633 Reacties

vor 3 Monaten

Mijn zoontje is nu bijna 7 weken. Hoeveel nachtvoedingen hebben jullie (ongeveer)? Sinds twee dagen haal ik hem niet meer bij elk kreetje uit bed. Ik dacht altijd dat hij wakker was maar hij maakt in zijn slaap gewoon veel lawaai. Er zit nu ongeveer 4-5 uur tussen ipv 1.5-2 uur. Ben alleen bang dat hij hierdoor minder goed aan gaat komen

vor 3 Monaten

Reactie op Juulie

Mijn zoontje is nu bijna 7 weken. Hoeveel nachtvoedingen hebben jullie (ong ...
Ik doe exact zelfde. Haal ze er alleen uit als ze echt niet tevreden blijft. Zolang ze goed blijft bijkomen is er geen probleem. Ze laat er ‘s nachts 6uur soms zelfs nog wat langer tussen. 7u is wel het max. Dan maak ik ze wakker. Ze is 6 weken oud. Merk wel dat ze overdag frequenter wilt drinken. Maar dar vind ik niet zo erg. Dat kan ik beteren handelen dan ‘s nachts.

vor 3 Monaten

Reactie op Juulie

Mijn zoontje is nu bijna 7 weken. Hoeveel nachtvoedingen hebben jullie (ong ...
Ik zou er maar van genieten dat je eindelijk wat langer kunt slapen. Geen zorgen over te weinig inname, als ze honger krijgen melden ze zich wel. En die kleintjes kunnen inderdaad een boel herrie maken in hun slaap, dat is niet allemaal honger (en waar het dat wel is, en je mist het, wordt het snel genoeg alsnog duidelijk 🚨). A 4-5u lijkt me heel normaal voor deze leeftijd, al is er een hele brede range normaal. Ter referentie: mijn zoontje (9w) dronk wekenlang in de nacht 1x a 4 (soms 5) uur, daarna a 2-3u. Afgelopen week ineens iedere 1-2u (intens...), en van de ene op de andere nacht zaten er 6uur tussen, en vannacht ineens bijna 9uur 😲. Maar ik maak me er niet druk om, wat hij vannacht niet heeft gehad zal hij in de dag wel gaan inhalen en dat is prima. Dus als je kindje gewoon blijft bijkomen blijven voeden op verzoek, en al helemaal als je daarmee meer slaap wordt gegund 🤗

vor 3 Monaten

Reactie op Juulie

Mijn zoontje is nu bijna 7 weken. Hoeveel nachtvoedingen hebben jullie (ong ...
Die van mij (8w) 1/2x in de nacht. Ligt eraan of hij voeding van 21u (2x) naar bed gaat of van 23u (1x) maar meestal die van 21u omdat ikzelf dan ook na bed wil

vor 3 Monaten

Die van mij (8w) 1/2x in de nacht. Ligt eraan of hij voeding van 21u (2x) n ...
Vannacht trouwens een keer of 5. We zijn beide verkouden en hij is heeeel erg hangerig dus vooral troost zoeken.. germ

vor 3 Monaten

Mijn zoontje (6wk) komt al ruim 4 weken elke 2 uur. Erg pittig, hoop zo dat hij snel wat meer ertussen laat🙏

vor 3 Monaten

Hier ook sinds een week een doorslapen. Dochter is 8 weken oud. Drinkt nu overdag om de 2 uur en kan er 's nachts 6 a 7 uur tussen laten! Ze drinkt wel zeker 30 tot 60 minuten aan de borst.

vor 3 Monaten

Zoontje is nu 5 weken en laat voor de 2/3e nacht op rij ons slapen tot 5.00 vanaf 22.00, kan toeval zijn maar voor nu even heerlijk. Voed hem dan wel overdag in de 3-4u maar meld zich eigenlijk altijd zelf wel, ‘s avonds komt hij dan wat korter op elkaar. Verwacht dit niet standaard en houd rekening met om de 4u!

