181 Reacties

7 maanden geleden

Haha, ik was al benieuwd wanneer het vorige topic gesloten zou worden🙈 Heeft iedereen een fijne moederdag gehad?

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Haha, ik was al benieuwd wanneer het vorige topic gesloten zou worden🙈 He ...
Pffff ik niet haha. Ff klagen hoor. Mn dochter werd een week geleden ziek wat uiteindelijk tot opname heeft geleid. Sinds gisteren is ze weer thuis en de oude. Nu heeft mijn zoon het. Echt drama. Het was zooooo'n heftige week en nu thuis gaat het alleen maar door. Jullie een fijne moederdag gehad?

7 maanden geleden

Reactie op Elliema

Pffff ik niet haha. Ff klagen hoor. Mn dochter werd een week geleden ziek w ...
Jeetje wat vervelend om te lezen zeg! Fijn dat je dochter is opgeknapt en hopelijk zet het toch niet helemaal door bij je zoontje! Hier een redelijke Moederdag gehad! Onwijs verwend maar zelf ziek de dag begonnen. M’n dochter kwakkelt ook weer met koorts, dus was wat miepig vandaag. Wel genoten van het heerlijk weertje 😍 Hoe was die van jullie?

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Haha, ik was al benieuwd wanneer het vorige topic gesloten zou worden🙈 He ...
Last minute moest ik dan toch niet werken op Moederdag waardoor ik voor het eerst echt heb kunnen vieren. Het was een zeer fijne en vooral rustige dag. In de voormiddag hebben we het als gezin gevierd, in de namiddag zijn we op bezoek geweest bij mijn eigen mama en mijn schoonfamilie. Ben super tevreden 💜. Heb jij het kunnen vieren?

7 maanden geleden

Even enthousiast zijn hoor. Mijn zoon was zijn eigen bedje niet in te krijgen en hij heeft dus een paar maanden tussen ons in gelegen. Nu hebben we een peuterbedje voor hem en is zijn kamertje helemaal peuterproef gemaakt. Ik heb zelfs white noise hoor heb gekocht. We oefenen nu al een week maar nog niet meer veel succes. Tot vannacht! Hij heeft de hele nacht in zijn bedje geslapen!! 🤩 1 keer wakker geworden en na een knuffel weer in slaap gevallen. Ik ben zo trots op hem 🥰🥰

7 maanden geleden

Reactie op Poogie

Last minute moest ik dan toch niet werken op Moederdag waardoor ik voor het ...
Ja had een fijne dag. Zoontje was wel al ziek die dag, maar we hadden het gezellig en het was mooi weer.

7 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Even enthousiast zijn hoor. Mijn zoon was zijn eigen bedje niet in te krij ...
Wat fijn! Ik zou echt niet weten hoe ik een kamer peuterproof genoeg zou moeten maken voor ons zoontje😅

7 maanden geleden

Zijn er meer kindjes die van het een op het andere moment drama nachten hebben? Mijn zoon is 17,5 maand en slapen is drama. In de haverklap wakker worden. Zelfs als hij bij ons ligt. Veel huilen, vervolgens overdag niet te genieten omdat hij moe is, maar hij wil niet zomaar slapen. Ik ben zo verrot door deze gebroken nachten. En heel eerlijk trek ik het niet echt meer. Ik wil zo graag even alleen zitten in totale stilte. Door dit gevoel voel ik me ook weer schuldig, want ik hou super veel van hem en ik wil hem voor geen goud missen. Ik weet niet zo goed wat ik met hem aan moet op het gebied van slapen 🥲

7 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Zijn er meer kindjes die van het een op het andere moment drama nachten heb ...
Mijn zoontje is nu ook 17 .5 maand en is ook een week lang al in de nachten onrustig. Laatste dagen of heel vroeg wakker(05.15, meerdere keren in de nacht wakker. Gister werd die pas 8 u wakker en deze nacht is die al vanaf 4 u aan het spoken en huilen.. zo rommelig! Ben nu 1.5 maand over op 1 slaapje en dat ging een hele tijd goed, alleen nu die zo vroeg wakker was elke ochtend was 1 slaapje echt een uitdaging. Heb 1x geprobeerd een powernap rond 09.30 van 15 min maar de rest van de dag heeft meneer toen niet meer geslapen!! Misschien is er een slaapregressie rond de 18 maanden?

