44 Reacties

één jaar geleden

Lieve mama, je doet echt niks fout! Onze zoon krijgt voor het slapen ook nog gewoon een fles en in de nacht ook soms 1 of 2 keer. Lekker doen wat jouw zoontje van jouw vraagt, als hij er behoefte aan heeft gewoon geven. Je doet niks fout lieve mama!

één jaar geleden

Reactie op geenidee20

Lieve mama, je doet echt niks fout! Onze zoon krijgt voor het slapen ook no ...
Valt hij dan ook in slaap tijdens de fles?

één jaar geleden

Reactie op geenidee20

Lieve mama, je doet echt niks fout! Onze zoon krijgt voor het slapen ook no ...
En lief van je!❤️❤️

één jaar geleden

Joh die van ons krijgt ook elke avond nog een fles voor het slapen. Gaan we gewoon lekker mee door want het werkt goed voor ons. Dikke middelvinger naar degene die jou hier een slecht gevoel over geven

één jaar geleden

Reactie op Marloes712

Joh die van ons krijgt ook elke avond nog een fles voor het slapen. Gaan we ...
En dan valt hij/zij ook in slaap tijdens de fles?

één jaar geleden

Valt hij dan ook in slaap tijdens de fles?
Ja hij valt dan in slaap en dan leggen we hem in zijn bedje. En dan rond 3/4 uur wordt ie weer wakker en heeft ie honger

één jaar geleden

Lieve mama onze zoon krijgt ook nog flesje als hij zich meld. Je doet echt niets fout! Onzin we deden het ook zo bij onze dochter en die kleintjes geven het zelf wel aan. Vertrouw op jezelf! Liefs

één jaar geleden

Reactie op geenidee20

Ja hij valt dan in slaap en dan leggen we hem in zijn bedje. En dan rond 3/ ...
Hier ook zoiets indd! Ik dacht echt oprecht dat ik de enige was die dit nog deed. Mensen deden net of ik een slechte moeder ben, en dat dat de reden is waarom mijn zoontje niet doorslaapt etc. 🥺

één jaar geleden

Hier ook zoiets indd! Ik dacht echt oprecht dat ik de enige was die dit nog ...
Nee joh, dat doorslapen dat komt vanzelf daar zit geen schema aan. Die van ons heeft nachten dat ie wel door slaapt en en ook gewoon helemaal niet, dus maak je niet te druk❤️😘

één jaar geleden

Reactie op geenidee20

Nee joh, dat doorslapen dat komt vanzelf daar zit geen schema aan. Die van ...
Ja hier heeft hij nog nooit doorgeslapen hooguit 1 keer van half 8 tot 6. Daarom ben k zo bang dat ze gelijk hebben en alles een gewenning is en mijn schuld is.

één jaar geleden

Ja hier heeft hij nog nooit doorgeslapen hooguit 1 keer van half 8 tot 6. D ...
Geen zorgen. Het is zeker niet jouw schuld, sommige kindjes hebben gewoon langere tijd behoefte aan een fles s’nachts tussen door.

één jaar geleden

Reactie op geenidee20

Geen zorgen. Het is zeker niet jouw schuld, sommige kindjes hebben gewoon l ...
Dank je wel voor je geruststelling 🥰

één jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt net zo goed nog een fles voor het slapen gaan, valt daarna direct bij mij in slaap en leg haar daarna pas weg. Heerlijk nog even knuffelen ❤️. Andere dutjes overdag moet ze overigens ook nog in slaap geholpen worden (wiegen/knuffelen dan) voor ik haar weg kan leggen. Zij slaapt wel door, dus lijkt me ook niet dat daar een link zit per se. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jullie werkt!

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Mijn dochtertje krijgt net zo goed nog een fles voor het slapen gaan, valt ...
Ah! Okee. Gek dan dat mensen dat beweren. Zijn dutjes overdag kan hij wel zelf in slaap vallen. Bedankt voor je berichtje. ❤️❤️

één jaar geleden

Ah! Okee. Gek dan dat mensen dat beweren. Zijn dutjes overdag kan hij wel z ...
Ja, vind ik ook wel vreemd. Ik denk dat we soms te veel bezig zijn met 'wat zou moeten kunnen'. Er komt ooit een moment dat die flessen er vanaf gaan en als jouw kindje nu prima zelf inslaapt overdag, zal dat dan 's avonds vast ook geen probleem zijn. Misschien heeft ie je dan nodig (wat naar mijn mening ook helemaal oké is) en misschien lukt het zelf. Komt altijd goed ☺️ Geen volwassen mens wordt nog in slaap gevoed of gewiegd haha. Ik geniet oprecht zó van dat moment, wanneer ze bij me ligt te slapen voor ik haar wegleg. Voor zolang het duurt ga ik ervan blijven genieten 🥰

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Ja, vind ik ook wel vreemd. Ik denk dat we soms te veel bezig zijn met 'wat ...
Nou echt he! Ik vind ook fijn dat we even na een drukke dag een momentje samen hebben! En je hebt helemaal gelijk geen een wordt nog in slaap gevoed of gewiegd haha, goeie! 🥰

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt ook nog een fles voor het slapen gaan en valt daar ook mee in slaap! Hij krijgt ook als hij snachts wakker word en er behoefte aan heeft gewoon een fles hoor.

één jaar geleden

Ik wist niet dat een flesje voor het slapengaan 'niet hoort'.. Onze man krijgt er elke avond nog één van 240ml. De ene keer drinkt ie een paar slokjes, de andere keer gaat de fles helemaal op. Soms leg ik hem daarna wakker weg en een andere keer valt ie tijdens de fles al in slaap. Joh, volgens mij zouden ze nu rond de 2 a 3 flessen per dag moeten zitten? De onze krijgt alleen de avondfles nog en hij groeit als kool. Zit inmiddels al ruim in maat 80. Dat gezeur ook altijd van mensen. Lekker doen waar je kindje goed op gaat en wat voor jou goed voelt!🥰

één jaar geleden

Lieve mama, Vertrouw op jezelf en op je kindje. Iedereen zal altijd overal een mening over hebben.. geniet nog lekker van deze momenten. Voor je het weet is je kleintje groter en heb je deze momentjes niet meer. Mijn kindje komt ook gewoon nog voor een flesje. Deden mijn andere kinderen ook en is allemaal vanzelf helemaal goed gekomen.

één jaar geleden

Hier krijgt hij borstvoeding. Ik voed hem savonds en dan valt hij in slaap aan de borst. Snachts komt hij dan nog een paar keer. Als hij naar de opvang is geweest komt hij snachts vaker dan de andere dagen. Ik vind de insta van liefdevaneenmoeder wel verfrissend. Die ontkracht al die aannames dat je kindje perse al door moet slapen, dat als je in slaap voed (of dat nou borst of fles is) ze nooit zelf kunnen slapen, etc. Overigens heeft onze dochter (nu bijna 4) ook nog tot zeker 2 jr savonds een flesje gekregen, daar deed ze het gewoon heel goed op. En denk tot 1,5 jr ofzo dat ze snachts vaak nog 1x kwam en een flesje kreeg. Nu heeft ze geen fles, geen fop, en ligt wel in haar bedje te pitten 😉