279 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Wat is jullie schema voor jullie kindje? Zoontje is morgen 11 weken en we h ...
Wat fijn dat je kindje nu zo lekker slaapt tussendoor en je met houvast naar huis kunt. Dit schema lijkt me heel passend, mijn zoontje is 10 weken en is vaak ook maar 1-1.5u wakker, dan zie ik ook slaapsignalen. Soms is het bijna 2uur maar dat is als hij daarvoor goed heeft geslapen. Ik zou even proberen te vertrouwen op de adviezen en dit schema volgen, zeker als het goed werkt voor je zoontje. En wat hiervoor ook al werd gezegd: slaap is juist belangrijk voor de ontwikkeling. De wakkertijd gaat gaandeweg steeds langer worden, dat gaat je zoontje vanzelf laten zien.

2 maanden geleden

Ik heb hier een kleine die ineens moeite heeft met de fles. Pakt de flesspeen moeilijk en als ze hem dan eindelijk te pakken heeft dan laat ze al gauw weer los of bijt er op. Vertoont wel echt hongersignalen. Iemand een idee wat dit kan zijn? Tijd voor de volgende maat flesspeen?

2 maanden geleden

Reactie op Mevrouw_W

Wat fijn dat je kindje nu zo lekker slaapt tussendoor en je met houvast naa ...
Ja absoluut. Een hele omschakeling van 10 uur huilen op een dag na maximaal 1.5 uur wakker tussen alle slaapjes door. Maar vooral daarom voelt het super onwennig haha. We hebben ineens onze handen vrij

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja absoluut. Een hele omschakeling van 10 uur huilen op een dag na maximaal ...
Hoe zorg jij er dan voor dat je zoontje ook daadwerkelijk slaapt. Ons zoontje slaapt Max maar 40 minuten achter elkaar. Ik kan alles doen maar hij slaapt echt niet langer dus dan kom je toch weer in die cirkel terecht van huilen

2 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Hoe zorg jij er dan voor dat je zoontje ook daadwerkelijk slaapt. Ons zoont ...
Ja hier ook zo kort! Ik doe een van deze opties: 1. Naast me leggen in bed of in draagzak zodat hij doorslaapt. 2. Als hij echt wakker is en lacht dan haal ik hem eruit en leg hem zodra hij moe wordt (vaak na 15-30min) opnieuw te slapen, vaak lukt bed dan niet dus dan alsnog draagzak. Zo voorkom ik oververmoeidheid en huilen. Ook doe ik 1 dutje vanaf het begin in draagzak zodat hij langer slaapt en in ieder geval 1 goed slaapje doet. En verder vooral hopen dat het vanzelf beter gaat en de dutjes langer worden. Het is een taaie klus...

2 maanden geleden

Krijgen jullie ook nog steeds kraamvisite? Pff dochter is bijna 3 maanden, heb het wel een beetje gehad met al dat bezoek 😅

2 maanden geleden

Reactie op Loefje123

Krijgen jullie ook nog steeds kraamvisite? Pff dochter is bijna 3 maanden, ...
Toevallig net iemand die appte om eind van de maand te komen (dan is ze ruim 3 maanden) en ik dacht echt pfff 🙈 Daarnaast nog 3 mensen die al 2 maanden zeggen dat ze langskomen, maar ben benieuwd of dat gaat gebeuren voor of nadat ze kan lopen😅 En ook mensen die wel een kaartje hebben gehad maar niet eens een appje sturen om te feliciteren ofzo🤔

2 maanden geleden

Reactie op Loefje123

Krijgen jullie ook nog steeds kraamvisite? Pff dochter is bijna 3 maanden, ...
Ja! Ik vind het wel leuk. Moet zeggen dat het vooral collega's of kennisen vanuit hobby zijn. Bezoekjes plan ik dan ook allemaal doordeweeks overdag, weekend is dan voor ins als gezin!

2 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Toevallig net iemand die appte om eind van de maand te komen (dan is ze rui ...
Hahaha zou wat zijn als je de beschuit met muisjes nog uit de kast moet pakken als ze loopt🤣 Ik denk ook elke keer echt; pffff… toevallig is de visite net weg. Dochter helemaal over de zeik omdat ze niet kan slapen als er gepraat wordt, en wakker in bed leggen kan ook nog niet… En geen felicitatie na een kaartje verstuurd te hebben is wel heel belachelijk zeg!

