9 Reacties

3 maanden geleden

Heb zelf als kind schijnbaar een hele lichte variant doorgemaakt omdat mijn moeder altijd zei dat ik het nooit heb gehad. Tijdens de zwangerschap toch even antistoffen voor waterpokken meegenomen, en had het dus toch wel gehad..

3 maanden geleden

Ik denk ook dat mijn dochter het heeft gehad, maar niet heel overtuigend. Wel blaasjes waren het. Een paar onder de luier, op been / voet, een paar in het gezicht. Stuk of 10 ofzo en ook na een halve week was het over (korstjes). Het heerst nu weer op de opvang dus ben benieuwd of ze het nu ‘weer’ oppikt?

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft dat op 1-jarige leeftijd ook gehad. Alleen een paar pokjes rond haar mond waar ze helemaal geen last van had. Ze was 1 dag flink ziek met koorts en de dag erna had ze de plekjes. Kinderen op de opvang hadden het ook en ook foto naar de huisarts gestuurd voor bevestiging. Ze is inmiddels 4 en heeft het niet nog een keer gehad. Dus zo’n milde vorm kan zeker!

3 maanden geleden

Ik heb het zelf heel licht gehad. Mijn zussen zaten eronder. Ik was net 1 jaar en had drie plekjes op mijn buik. Tijdens de zwangerschap van mijn oudste heb ik het laten testen, omdat mijn moeder het niet zeker wist en mijn collega gordelroos had. En ik had wel antistoffen. Dus dat kan zeker!

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft het ook maar licht gehad. Bij haar zat het alleen maar onder haar luier en ze had er helemaal geen last van. Ze was toen net 1 en is nu 3 en heeft het daarna niet meer gehad. Mijn zoontje heeft het nu ook en die zit wel helemaal onder en flink jeuk gehad.

3 maanden geleden

Heb je toevallig een foto hoe het er uit zag? Ik denk dat mijn dochter ook de milde variant heeft maar twijfelen.. zijn op vakantie dus naar de dokter wacht ik mee ( heb foto naar eigen huisarts gemaild)

2 maanden geleden

Hoi allemaal, Het heerst op de opvang van me zoontje ook erg en hij heeft ook contact gehad met een kindje die ze ook had.. gisteren deze ontdekt en sindsdien zijn er maar 3 bijgekomen.. het lijken me waterpokken, maar doordat het zo weinig is twijfel ik ook

2 maanden geleden

Reactie op Ser1992

Hoi allemaal, Het heerst op de opvang van me zoontje ook erg en hij heeft ...
Hoi hoi...dit zijn idd waterpokken! Bij mijn dochtertje duurde het uiteindelijk 4 dagen waarna ze er uiteindelijk toch nog flink onder zat. Maar hij kan er morgen ook ineens helemaal onder zitten. Of het blijft bij een paar. Is hij vorige week ziek geweest? Hangerig/verhoging/verkouden? Dat had mijn dochtertje wel voordat de pokjes kwamen. Je kan bij de drogist verkoelende foam halen voor de jeuk en een havermout badje helpt erg goed voor het sneller indrogen van de pokjes en verlicht ook de jeuk. Sterkte en beterschap! Hopelijk valt het mee...

2 maanden geleden

Reactie op BEG83

Hoi hoi...dit zijn idd waterpokken! Bij mijn dochtertje duurde het uiteinde ...
Dankjewel! Hij is vorige week wat snotterig geweest verder niet.. maar hij krijg er wel iets meer nu, vooral op z’n hoofdje tussen zijn haar maar het blijft nog steeds minimaal! Heb inderdaad spul gehaald en tot nu toe valt het gelukkig mee met de last