ik denk dat ik mij er vooral aan stoor dat mensen hem ongevraagd aanraken en een baby zich in dat opzich niet kan weren. Een stukje over grenzen gaan. Ik vraag me dan inderdaad af wat de persoon in kwestie zou doen als ik hen zo aan zou raken.
Ik vind het handje aanraken dan ook nog minder erg dan in het gezicht
één jaar geleden
Als je het niet prettig vind kan je toch gewoon heel duidelijk maar netjes zeggen; wilt u niet zomaar aan mijn kind zitten?
Niet er om heen draaien.
Met je houding kan je ook veel zeggen. Blijkbaar heb jij een vriendelijke open houding waarin mensen zich dus vrij genoeg voelen om aan je kind te zitten. Misschien kan je met je houding/uitdrukking ook al zeggen: niet aan m'n kind zitten.
één jaar geleden
Of van te voren iets in de trant zeggen ja vreemde mensen vind ze of hij nog maar niks?