255 Reacties

2 maanden geleden

onze zoon is vandaag 11 weken. Sinds gisteren slaapt hij 's avonds heel slecht. Eerder gaven we rond 19.00 uur een fles, daarna sliep hij. Gaven we rond 23.00 uur nog een flesje op zijn kamer en dan sliep hij lekker door. Maar nu is hij vanaf 17.00 uur wakker. Rond 18.30 uur flesje leeg. en nu weer aan het huilen, krijsen soms. Gisteren heb ik uiteindelijk 2 uur na fles ervoor weer fles gegeven en heeft hij doorgeslapen. maar dit werkt nu ook niet. Voor iemand herkenbaar? Fase? Sprongetje?🤷‍♀️ Sprong 2 hadden we al gehad dacht ik 😅

2 maanden geleden

Reactie op Linda_02

onze zoon is vandaag 11 weken. Sinds gisteren slaapt hij 's avonds heel sle ...
Wij hadden rond week 11 ook even een sprongetje, heel herkenbaar. Inmiddels zijn wij bijna 2 weken verder en slaapt ze ineens de nacht door, dus ik hoop voor je dat het voor jullie ook snel overgaat 😅

2 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Wij hadden rond week 11 ook even een sprongetje, heel herkenbaar. Inmiddels ...
Ja dat hoop ik ook. Gisteravond ging het heel iets beter. Nu alleen een peuter die om 5.00 haar kamer afkomt. 🤣 allemaal fases. Gaat allemaal wel over hoop ik😅

2 maanden geleden

Ons zoontje is inmiddels 10 weken, ik was net naar een sportles waar je je baby mee naar toe mag nemen, ze liggen dan naast je bij je mat. Nu schrok hij echt heel vaak, met val/moro reflex, dus helemaal met wijd gespreide armen en grote ogen. Hebben jullie baby's van deze leeftijd ook nog vaak die moro reflex? Hij schrikt ook vaak op die manier wanneer hij bijna in slaap valt.

2 maanden geleden

Reactie op revera91

Ons zoontje is inmiddels 10 weken, ik was net naar een sportles waar je je ...
Mijn dochter is zaterdag 10 weken en ze heeft dit echt nog heel vaak ook

2 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Mijn dochter is zaterdag 10 weken en ze heeft dit echt nog heel vaak ook
ook als ze wakker is en gewoon ligt? Ik vind het zo zielig en snap ook niet altijd waarom hij schrikt (het is niet altijd vanwege een hard geluid of plotselinge beweging)

2 maanden geleden

Reactie op revera91

ook als ze wakker is en gewoon ligt? Ik vind het zo zielig en snap ook niet ...
Ze is niet heel veel gewoon wakker, ofwel bezig met voeden/verschonen of ze is aan het huilen (of beide) en dan beweegt sowieso alles😅 Maar met in slaap vallen/slapen sowieso.

2 maanden geleden

Reactie op revera91

ook als ze wakker is en gewoon ligt? Ik vind het zo zielig en snap ook niet ...
Het duurt twee tot vier maanden voordat de reflex verdwijnt trouwens, dus kan nog eventjes duren.

2 maanden geleden

Voor de mama’s en papa’s met een baby met veel haar. Vanaf wanneer ging jullie baby naar de kapper? Voor de jongens baby’s: wat deden jullie met de haartjes? Iets van gel er in? Ons zoontje heeft best veel haar en het begint nu ook een stuk langer te worden maar zou niet weten wat ik er nu even mee kan doen. Bij onze dochter was het makkelijk, daar lieten we het gewoon groeien 🤭

2 maanden geleden

Reactie op revera91

Ons zoontje is inmiddels 10 weken, ik was net naar een sportles waar je je ...
Mijn zoon heeft dit af en toe ook nog. Ook vaak op de meest random momenten als er niks aan de hand is
Schepjes of water tellen? Dus 150+5 drinkt hij dan bij de hele fles 150 of 170

2 maanden geleden

Reactie op Somewhere_over_the_rainbow🌈

Schepjes of water tellen? Dus 150+5 drinkt hij dan bij de hele fles 150 of ...
Het totaal. 150+5 = 165.