vor 3 Monaten

Hier heeft de kleine meid ons ook 5/6 uurtjes slaap gegund afgelopen 2 nachten! De eerste x schrok ik me kapot want ze komt elk 2/3 uur en ineens werd ik wakker van haar gemiep en zag ik dat er al 5 uur tussen zat 😅

vor 3 Monaten

Heerlijk die slaapkopjes! 🥰 Gelukkig dus heel normaal dat er (soms) wat meer tijd tussen zit. Ik moet zeggen dat mijn zoontje ‘s nachts de laatste tijd helemaal niet huilt oid. Wel veel geluid maken/onrustig. Heb hem 1x na 4.5 uur uit bed gehaald voor een voeding en 1x na 3 uur. Hij ligt ingebakerd omdat hij zichzelf wakker slaat met zn hsndjes, dus hongersignalen zie ik zelf niet zo goed.

vor 3 Monaten

Mijn zoontje lag ingebakerd omdat hij zichzelf heel vaak wakker sloeg en dan moest hij tiet voordat hij weer kon slapen.. dus inbakeren werkte super en zo sliep hij een uur of 4 door. Nu na sprong 2 wil hij handjes sabbelen dus ik hem een puck a baby piep gekocht dan kan hij aan het mouwtje zeg maar sabbelen maar merk dat hij gefrustreerd raakt. Vannacht ga ik hem weer strak inbakeren hopen dat hij accepteert dat hij niet kàn sabbelen dan.

vor 3 Monaten

Mijn zoontje lag ingebakerd omdat hij zichzelf heel vaak wakker sloeg en da ...
Hopelijk werkt het, en anders misschien kijken of het zonder inbakeren nu wel oké is? Dat hij zich nu niet wakker slaat?

vor 3 Monaten

Reactie op jessicaaa20

Hopelijk werkt het, en anders misschien kijken of het zonder inbakeren nu w ...
Ja moet even vanalles testen inderdaad 🥰

vor 3 Monaten

Mijn dochter is 5 weken oud en laat sinds haar geboorte circa 5-6 uurtjes in de nacht er tussen, we hebben (tot nu toe) geluk met onze kleine meid. Overdag drinkt ze om 2.5 a 3 uur!

vor 3 Monaten

Reactie op Applepie07

Mijn dochter is 5 weken oud en laat sinds haar geboorte circa 5-6 uurtjes i ...
Lekker hoor, kan je toch wat uurtjes pakken ook hè!

vor 3 Monaten

Grrrr soms ben ik echt zo chagrijnig tijdens nachtvoedingen! Normaal drinkt mijn zoontje aan 2 kanten maar in de nacht valt hij vaak in slaap na 1 kant en kijg hem met geen mogelijkheid wakker, maar ik weet dat hij hier genoeg aan heeft en weet snel komt. Dan moet ik hem eigenlijk verschonen om wakker te worden en verder te drinken maar ik heb zooo geen zin om mn bed uit te gaan! Grrr... En dan komt hij vannacht ook weer doodleuk om de 3 uur (eerder zo'n 5u ertussen), baal enorm!! Soms even lekker klagen over die borstvoeding....

vor 3 Monaten

Reactie op Mevrouw_W

Grrrr soms ben ik echt zo chagrijnig tijdens nachtvoedingen! Normaal drinkt ...
Haha wij kregen afgelopen 2 nachten ook cadeau van haar met 5/6 uur slaap. Deze nacht niet 😢 en dat doet pijn 😂 Wij hebben de Voedingskussen in de slaapkamer, zodat we haar op bed kunnen verschonen haha

vor 3 Monaten

Reactie op Chocota

Ik zou er maar van genieten dat je eindelijk wat langer kunt slapen. Geen z ...
ennn we zijn weer terug op a iedere 2-3u😅. Ze zijn toch ook niet te voorspellen, die kleintjes. @Mevrouw_W: inderdaad een verschoningskussen en verschoonsetje naast je bed? dan kunnen je benen onder de dekens blijven tijdens het verschonen, dat doet het voor mij mentaal al beter in de nacht. En ik sla ook wel eens een nachtelijke verschoonsessie over als er nog niet veel tijd is verstreken en ik geen poep ruik 🙊

vor 3 Monaten

Hebben jullie ook zulke vermoeid aanvoelende gewrichten/banden/pezen? Geen idee of het samenhangt met borstvoeding geven hoor..

vor 3 Monaten

Hier nog geen lange nachten slaap. Maar hij zat op een gegeven moment wel mooi op 4-3-3 nu is dat sinds 2 dagen 3 - 2,5 - 2 dus gelijk een stuk minder slaap. Had net voorgenomen hem niet meer wakker te maken voor voedingen.