11 Reacties

7 maanden geleden

Ik lees mee

7 maanden geleden

lees ook mee!

7 maanden geleden

Ik heb bij me oudste het gedaan rond 2

7 maanden geleden

Bij onze oudste rond de tweede verjaardag, de middelste meteen mee dus rond de eerste verjaardag, en onze jongste is met 4 maanden gestopt. Dat was de makkelijkste, bij de oudste ging het het moeilijkste

7 maanden geleden

Oudste een maand voor zijn 3e verjaardag, speentjes begraven in de tuin en volgende dag allemaal snoepjes uit de grond gegroeit. Even door moeten zetten, paar weken en geen last meer. Bij ons dochter doen we het ongeveer hetzelfde, tenzij ze het zelf eerder aangeeft.

7 maanden geleden

https://www.volmondiglogopedie.nl/het-afbouwen-van-de-fopspeen-bij-een-kind-vanaf-2-jaar/#:~:text=Vanaf%201%20jaar%20is%20het,gaan%20stoppen%20met%20de%20fopspeen.

7 maanden geleden

ik kwam erachter dat mijn dochter toen ze 7a8 maanden was haar speen iedere keer op de grond of naast haar belandde sindsdien heb ik hem weggehaald. verder zonder moeite gelukkig

7 maanden geleden

Wij zijn ongeveer met 3 jaar gestopt. Onze dochter kauwde de spenen kapot en we zeiden toen dat we geen nieuwe gingen kopen. Viel me alles mee hoe ze erop reageerde toen de laatste speen kapot was. Gooide het zelf weg. Wanneer ze moe was wel even verdrietig natuurlijk maar geen slapeloze nachten.

7 maanden geleden

Ik heb met mijn dochter haar eerste verjaardag haar speen weggegooid. Heb gezegd dat ze een grote meid nu is en geen speen meer nodig heeft. Inruil hiervoor een beertje gegeven. Eerste nacht was ff wennen, maar de nacht daarna was er niks aan de hand

7 maanden geleden

Bij mijn oudste best lastig, gestopt met 4 jaar ongeveer. uiteindelijk de speen gegeven aan de "babyeendjes". De jongste wilt tot nu toe geen speen meer sinds zei oorontsteking heeft gehad. Ze heeft nu alleen nog een slaapdoekje.

7 maanden geleden

Volgens mij kan het op elk moment, maar zijn sommige momenten makkelijker dan andere momenten. Bijvoorbeeld omdat je kind minder de associatie nog heeft als ze heel jong zijn en makkelijker andere associaties leren, of als ze ouder zijn en het uit kunnen leggen. Wij hebben een lange reis gepland als ze 1.5 is en gaan niet voor die tijd stoppen. Lijkt ons wel makkelijk om in het vliegtuig de speen te kunnen geven. Het is sowieso wel het advies om de speen alleen bij het slapen te geven. Als ze de hele dag met een speen lopen dan is dat slecht voor de mondmotoriek en spraakontwikkeling.