Reactie op 2021Baby1

Het totaal. 150+5 = 165.
Hoe kom je dan op 165, als ik het doe met de babybressa zit er 170 in😅

2 maanden geleden

Reactie op Somewhere_over_the_rainbow🌈

Hoe kom je dan op 165, als ik het doe met de babybressa zit er 170 in😅
Dat staat op de verpakking van de voeding. En zoveel zit er ook in de fles.

2 maanden geleden

Wat is jullie schema voor jullie kindje? Zoontje is morgen 11 weken en we hebben een heel strak schema vanuit het ziekenhuis meegekregen maar ik vraag me af of hij niet teveel slaapt? Ongeveer zo: Wakker maken, even een minuut of 5-10 spelen/knuffelen, verschonen, flesje geven, 5-10 min knuffelen en naar bed brengen. Maar dat betekend dat hij bijna 2 uur na elke voeding slaapt overdag. Wakkertijd red hij ongeveer een uurtje tot 1.5 uur (van wakker worden tot weer in slaap vallen.)

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Wat is jullie schema voor jullie kindje? Zoontje is morgen 11 weken en we h ...
Voelt het schema voor jou goed of zou je graag iets anders willen? Als je kijkt naar de wakkertijd die voor jouw baby'tje gledt, dan klopt het dat na twee uur weer aan slapen toe is. Onze dochter kon ook binnen 1/1,5 uur na voeden weer slapen. Sliep overdag blokken van 2, 3 uur of soms langer. Ik denk dat ze dat ook nodig heeft. Ze is nu bijna 13 weken en heeft dagen dat ze het.langer volhoudt en minder slaap nodig lijkt te hebben. Zo zal het zich wel verder ontwikkelen. Hier dus ook: flesje, 1 tot 2 uurtjes spelen, verschonen, knuffelen, slapen. Repeat. En die uurtjes spelen zijn soms wat langer nu ze ouder wordt.

2 maanden geleden

Reactie op Exxxx

Voelt het schema voor jou goed of zou je graag iets anders willen? Als je k ...
Tot nu toe gaat het goed maar het is dus maar 1 uurtje wakker (vaak) en dan weer 2 uur slapen. Dat ik mij af vraag of dat niet teveel is en de ontwikkeling dan wel goed komt haha

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Wat is jullie schema voor jullie kindje? Zoontje is morgen 11 weken en we h ...
Hier ook ongeveer zo. Ze is nu 10 weken. Wakker maken/wakker worden, verschonen, flesje (soms eerst flesje), dan knuffelen/spelen/tummy time. Soms houdt ze het maar een uur vol, soms 1,5uur en dan slapen (dus echt maximaal 2uur wakker totaal, maar dat is echt niet vaak). Ene dag slaapt ze meer dan de andere. Ik volg haar gewoon qua slaap signalen 😊. Ik vind het meer een uitdaging dat ze steeds na een halfuur slapen (in bed/box) weer wakker wordt. Daarna slaapt ze alleen nog verder in draagdoek/op ons..

2 maanden geleden

Herkennen jullie dit? Sommige dagen zijn best wat intens, dan ben ik moe, overprikkeld en ben ik blij dat de dag klaar is. Andere dagen kan ik echt de hele wereld aan, plan ik uitstapjes voor mezelf, wil ik alleen met 2 kinderen van alles ondernemen. Het contrast lijkt zo groot en zo per dag te verschillen!! (Grote lijn gaat goed hier)

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Tot nu toe gaat het goed maar het is dus maar 1 uurtje wakker (vaak) en dan ...
Lijkt me fijn toch, slapen doet groeien en ontwikkelen! Hier is de wakkertijd ook 1-1,5 uur maar de dutjes zijn ook korter dan bij jou. Als ze wel eens langer slaapt (minimaal anderhalf uu r) is haar wakkertijd wel eens wat langer.