21 Reacties

2 jaar geleden

Hier half december uitgerekend, wel tweede kindje :)

2 jaar geleden

Reactie op baby1994

Hier half december uitgerekend, wel tweede kindje :)
Leuk, heb jij een cursus gedaan?

2 jaar geleden

Ik woon ook in de buurt van Tilburg, ben 16dec uitgerekend. Heb ik 2021 in november een miskraam gehad, nu 23 weken zwanger 💙

2 jaar geleden

Ik woon ook in de buurt van Tilburg, ben 16dec uitgerekend. Heb ik 2021 in ...
Oh fijn! Ik heb van de zomer een miskraam gehad.. Hoe voel je je nu? Ik voel me veel beter dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Heb jij je aangemeld voor een cursus of activiteit? Ik wil misschien gaan zwemmen, maar kan niet goed inschatten hoe dat is.

2 jaar geleden

15december uitgerekend. 2de kindje wel en woon in tilburg reeshof.

2 jaar geleden

Reactie op Altijdenergie

Leuk, heb jij een cursus gedaan?
Ja bij de eerste de “samen bevallen” Cursus. Was erg leuk :)

2 jaar geleden

Reactie op baby1994

Ja bij de eerste de “samen bevallen” Cursus. Was erg leuk :)
Die overweeg ik ook om te gaan doen, maar vind het wel prijzig...

2 jaar geleden

Reactie op Altijdenergie

Die overweeg ik ook om te gaan doen, maar vind het wel prijzig...
Die hebben mijn man en ik ook gedaan bij de eerste. Wij vonden het heel waardevol en hebben het vergoed gekregen via de zorgverzekering miss kun je uitzoeken of dat bij jullie ook mogelijk is?

2 jaar geleden

Reactie op Altijdenergie

Die overweeg ik ook om te gaan doen, maar vind het wel prijzig...
Ja begrijp ik. Wij hebben ook even getwijfeld hoor. Maar het was echt de moeite waard en je kan hem indienen bij je verzekering. Krijg je geloof ik nog rond de €80/90 terug 😊

2 jaar geleden

Reactie op baby1994

Ja begrijp ik. Wij hebben ook even getwijfeld hoor. Maar het was echt de mo ...
Verschild heel erg per verzekering. Wij kregen de volledige €200 terug. (Maximum vergoeding was dat bij onze verzekering)

2 jaar geleden

Reactie op Lelie99

Verschild heel erg per verzekering. Wij kregen de volledige €200 terug. (Ma ...
Ah ik krijg 100 euro terug zie ik, toch fijn!

2 jaar geleden

Ik woon ook in Tilburg (Reeshof), eerste kindje, wel uitgerekend op 28 dec💙

2 jaar geleden

Reactie op Altijdenergie

Oh fijn! Ik heb van de zomer een miskraam gehad.. Hoe voel je je nu? Ik vo ...
Ik voel me goed! Heb alleen vaak last van maagzuur maar dat neem ik voor lief :) mijn vorige zwangerschap was een vroege miskraam, dus kan het niet echt vergelijken eigenlijk. Heb me eigenlijk nog niet echt verdiept in cursussen ofzo. Mijn schoonzusje is ook zwanger, zij had het over zwangerschapsyoga maar dat moet ik nog is uitzoeken.

2 jaar geleden

Ik voel me goed! Heb alleen vaak last van maagzuur maar dat neem ik voor li ...
Ze zeggen dat last van maagzuur betekent dat je kindje veel haar heeft haha. Ik ga misschien ook zwangerschapsyoga doen in Goirle. (Yogavoorzwangeren.nl)

2 jaar geleden

Poh hier ook veel maaagzuur ellende hè. Had t bij de eerste ook en die had niet mega veel haar ofzo😜 Ik twijfel ook om zwangerschaps yoga te doen idd