7 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Zijn er meer kindjes die van het een op het andere moment drama nachten heb ...
Denk dat het hier ook gaande is. Precies even oud en ook steeds vaker moeilijk met slapen/in slaap komen > terwijl ze een heel goede slaper is normaliter (met uitzondering als ze ziek is natuurlijk)… denk de regressie… ze heeft nu vandaag ook dr middagslaap niet gedaan. Heb het van 12u30 tot 14u45 geprobeerd > geen doen dus maar eruit gehaald en vanavond hopelijk vroeg te bed 🛌 🤔

6 maanden geleden

Mijn mama babysit normaal gezien elke donderdag op mijn dochter, maar gisteren heeft ze laten weten dat ze de ganse maand augustus niet kan. Dat komt bovenop de maanden mei en december dat ze ook al niet kon. Ik vroeg aan de verantwoordelijke van de kinderopvang waar mijn dochter van maandag tem woensdag gaat of zij op donderdag in die maanden ook kon komen. De verantwoordelijke zei dat ze het ging bekijken, maar dat mijn dochter zo’n ontzettend braaf kindje is. Dan weet je dat je een extreem braaf kind hebt als de verantwoordelijke dat ook zegt 🤭. Was wel fijn om te horen 🙂. Klonk ook alsof ze haar er graag bij hebben in de groep.

6 maanden geleden

Oh dames hoe gaat het met jullie? Ik mis dit groepje wel een beetje hoor. Hier alles goed, al is onze dame ineens keihard aan het huilen bij wakker worden. Ochtend niet (maar ze slaapt vaak tussen ons in) met middag dutje gaat ze ineens keihard huilen en is daarna vaak niet te genieten. Als ze s avonds naar bed gaat gaat ze ook tussen 9 en 12 ergens keihard huilen en is dan alleen te troosten met borst. Vaak gaat ze dan tussen ons in en slapen we met elkaar…. Wat zou dat nou toch kunnen zijn?

6 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Oh dames hoe gaat het met jullie? Ik mis dit groepje wel een beetje hoor. ...
Fijn dat alles bij jullie goed gaat. Mijn zoon doet nu ook sinds een tijdje huilen, maar hij huilt dan in zijn slaap. Geen idee waarom, maar een knuffel helpt we altijd. Nu slaapt hij het meest bij ons in bed, want hij slaapt nog geen hele nachten door in zijn eigen bedje. (En wij zijn ook wel een beetje lui om ‘s nachts lang naast zijn bedje te zitten tot hij slaapt) Verder gaat hier ook alles goed. Kind groeit als kool en rent sinds kort weg als hij iets te pakken heeft. De kleine dondersteen 🤭🤭

6 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Fijn dat alles bij jullie goed gaat. Mijn zoon doet nu ook sinds een tijd ...
Hahaha wat fijn dat het ook zo goed gaat! + dat er herkenning is met slapen! Hier slaapt ze ind dus ook tussenin omdat we te lui/moe zijn om haar steeds te troosten. Maar vraag me af hoe dat huilen ineens kan?! Ze kruipt dan ook gewoon uit bed, krijsend, loopt naar de deur en wacht dan tot we er zijn! Hart verscheurend zelfs, want ze is echt overstuur dan! Haha ja dat weg rennen als ze iets hebben (wat waarschijnlijk niet mag) herkenbaar! Hier zegt ze ook gewoon nee nee en gaat dan helemaal lachend iets doen wat niet mag 😂 moet zoooo mn lach inhouden dan!

