677 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Mosieeee

Hier nog geen lange nachten slaap. Maar hij zat op een gegeven moment wel m ...
Hier ook 1,5/2 uur vannacht. Voorheen wel eens 4,5 uur geweest

3 maanden geleden

Reactie op Chocota

ennn we zijn weer terug op a iedere 2-3u😅. Ze zijn toch ook niet te voorsp ...
Ja goeie om verschoon kussen naast bed te houden! het is vooral het opstaan zelf, ik wil gewoon onder de deken blijven haha. En ik zou t verschonen ook prima kunnen overslaan als hij niet poept maar hij wordt gewoon niet wakker om verder te drinken, erg frustrerend. Had gewoon echt even een slechte nacht en dan wil je gewoon snel klaar zijn en verder slapen;)

3 maanden geleden

Reactie op Badeendje89

Hebben jullie ook zulke vermoeid aanvoelende gewrichten/banden/pezen? Geen ...
Ja, google eens op mothers thumb, daar heb ik erg last van, niet vanwege bv maar wel vanwege de baby! verder hier een baby van 8wk die nog steeds iedere 2u komt. Ik ben totaal gevloerd. Ben zelf ook nog helemaal niet fit sinds de bevalling en man is weer aan het werk, ik weet even niet waar ik het zoeken moet. Ik wil bv blijven geven, maar soms... Vooral op zoek naar manieren waarop het makkelijker wordt (en ondertussen stikjaloers op de mensen waar de baby maar 1x per 3u komt en de nacht doorhaalt)

3 maanden geleden

Reactie op Loes9

Ja, google eens op mothers thumb, daar heb ik erg last van, niet vanwege bv ...
Zelfde hier ook 8w!! Ik blijf tegen mezelf zeggen volhouden het wordt beter!! Maar ik huil soms net zoveel als de baby 🥲 komt allemaal goed we moeten er doorheen en bv snap ik helemaal ik maak het ook mee. Maar kv wil niet zeggen dat baby beter slaapt!!! Is langzamer verteerbaar maar kindje kan nog zovaak mama contact willen.

3 maanden geleden

Ik hoop dat dit de plek is om deze vraag te stellen. Ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Mijn dochter van 5 weken doet het in de nachten heel goed. Ze vraagt eigenlijk standaard om de 3 uur. Ze drinkt goed en rustig en valt snel weer in slaap. Overdag verlopen de voedingsmomenten totaal anders. Vanaf ongeveer 9:00 uur lijkt zij om de haverklap aan de borst te willen. Slaapt moeilijk, drinkt onrustig, laat veel boertjes en scheetjes. Ze gebruikt overdag mn borst daardoor ook vaak als troost, maar dan komt er ook nog melk uit. Ik heb het gevoel dat haar buik hierdoor extra onrustig wordt waardoor we deze cirkel moeilijk doorbrekenm doorbreken. Tot nu toe lijkt het nog geen speen-kind. Ik vraag mij af of ik haar zuigbehoefte moet beantwoorden door haar aan de borst te leggen of dat ik de voedings-/borstmomenten beter kan oprekken zodat haar lijfje tussendoor meer rust krijgt?

3 maanden geleden

Reactie op 3L1N3

Ik hoop dat dit de plek is om deze vraag te stellen. Ben benieuwd hoe ander ...
Borst is ook troost. Zolang je niet steeds van borst wisselt kan het geen kwaad om te troosten. Ik hou dan drie uur 1 borst aan en dan wissel ik. Niet dat hij 3 uur borst krijgt maar alleen links voor troost, en na 3 uur wisselen

3 maanden geleden

Hoe laat leggen jullie je baby op bed? Wij willen ons zoontje nu rond 19:00 op bed leggen, tegelijk met zijn zus. Maar hij vraagt vaak tussen 17:00 en 18:00 om een voeding. Voed ik hem dan om 19:00 nog een keer of niet?

3 maanden geleden

Reactie op Fenna2021

Hoe laat leggen jullie je baby op bed? Wij willen ons zoontje nu rond 19:00 ...
Ik rond 20/21uur. Voed overdag om de 3 uur maar savonds wil hij sowieso vaker. Als dat bij jou ook het geval is zou ik gewoon doen hoe je t zelf zegt idd

3 maanden geleden

Reactie op mahoney

Borst is ook troost. Zolang je niet steeds van borst wisselt kan het geen k ...
Maar jij geeft standaard dan 1 borst met voeden? Ik geef namelijk 1 borst, dan verschonen en dan andere borst! Zou je dan zeggen dat als ze eerder dan 3 uur komt, ze dan de eerst aangeboden borst krijgt? (Dus ik start links, na verschonen rechts en als ze eerder dan de 3 uur komt alleen je linker borst aanbieden?)

