12 Reacties

8 maanden geleden

Ik kijk naar de slaapsignalen van mijn dochter. Soms is ze ruim 2.5 uur wakker en soms 5 uur. Gisteren was ze ziek en krap 1 uur wakker. Kinderen zijn niet allemaal in hetzelfde vat te gieten, net zoals volwassenen verschilt elk kindje van wakkertijden. Goed naar je kindje kijken en eens wat aanpassen en kijken hoe dat werkt. Vergeet niet dat er ook een slaapregressie is rond 1 jaar waar ze last van kunnen hebben. Dit is mijn advies en mijn idee over slaap bij kinderen 😃

8 maanden geleden

Ik kijk ook naar signalen. Ons zoontje zit nu ook een beetje in een overgangsfase. Meestal heeft hij maar 1 slaapje nodig en soms 2. Hij is meestal tussen 07.00 en 09.00 uur wakker en gaat meestal naar bed na de lunch. Dan slaapt hij meestal tot 14.00 uur en gaat hij tussen 18.00 en 19.00 naar bed.

8 maanden geleden

Ik hou de wakkertijden 2-3-4 aan. Zeker het eerste slaapje is ze echt al moe na 2 uur. Ze slaapt dan ook makkelijk 2 uur. Die 3 uur is eigenlijk ook vrij stabiel maar als het een keer voorkomt kan ze ook iets langer wakker zijn. Zeker als ze lang heeft geslapen. Maarrr dan wordt het in de avond weer zo laat. 4 uur wakker op het eind halen we meestal niet omdat zij dan om 20u in bed gaat terwijl haar zus om 19u gaat. Dus die doen we samen. Dan is ze dus ergens tussen de 3 en 4 uur wakker. Misschien is je kindje al eerder moe? Kan ook zo zijn van niet natuurlijk en rond deze leeftijd gebeurt er veeeel in die koppies. Maar 2-3-4 is een vrij steady ritme dat voor veel kindjes kijkt te werken. Allicht de moeite van proberen waard :)

8 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik kijk naar de slaapsignalen van mijn dochter. Soms is ze ruim 2.5 uur wak ...
Hier sluit ik me bij aan. 😊

8 maanden geleden

Dank voor jullie reacties!! Ik ga wat meer op de slaapsignalen letten, wellicht is hij toch vaak eerder moe. Dit vind ik alleen wel lastig bij (schoon)ouders/kdv. Vooral mijn schoonouders leggen hem namelijk heel snel op bed waardoor we met 2 slaapjes dan niet meer uitkomen.

8 maanden geleden

Hier sluit ik me bij aan. 😊
Jaaaa aangevuld met slaapsignalen inderdaad :) de wakkertijden zijn een grens/richting maar je kindje laat vaak wel zien hoe het zit. Al is hier te lang wakker garantie voor gedonder in de nacht. Maar, ze zijn allemaal uniek natuurlijk 😁

8 maanden geleden

Reactie op Bobbel

Jaaaa aangevuld met slaapsignalen inderdaad :) de wakkertijden zijn een gre ...
Oook eeens! Het is allemaal wat. 😅

8 maanden geleden

Reactie op Lievee

Dank voor jullie reacties!! Ik ga wat meer op de slaapsignalen letten, well ...
Is ook heel lastig! Wellicht kan je met je schoonouders erover hebben? Hier is hij vaak vlak voor de 3 uur wakkertijd moe, dus dan meteen naar bed, misschien kan je kijken wanneer hij moe wordt en dan kijken hoe lang hij wakker is? Dat je dat misschien met je schoonouders kan bespreken? Dat doen wij altijd, KDV is een ander verhaal. Blijft altijd zoeken met kindjes. 😊

8 maanden geleden

Zou ook zeker even naar de tips van Bureauvanslaap kijken op instagram. Zij adviseren 2-3-4 tot zeker wel 15 maanden. Je zou ook naar 3-3-4 kunnen als je let op slaapsignalen. Ik merk zelf dat mijn kindje echt na 2 uur wel moe is s ochtends en dan ook goed slaapt. Meestal komen we zo goed uit (bedtijd rond 19)

8 maanden geleden

Reactie op Lievee

Dank voor jullie reacties!! Ik ga wat meer op de slaapsignalen letten, well ...
Op de opvang zeggen we trouwens s ochtends altijd hoe laat ze moet slapen obv hoe laat ze s ochtends wakker was. Meestal maken ze daar 2.5 uur van omdat dat beter uitkomt met fruit eten maar ze houden zich er verder wel aan en dat is heel fijn. Als onze ouders komen oppassen schrijven we het op.

8 maanden geleden

Altijd 2-3-4 👌🏼

8 maanden geleden

Wij hebben echt een poos op 2-3-4 gezeten. Op de minuut bijna 😆. Maar die 4 lukte vaak niet, want haar slaaptijd voor de nacht was maximaal 19u, hoe laat haar tweede dutje ook was. Nu 12mnd en ineens weigert ze haar eerste slaapje en zijn we een soort van half over op vaste dutjes tijden en slaaptijden