44 Reacties

één jaar geleden

Lieve mama, Vertrouw op jezelf en doe wat goed voelt! Mijn dochter kan op de opvang zelf in slaap komen zonder te huilen. Overdag en s avonds valt ze bij mij in slaapt aan de borst of bij papa als hij haar gaat wiegen. In de nacht krijgt ze nog een paar keer de borst en overdag naar behoefte. Ze wilt ook heel graag dat wij dichtbij haar blijven tijdens het slapen want als wij haar weg leggen wordt ze wakker.

één jaar geleden

Ehmmm onze dochter is 10 maanden en krijgt ook haar laatste fles voor het slapen gaan. Ze valt dan ook in slaap en vervolgens leg ik haar in bed (ze kan overdag prima wakker in slaap vallen en in avond ook) Ze slaapt door, maar mocht ze zoals vannacht ineens wakker zijn en ontroostbaar krijgt ze een flesje van ons. Dan slaapt ze weer lekker verder. Ik zie het probleem niet en ben me ook niet bewust ervan dat dit niet goed zou zijn. Lekker doen wat jullie kindje nodig heeft en laat de rest van de betweters maar kletsen ♡

één jaar geleden

Hier ook voor het slapen een fles. Geef haar de fles in bed zodat ze meteen kan slapen. Heeft de fles wel op voor ze slaapt af en toe een wegvallertje. Snachts komt ze ook nog want speen of zingen helpt helaas niet. Geef haar dan wel maar 60 ML. Ik was er maanden geleden vanaf, maar helaas weer terug... en doorslapen, wat is dat?????

één jaar geleden

Altijd een fles voor een dutje :) slaapt ze het beste op! Lekker doen wat goed voelt!

één jaar geleden

Bij ieder kind gaat het anders, hier ook nog lekker een fles voor het slapen gaan.. wat voor soort commentaar krijg je hier op? Wel heel apart om hierover de wind van voren te krijgen. Zou gelijk duidelijk maken dat ze zich lekker nergens mee hoeven te bemoeien!

één jaar geleden

Huh? Waarom zou een avondfles slecht zijn dan..?

één jaar geleden

Reactie op Kim3685

Huh? Waarom zou een avondfles slecht zijn dan..?
Neee, niet slecht! Allleen valt hij in slaap door de fles. Dus valt in de avond niet zelfstandig in slaap. 😊

één jaar geleden

Bij ieder kind gaat het anders, hier ook nog lekker een fles voor het slape ...
Dat hij in slaap valt door de fles en dus niet zelf. Krijg te horen dat dat echt niet kan en je problemen ermee krijgt.

één jaar geleden

Ik leg savonds mijn zoon in bed geef hem dan de fles die die zelf opdrinkt en valt zo inslaap🤭 het werkt hier voor ons en voor hem, hij zal die fles echt niet jaren nodig hebben om savonds in slaap te komen dus laat t lekker. Meestal slaapt hij door maar als hij zich meld krijgt hij gewoon een klein flesje

één jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes, ben blij met zoveel herkenning❤️.

één jaar geleden

Ik heb een zoon van 2 jaar die ik snachts nog soms een fles geef !!! Tja ze zijn nog zo klein en hij heeft het blijkbaar nog nodig. 🥰 Wrm zo moeilijk denken aan commentaar van anderen ??? Ene oor in en andere oor uit. En anders even gelijk mond opentrekken en even laten weten dat ze hun ongevraagde advies voor zich moeten houden.

één jaar geleden

Ik geef 'm ook een fles hoor voor t slapen gaan. Vond het vrij normaal. Gelijk de wind van voren geven als je commentaar krijg. Niks van an trekken. Is toch zèker jouw kind!

één jaar geleden

Ons meisje krijgt ook standaard een fles voor het slapen gaan en daarna ook vaak nog 1 in de nacht (de ene keer om 11u, een andere keer weer tussen 2 en 3). Ik geef nu wel nog maar 1 grote fles voor bed en de latere flesjes zijn kleine flesjes en vaak ook maar 3 schepjes poeder en dat vindt ze helemaal prima en daarna slaapt ze weer lekker door. Mama happy en baby happy!

één jaar geleden

Lieve mama, je kunt echt niks fout doen. Jij weet als geen ander waar je kindje behoefte aan heeft. Iedereen doet het op zijn eigen goede manier. 😊 Jammer dat mensen altijd commentaar of opmerkingen vinden te moeten maken over de opvoeding van je eigen kindje. Laat je niet onzeker maken, je doet het hartstikke goed 💜

één jaar geleden

Neee, niet slecht! Allleen valt hij in slaap door de fles. Dus valt in de a ...
Ah zo! Ik vind dat 'dreigen' en waarschuwen altijd zo vervelend, hoe goed bedoelt het ook is. "Als je nu abc doet, wacht maar, dan is het later xyz!" Nou, dat moet dan ook nog maar blijken toch? Als iets nu goed werkt, dan is dat toch hartstikke fijn. Dan niet onnodig zorgen maken om een eventuele latere strijd. Mocht het dan niet lukken dan zien we dan wel weer. Dan is er vast een oplossing en je weet achteraf nooit of het aan die fles heeft gelegen. Je doet het hartstikke goed mama! Het is toch heerlijk als je kindje met een lekker warm en vol buikje in slaap valt!

één jaar geleden

Huh? Wij doen dat ook nog hoor. En dat vind ik helemaal prima. Jij bent de moeder, jij weet als geen ander wat het beste voor je kindje is❤️

één jaar geleden

Hier ook een slechte moeder 🙋🏻‍♀️! Goh joh, en dan wist ik ook nog niet eens dat dat slecht zou moeten zijn.. ik geef savonds mijn dochter de fles en ze valt ermee inslaap. Ze wordt alleen niet wakker snachts.

één jaar geleden

Onze zoon krijgt standaard de fles op bed en laat in de nacht van zich horen als hij dorst heeft. De ene keer slaapt hij door en de andere keer komt hij 1-2 keer. Ik heb zelf niet gehoord dat dat niet goed is. Al moet ik zeggen dat wij sowieso meer het natuurlijk ouderschap volgen en dat betekent in de basis dat je voeding, zorgen voor afstemt op het kind. Wellicht om je daarover meer in te lezen. Wij stellen wedervragen aan het CB en krijgen regelmatig de reactie ‘tsja, ik weet eigenlijk ook niet waarom dat moet’. Dus volg je hart. Stem je af op je kindje. Jouw intuïtie weet precies wat je moet doen. Zeg tegen jezelf dat jij de beste adviseur bent voor JOUW kindje. Je kan altijd luisteren naar tips van andere mama’s, maar je hoeft er niks mee te doen. Bedankt ze vriendelijk voor de informatie.

één jaar geleden

Nou hier ook altijd nog een fles met slapen eerst viel ze er ook altijd mee in slaap nu nog soms en soms wakker in bed en gaat dan zelf slapen geloof me je bent geen slechte moeder, die mensen zijn gek

één jaar geleden

Ik zou willen dat die van mij een flesje dronk voor het slapen gaan! Hij drinkt al 4 maanden (nu 10 maand) geen enkele flesj meer en wordt meerdere keren per nacht wakker waarvan ik overtuigd ben dat hij/zijn lijfje wél behoefte heeft aan een flesje melk of iets dergelijks maar het weigert. Dus geniet er lekker van als je kindje er lekker van kan slapen!