16 Reacties

één jaar geleden

0800 uur word ze wakker. 1100 uur naar bed tot max 1300 uur. 1530 uur naar bed tot max 1700 uur. 1930 uur naar bed tot volgende ochtend.

één jaar geleden

Bij mij precies hetzelfde! Onze kleine van 7 maanden is na die tijd moe en moet slapen. In totaal 3 à 4 dutjes op een dag. Hij slaapt ‘s nachts ongeveer 11 uur (niet in één stuk, hoor).

één jaar geleden

Wij volgen overigens zijn ritme. Verschilt elke dag weer. Ik weet niet in hoeverre jij die ruimte hebt. Zolang je kleine genoeg uurtjes slaapt per 24 uur, moet het goed zijn. 😊

één jaar geleden

Mijn kindje is nu bijna 7 maanden. Ons ritme is als volgt: 07:00 wakker 09:00 slapen tot 10:30 13:00 slapen tot 14:30/15:00 Soms nog een dutje om 16:30 (max 20 min) 19:00 slapen tot volgende ochtend 07:00 Soms kan hij het in de ochtend wat langer volhouden en verschuift daardoor alles zodat hij maar 2 dutjes doet.

één jaar geleden

Mijn dochter is bijna 7,5maand en is ook ongeveer 2-2,5u wakker en soms indd 3-4u als we weg gaan ofzo maar echt zeer wisselend hoelang ze het volhoudt. 2-2,5u is ook vaak de Max. Ik vind het ook moeilijk want als ze om 6:00 sochtends wakker wordt krijg ik het echt niet gerekt tot 9:00 en dus ligt ze vaak al om 8:00 in bed. Het is ook elke dag verschillend hoelang ze de dutjes doet maar als ze moe is is ze moe dus breng ik haar gewoon naar bed.

één jaar geleden

Reactie op juliette345

Mijn kindje is nu bijna 7 maanden. Ons ritme is als volgt: 07:00 wakker 0 ...
Wij hebben precies het zelfde ritme :)

één jaar geleden

Reactie op Herfst27

Wij volgen overigens zijn ritme. Verschilt elke dag weer. Ik weet niet in h ...
Nee zeker dat probeer ik ook en heb ook zeker die ruimte maar omdat ik qua humeur zoveel verschil merk of hij 'maar' 45 min heeft geslapen of 1 of 2 uur... En hij KAN het dus wel gewoon

één jaar geleden

Reactie op Vandenberge

Nee zeker dat probeer ik ook en heb ook zeker die ruimte maar omdat ik qua ...
Ik weet niet of het eerder wel gelukt is om de slaapcyclus te verlengen? Zo niet, dan zou ik dat gaan oefenen. Speen en/of knuffel geven en weglopen. Hier veel op geoefend, hij kon dan soms wel een kwartier wakker zijn om vervolgens weer 3 kwartier in slaap te vallen. Meestal slaapt hij nu minimaal 1,5 uur.

één jaar geleden

Ik zou hem lekker naar bed brengen als hij moe is. Hier is het vaak wakkertijd 3 uur, soms 2.5 uur. Merk wel als hij nog niet wilt slapen na 2.5 uur en ik leg hem op bed hij gaat krijsen en dan probeer ik het na een half uur weer. Maar soms wilt hij wel na 2.5 uur. Als hij vroeger naar bed gaat slaapt hij ook indd 45 min. Het is altijd puzzelen! Hier is het wel zo als hij echt blijft gapen, ogen wrijven en jengelt dan is het pas tijd voor hem. Succes! 😘

één jaar geleden

hier 7.5 maand maar wakker tijd nog 1.5 tot 2uur vooral zn ochtend slaapje ligt hij binnen 1,5 u alweer op bed🤭.. per kind enorm verschillend dus..

één jaar geleden

07:00 tot ongeveer 12 uur wakker 12:00 tot 14:30 uur slapen 14:30 tot 18:00 uur wakker 18:00 tot 07:00 uur slapen Ze slaapt dus best wel weinig overdag

één jaar geleden

Reactie op juliette345

Ik weet niet of het eerder wel gelukt is om de slaapcyclus te verlengen? Zo ...
Haha ja het is geen moeilijke slaper en valt meestal zo in slaap alleen als die wakker is staat hij meestal gelijk 'aan' kruipt die zn hele bed door, brabbelen etc dusja zie hem dan maar weer eens in slaap te krijgen🤣

één jaar geleden

Mijn dochtertje kan amper 2 uur wakker blijven en is net 7 maanden… moet ik me hierover zorgen maken? Is eigenlijk altijd zo geweest wel hebben we een periode gehad dan bleef ze 3 uur 3,5 uur wakker… 🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️ maar nu is ze vanmorgen 7:30 eruit gekomen 8:45 er terug in en dan 10:15 heb ik dr wakker moeten maken. En nu is ze weer gaan slapen.. ‘S nachts slaapt ze ook altijd goed dus het is niet zo als ze veel slaapt dat ze dan ‘s nachts wakker is..

één jaar geleden

Reactie op karissaaa93

Mijn dochtertje kan amper 2 uur wakker blijven en is net 7 maanden… moet ik ...
Mijn zoontje kan ook amper tot net 2 uur wakker blijven soms 2,5 maar dan eik al iets te moe. Wisselt gewoon erg per kind.

één jaar geleden

Reactie op karissaaa93

Mijn dochtertje kan amper 2 uur wakker blijven en is net 7 maanden… moet ik ...
Bij ons precies hetzelfde. Die van ons ook meestal 1,5 uur a 2 uur en dan hij weer terug. Hij doet dus ook nog 3 slaapjes. Meestal 1 van 45 minuten en 2 van 1,5 uur. Blijkbaar heeft hij het nodig

één jaar geleden

Hier heb ik denk ik juist een baby met te veel energie 😅 06:30/7:00 meestal wakker 10:00/10:30 gaat ze dan naar bed voor haar eerste dutje tot meestal 12:30 maar soms duurt het ook maar 1 uurtje en soms ineens 3 dus verschilt nogal Als ze een lange eerste dut heeft gehad slaapt ze eigenlijk niet meer tot 19:00 bedtijd, ik krijg haar dan ook echt niet naar bed want is gewoon wakker wakker. Als ze maar 1 uurtje slaapt sochtends dan slaapt ze om 15:00 na de fles vaak nog 45 min. En thats it (Slaapt overigens wel de hele nacht door al maanden) dus van 19:00 tot 7:00