16 Reacties

één jaar geleden

Mijn meisje drinkt water uit een open beker. Zo'n oefenbeker is handig, met zo'n langer en korter stuk. Ze vindt het heel leuk en wil hem zelf pakken. Ze drinkt dan een beetje als een katje haha. Het wordt vaak wel een natte boel 🤭 Wij doen het bij het broodje vooral tussen de middag en in de middag bij haar snackje. Maar kan ook prima bij het fruit bv.

één jaar geleden

Hier is de munchkin beker een succes! Ze kan m zelf vasthouden en er komt water uit als ze eraan zuigen. Hij lekt ook niet. https://www.mamaloes.nl/munchkin-207ml-6m-miracle-360-trainer-cup-oranje-anti-lek-beker-012442/?gclid=EAIaIQobChMI89uwjt-XgAMV-kBBAh2ldwQWEAQYAyABEgLXLvD_BwE

één jaar geleden

Wat een verschil! Hier een jongetje van 7 maanden dat alleen nog maar bij mij melk drinkt en soms uit een flesje moedermelk. Verder nog niets, vind hem daar zelf te jong voor.

één jaar geleden

Ik lees even mee Hier gaat melk de laatste dagen ook heel moeizaam. Blijf elke dag 150 cc per fles aanbieden, maar mag blij zijn als hij een kwart van die flessen leegdrinkt. Hij eet genoeg (200 gram fruit, 1 hele boterham & 200 gram groente) Maar water/ranja (zonder suiker) gaat er echt niet in…

één jaar geleden

Reactie op CK95

Ik lees even mee Hier gaat melk de laatste dagen ook heel moeizaam. Blijf e ...
Hier ook eentje die steeds minder z’n kunst voeding drinkt. Hij drinkt wel graag water uit zo een munchkin beker en eet 200 gr fruit en 200 gr groente en een broodje, dus eet wel genoeg. Al had ik het idee dat we flessen nog niet perse hoefde af te bouwen..?

één jaar geleden

Dochter krijgt 3 flessen per dag, 200 ml fruit en een boterham en een volledige maaltijd. Tussendoor krijgt ze van ons water met een heel klein beetje diksap. Ja, ik weet dat dat niet het advies is maar mijn zoon van 13 (en ikzelf) zijn er groot mee geworden en zo drinkt ze wel (anders krijgt ze last van harde ontlasting) Water heeft ze eventjes wel gedronken maar wil ze niet meer. Ze eet verder alles, dus heeft geen effect op haar eten (dat ze alleen maar zoet zou willen).

één jaar geleden

Ik heb trouwens een tuit beker van Avent met een 'zachte' tuit (bij Kruidvat) die is niet zo groot waardoor hij niet zo zwaar is en ze hem zelf kan vasthouden. Ik heb ook een 360 beker gekocht, om haar te leren drinken uit een beker.

één jaar geleden

Reactie op shrlll

Hier is de munchkin beker een succes! Ze kan m zelf vasthouden en er komt w ...
Inmiddels binnen, vandaag geprobeerd. Ze schrikt nu nog wat als er water uit komt haha, maar dat went vast snel! 🙂

één jaar geleden

Reactie op EsAn

Wat een verschil! Hier een jongetje van 7 maanden dat alleen nog maar bij m ...
Bizar he. Ik vermoed dat dat misschien wel te maken heeft met feit dat je zoontje borstvoeding krijgt en mijn dochtertje kunst, pepti zelfs. Pepti schijnt echt veel minder lekker te zijn. 🙈 Dus die zal wel denken, nu ze meer smaken leert kennen, weg met die melk haha.

één jaar geleden

Reactie op CK95

Ik lees even mee Hier gaat melk de laatste dagen ook heel moeizaam. Blijf e ...
Ik ben inmiddels wel overgegaan van 5 naar 4 flessen. Bij 5 liet ze echt wel veel staan, nu minder dus werkt top! Betreft water ga ik dat even wat consistenter elke dag door de dag heen wat aanbieden. Misschien dat ik dan een beetje doorkrijg wanneer op de dag ze behoefte heeft aan wat meer vocht en kan zij blijven oefenen met drinken uit een beker. 🤞🏻

één jaar geleden

Ik gebruik rietjes bekers. Ik heb haar eruit leren drinken doordat ze aan van die maisstengels sabbelt. Toen heb ik een stukje van die maisstengel op het rietje gedaan terwijl je een maisstengel aan het eten was. Ze schrok de eerste paar keren dat het haar lukte van het water wat eruit kwam, hahaa! Ik ben wel al begonnen met oefenen toen ze 5,5 maand was. Ik bied het water of de rooibosthee aan tijdens de eet momenten. Dus tijdens het fruit om 10 uur, tijdens het broodje om 15.00 en tijdens het avondeten om 17.30☺️

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ik gebruik rietjes bekers. Ik heb haar eruit leren drinken doordat ze aan v ...
Dank je wel! Haha, ja hier ook schrikken van het water!

één jaar geleden

Mijn dochter drinkt uit ons glas omdat ze dat erg leuk vind. Dit gaat ook goed. Munchin proberen we wel maar dit lukt meer perongeluk nog. Tuitbeker snapt ze nog niet. Vooral het kantelen van de bekers begrijpt ze niet. Dus voor ons voor nu is een glas het makkelijkst. Ik bied het alleen aan als ze niet zoveel melk wil, wel eet en minder plasluiers heeft.

één jaar geleden

Reactie op EsAn

Wat een verschil! Hier een jongetje van 7 maanden dat alleen nog maar bij m ...
Je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor. Die van ons krijgt ook nog gewoon 4 flessen melk en krijgt dan halve potjes groente en fruit.

één jaar geleden

Hier is water echt met lange tanden.. ik geef haar warm water met een scheutje melk voor de kleur en smaak. Maar dan alsnog wil het niet zo lekker

één jaar geleden

Hier ging het drinken ook moeizaam.. verschillende bekers aangeschaft maar niks werkte. Toen ik in de jumbo bij de babyvoeding stond zag ik ineens baby thee, hier een echt succes! Geef het op het moment uit zijn gewone fles en oefen af en toe met een beker.. maar uit de fles drinkt die gewoon het beste op het moment. De thee Is van het merk de kleine keuken