3 maanden geleden

Reactie op mahoney

Borst is ook troost. Zolang je niet steeds van borst wisselt kan het geen k ...
Dat is ook wat ik nu probeer inderdaad! Ik merk alleen (zoals nu) in de ochtenden dat er dan alsnog teveel melk voor haar is, waardoor de troost frustrerend voor haar wordt omdat ze melk in haar volle buikje krijgt...

3 maanden geleden

Hier ook 1,5/2 uur vannacht. Voorheen wel eens 4,5 uur geweest
Ja en dan zeggen mensen voed meer overdag hoewel ik al om de 2 uur de borst geef 😂 Het ging hier eerst vrij goed… geen idee wat er gebeurt is maar slapen is het niet 😂

3 maanden geleden

Reactie op Mosieeee

Ja en dan zeggen mensen voed meer overdag hoewel ik al om de 2 uur de borst ...
Dat advies kreeg ik ook terwijl ik inderdaad al op iedere 2u zat. Toch geprobeerd extra borst aan te bieden, nou 3 voedingen later kwam ALLES eruit, terwijl hij normaal nooit spuugt. Gelijk dat advies weer het raam uit gesmeten. Lekker je kindje volgen. Uiteindelijk gaat er vanzelf meer tijd tussen zitten (hoop ik ten minste haha)

3 maanden geleden

Reactie op Mosieeee

Ja en dan zeggen mensen voed meer overdag hoewel ik al om de 2 uur de borst ...
Ja doe het maar eens goed 🥴 pffff

3 maanden geleden

Als ik mijn kindje niet in de draagzak heb ik hij letterlijk de hele dag wakker/huilen en wil hij alleen maar borst daar is geen beginnen aan. In de draagzak slaapt hij uren lang dus ik kan bij hem geen pijl erop trekken wat hij nodig heeft,. Maar voed elke 3 uur

3 maanden geleden

Ik merk dat mijn zoontje eigenlijk nooit zelf echt vraagt om voeding.. heel soms huilen. Ik probeer er overdag 3-3.5 uur max tussen te laten zitten. En vannacht heb ik hem wakker gemaakt toen zat er 5 uur tussen (het duurde ruim 2.5 uur om hem in slaap te krijgen dus wou hem niet eerder wakker maken.) Sinds hij zijn handjes heeft ontdekt moeten die altijd in zijn mondje, dus dat is ook geen goede graadmeter meer 😂🥲

3 maanden geleden

Als ik mijn kindje niet in de draagzak heb ik hij letterlijk de hele dag wa ...
Heel herkenbaar dit, mijn zoontje wil overdag alleen maar bij ons zijn. Helaas geen tips maar wel een knuffel voor je. Kan best zwaar zijn soms!

3 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Maar jij geeft standaard dan 1 borst met voeden? Ik geef namelijk 1 borst, ...
Ja. De meest lege borst inderdaad. Dus de linker weer. En dat ong 3 uur.

3 maanden geleden

Reactie op 3L1N3

Dat is ook wat ik nu probeer inderdaad! Ik merk alleen (zoals nu) in de och ...
Ja dat is heel lastig. Daarom zou je ook kunnen gaan blokvoeden. Wat ik dan deed is tussen 12 en 3 de linkerborst. Tussen 3 en 6 de rechter en tussen 6 en 9 de linker weer en zo verder. Je borsten wennen daar snel aal mits je productie al goed was. En ik vond dat een stuk makkelijker on te onthouden dan dat gehannes met zo’n touwtje aan je bh. ( ik merkte geen verschil in mijn borsten, waren altijd vol of leeg 😅)

3 maanden geleden

Pff ik zit er even door heen. We hadden twee redelijk rustige dagen achter de rug maar het ontroostbaar huilen is echt weer zo erg toegenomen. Ik eet al koemelkvrij.. Zoontje klakt nog wel super veel tijdens de voedingen (geen spruw, tongriempje was een heeeel klein beetje aan de korte kant maar volgens de lactatiekundige eigenlijk niet benoemenswaardig) Ik ben zo onzeker. Moet ik ook soja volledig weglaten? Eet ik nu bijna niet. Krijgt hij te weinig goede melk van mij? Ivm groene poepluiers Leg ik hem niet goed aan? Kan ik niet beter stoppen met borstvoeding en over op de fles? Ik weet het gewoon echt even niet meer en voel mij ook zo schuldig dat mijn zoontje zo overstuur is.

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Pff ik zit er even door heen. We hadden twee redelijk rustige dagen achter ...
Ben je al eens bij een osteopaat geweest?