6 maanden geleden

Tips gevraagd! De eertse 2 weken van september gaan wij op vakantie naar Oostenrijk. Een flinke rit voor een, dan, jongetje van 20 maanden. Over de heenweg maak ik weinig zorgen: bedoeling is vroeg in de nacht vertrekken zodat we al een heel eind op weg zijn tegen de tijd dat hij wakker wordt. De terugweg reizen we wel overdag. Hebben jullie tips voor vermaak in de auto? Speelgoed, doe dingetjes e.d.

6 maanden geleden

Reactie op MSYR

Tips gevraagd! De eertse 2 weken van september gaan wij op vakantie naar O ...
Wij zijn naar Drenthe getreden vanuit zuid Holland, door file bijna 3,5 uur. Het enige dat hielp was eten 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Jurst

Wij zijn naar Drenthe getreden vanuit zuid Holland, door file bijna 3,5 uu ...
9 uur lang (als alles meezit) snacks aan hem voeren lijkt me niet een heel fantastisch plan, maar toch bedankt voor de tip 😬😅

6 maanden geleden

Reactie op MSYR

9 uur lang (als alles meezit) snacks aan hem voeren lijkt me niet een heel ...
Zelf geen ervaring mee met zo'n lange rit. Maar ik zou zo'n speeltafel voor bij een autostoel aanschaffen in ieder geval. Soort tableautje met opstaande randen zodat ze toch met wat speelgoed kunnen spelen zonder dat het meteen op de grond valt en ze er niet meer bij kunnen. Zorg voor een koffertje met speelgoed, misschien zelfs wat nieuwe dingetjes die dan ook echt interessant zijn omdat ze nieuw zijn. Denk ook aan kleuren met zo'n waterpen oid. Verder zou ik toch ook zorgen voor een schermpje. Zorg dat je genoeg filmpjes enzo download. Niet pedagogisch verantwoord maar toch zal het helpen op zo'n lange rit. En dan toch inderdaad voldoende eten. Ook zou je kunnen proberen als je dat trekt om ook achterin te gaan zitten.... En ik zou toch regelmatig even stoppen en dan ff flink laten spelen, rennen desnoods 😅 de benen strekken.

6 maanden geleden

Reactie op MSYR

Wij gaan dik 4 uur naar Duitsland. Hebben een seat organiser gekocht bij de Action, met klaptafeltje zodat ons zoontje er speelgoed op kan leggen. We stoppen onderweg als nodig even kort bij een tankstation en hebben een langere stop halverwege in Düsseldorf. En we zorgen voor voldoende snacks en drinken. Maar ook belegde broodjes bvb. Is voor ons ook de 1e keer zo ver rijden haha. Ons zoontje is dan 19mnd

6 maanden geleden

Reactie op MSYR

Wij gaan denk ik onze reis van zo'n 9 uur opdelen en dus een overnachting ergens halverwege. Toen onze oudste zo'n 15 maanden was wel in één keer gereden, ging toen prima hoor. Nu heeft hij de leeftijd dat hij wel eens vraagt hoe lang het nog duurt bij korte ritjes 🙈 Dus meer vanwege de oudste, dan vanwege de jongste dat we het willen opdelen. Zij hebben nog niet echt tijdsbesef. Vooral zelf relaxed zijn en geen haast hebben. Genoeg eten en drinken mee en vooral met regelmaat pauzes nemen, waarbij iedereen de benen kan strekken en dan lekker spelen en wat energie kwijt. Onze ervaring is dat het dan in de auto prima gaat. Samen liedjes zingen onderweg, kletsen, boekjes mee, wat speelgoed etc. Je kunt eventueel wat nieuws inpakken voor onderweg? Vaak hebben nieuwe dingen eerst wel hun interesse. Schermpje hebben we zelf de vorige keer niet nodig gehad (maar wie weet gaat dat nog veranderen 🤣).