2 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Ja! Ik vind het wel leuk. Moet zeggen dat het vooral collega's of kennisen ...
Hier houden we idd ook het weekend lekker voor onszelf. Heerlijk!

2 maanden geleden

Reactie op Loefje123

Krijgen jullie ook nog steeds kraamvisite? Pff dochter is bijna 3 maanden, ...
Yup ook nog steeds en nog niet iedereen is geweest! Ik noem het ook geen kraamvisite meer hoor maar gewoon gevalletje van er komt iemand op bezoek. 😂

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja absoluut. Een hele omschakeling van 10 uur huilen op een dag na maximaal ...
Klinkt alsof je zoontje voorheen oververmoeid was en die cyclus niet meer doorbroken kon worden.. ik zou me daarom vooral houden aan het schema vanuit het ziekenhuis, helemaal aangezien het nu goed gaat en het klinkt ook als een normaal ritme. Slapen is juist goed voor de groei en ontwikkeling. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar het ziekenhuis schema, zou je die eens willen delen?

2 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Toevallig net iemand die appte om eind van de maand te komen (dan is ze rui ...
Hier ook een paar mensen (familie van vriend) waarbij een gezin ons gefeliciteerd heeft via de familie app, en een gezin waarvan de vader mijn fb bericht heeft geliked dat ze geboren is. Allebei hebben ze een kaartje gehad en je bent echt niet verplicht te komen, ook al had ik dat wel verwacht. Maar een kaartje had ik op zijn minst wel verwacht. Ben ook beetje teleurgesteld in ze

2 maanden geleden

Reactie op Loefje123

Krijgen jullie ook nog steeds kraamvisite? Pff dochter is bijna 3 maanden, ...
Ja, hier een oom die ik letterlijk 1 per jaar zie (als ik dat al haal) en per se op kraambezoek wil komen. Ons zoontje is dan 3 maanden 😂

2 maanden geleden

Tot welke temperatuur gebruik je eigenlijk een voetenzak in de maxi cosi? Op zich is het in de auto altijd vrij warm zeker nu het zonnetje weer lekker schijnt.

2 maanden geleden

Wanneer hebben jullie n identiteitskaart aangevraagd voor de baby?

2 maanden geleden

Reactie op Loefje123

Krijgen jullie ook nog steeds kraamvisite? Pff dochter is bijna 3 maanden, ...
Ja hier is ook echt nog niet iedereen langs geweest en ze is al bijna 9 weken. 🥲Vind dat kraambezoek dat maar door gaat echt hè-le-maal niets, vooral idd de ooms en tantes die je normaal eens in de 2 jaar ziet… bij een volgend kind doe ik een baby borrel heb ik besloten. Geen maanden aan suffe bezoekjes meer😅

2 maanden geleden

Nu de zon er eindelijk weer is, wat doen jullie met bescherming in de kinderwagen? Ik heb van iemand een ‘dooky’ gekregen, maar ik vind dit niet prettig omdat ik haar dan niet meer kan zien. Daarna een parasol gekocht (ook van merk dooky) maar wat een rot ding is dat zeg. Super groot en moeilijk te verstellen, dus die gaat weer terug. Ze vindt de zon in haar gezicht echt niet prettig. Heeft iemand een oplossing of tip voor een handzaam parasolletje?

2 maanden geleden

Reactie op LizaSil

Nu de zon er eindelijk weer is, wat doen jullie met bescherming in de kinde ...
Dit vroeg ik mij gisteren ook af met de zon in de oogjes van mijn zoontje! Ik zag dat sommige kinderwagens een soort van zonnescherm hebben (apart te koop.) Nog niet gekocht dus geen idee of het wat is. Ik weet niet welke kinderwagen je hebt maar misschien is dat een optie?

2 maanden geleden

Reactie op marijkekorsten

Wanneer hebben jullie n identiteitskaart aangevraagd voor de baby?
Wij een paar weken geleden. Zoontje is nu bijna 12 weken oud maar loopt al sinds hij 5 weken is in het medisch circuit. En daar hamerden ze nogal op een ID kaart. Tip: je kan online pasfoto’s insturen via een bepaalde website (ik gebruikte pasfoto.me) Zij beoordelen met software en daarna handmatig of de foto aan de eisen voldoet voor een ID kaart. Scheelt een tripje naar de fotograaf met een baby 🫣