2 jaar geleden

Ook Tilburg hier. Centrum. Ik twijfel of ik zwangerschapsyoga of zwemmen wil proberen. Dat wil ik eigenlijk wel graag. Maar omdat ons kindje een zeer ernstige, zeer zeldzame en gecompliceerderde hartafwijking bleek te hebben(20weken echo), ben ik nogal hard van mijn roze wolk gevallen. Na 3 weken intens ziekenhuizen ( terwijl we eigenlijk op een prachtige reis in de Azoren zouden zijn) wil ik nu weer langzaam 'normaal' zwanger gaan zijn, voor zover dat kan. Ik ben alleen enorm bang voor hoe ik dat vind met andere zwangere vrouwen. Vooral als die dan klagen over ditjes en datjes terwijl ik me iedere dag zorgen maak over de gezondheid en toekomst van ons kindje. En dat dan al die 'leuke' dingen besproken worden over bevallingsplannen enz terwijl die van ons helemaal uitgestippeld is door het ziekenhuis en ik niet eens in Tilburg mag bevallen (maar in Rotterdam). En ik wil ook geen negativiteit komen brengen in een groep mensen die gewoon lekker zwanger mogen zijn....

2 jaar geleden

Reactie op Amidala

Ook Tilburg hier. Centrum. Ik twijfel of ik zwangerschapsyoga of zwemmen w ...
Je hoef jezelf niet als last voor een groep te zien en maar misschien eerder als iemand die zichzelf goed wil voorbereiden op wat komen gaat. Ik zit ook niet echt een roze wolk, niet omdat er iets gevonden is (dat is namelijk niet zo), maar omdat ik me druk maak om wat ze niet kunnen zien en wat er misschien toch allemaal is.... Ik vind het jammer om niet deel te nemen aan een cursus omdat ik mezelf als een stresskip zie en geen zin heb in de roze wolk verhalen van anderen. Ik ga voor mezelf naar een cursus :) misschien helpen de roze wolk verhalen van anderen wel om er zelf misschien ook meer van te genieten. Ik ga volgende week woensdagochtend een proefles doen bij yogacentrumtilburg. Daarna ga ik waarschijnlijk op maandagavonden naar de zwangerschapsyoga bij hen. Je kunt starten vanaf 20 weken, ik ben vandaag al 24 weken.

2 jaar geleden

Hoi allemaal, wat leuk dit topic. Ik ben medio december uitgerekend en woon in tilburg. Ik ga samen met mijn vriend de cursus samen bevallen volgen & daarnaast wil ik ook beginnen met met zwangerschapszwemmen. Dat laatste is helaas nog niet gelukt omdat ik mij nog niet goed genoeg voel maar dat komt hopelijk nog. Vindt het wel erg leuk om wat mensen uit Tilburg te spreken die ongeveer net zo ver zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Amidala

Ook Tilburg hier. Centrum. Ik twijfel of ik zwangerschapsyoga of zwemmen w ...
Jeetje wat ongelooflijk moeilijk zeg.. kan me wel voorstellen hoor dat je zo denkt. Wat ontzettend naar.. heel dubbel! Ene kant zou ik zeggen dat je ook een fijnere zwangerschap mag krijgen en leuke dingen doen en andere kant snap ik helemaal je gevoel daarin mbt andere zwangere vrouwen. Als die dan zouden gaan klagen of zeuren over iets onbenulligs terwijl jij de grootste zorgen maakt.. moeilijk. Weet wel dat als je je zorgen uit wilt spreken of er over wilt praten je het hier altijd kan doen! Sterkte ermee en hopelijk kan je enigszins nog wel genieten❤️

2 jaar geleden

Hey alle, ik ben van Tilburg West. Ben momenteel 24 weken zwanger, uitgerekend op 16 december. Vorige jaar in mei met 20+6 weken een vroege bevalling, moeder van een meisje. Wat jullie kunnen begrijpen, is ze doodgeboren. Had een verkorte baarmoedermond en eenmaal in ziekenhuis was het niet meer te redden, omdat ik al weeen had. In november 2021 een miskraam met 6 weken gekregen. En nu weer zwanger. Heb geen zwangerschapscursussen, yoga’s of eventueel andere dingen in planning. Vind elke dag al een spannende dag. Ik merk op dat ik meer alert ben dan het echt genieten van mijn zwangerschap. Heb namelijk een hogere kans op een vroeggeboorte.