77 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben bij m'n vorige zwangerschap gestript met 41 weken. Zat toen al bijna op 2 cm ontsluiting en heb er eerlijk gezegd weinig tot niks van gevoeld. In de avond begon de bevalling. Dus misschien was het bij mij wel het laatste zetje wat ik nodig had. Positieve ervaring dus :)
2 jaar geleden
Reactie op Aaalaan
Vanmorgen gestript met 37+4 dagen.. heb al wel een paar dagen harde buiken. ...
En hoe was het?
Voel je nu iets? (Los van de harde buiken)
MOD
2 jaar geleden
In onderstaand topic vind je al wat ervaringen:
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2023/strippen-met-38-weken-9K95QE
2 jaar geleden
Bij mijn eerste kindje 2keer gestript geweest rond 39 en 40 weken zonder resultaat. Ik vind het goed meevallen qua pijn, wat gevoelig en ik kreeg er ook wat meer harde buiken van. Kindje is pas gekomen met 41weken (na breken van vliezen)
2 jaar geleden
Tijdens mijn eerste zwangerschap 3 keer gestript tussen 39+3 en 40+6. Alle keren kreeg ik bloedverlies en krampen, maar de volgende dag was het steeds gestagneerd. Ik heb 2 weken met 2 cm ontsluiting gelopen, uiteindelijk met 41 weken ingeleid. Het strippen zelf vond ik niet zo erg, ja het is uit je conformtzone maar opzich vond ik het wel het proberen waard, ondanks dat het geen resultaat had
2 jaar geleden
Afgelopen week met 39+2 gestript. Strippen zelf was oncomfortabel maar niet pijnlijk. Ze was ook vrij snel klaar. Ik had bijna 2 cm ontsluiting. Van te voren gewaarschuwd dat heel veel harde buiken en voorweeën kan veroorzaken zonder verder resultaat, maar dat heb ik voor lief genomen omdat ik daar überhaupt al veel last van had. Heeft heel erg gerommeld en dat was wel erg vermoeiend. Uiteindelijk niet doorgezet (het is nu twee dagen geleden) maar wel slijmprop verloren dus wellicht dat het geen direct effect had maar wel de bevalling een paar dagen eerder op gang kan helpen. Alleen is er natuurlijk geen manier om dat te weten. Ik heb er zeker geen spijt van gehad, maar ik raad wel aan om de dag van en na het strippen veel rust in te plannen omdat er een boel in je lijf kan gebeuren. Ik vond het namelijk wel erg vermoeiend, zowel fysiek als mentaal, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Volgende week donderdag poging nummer 2 voor als ik dan nog zwanger ben.
2 jaar geleden
Reactie op ab95
Ik word vrijdag gestript en dan ben ik 39+5 en heb 1 cm ontsluiting.
Bij mi ...
Spannend! Succes morgen!
2 jaar geleden
Bij mijn 1e zwangerschap ben ik met 41 w gestript, had toen 2cm ontsluiting. Had toen wel wat krampjes daarna maar zette niet door. Daarna ben ik met 41+2 nog een keer gestript in het ziekenhuis, (was inmiddels medisch). De gynaecoloog zei dat ze er niet goed bij kon en had het idee dat het niks deed dus we hadden al een datum voor inleiding vastgezet met 42 w. Uiteindelijk thuis geen krampen oid maar wel na een paar uur ineens gebroken vliezen. Vond het stippen niet heel fijn, erg gevoelig. En eigenlijk geen idee of dit nou ook de oorzaak is geweest van toch een spontane bevalling.
2 jaar geleden
Ik ben net gestript met 39+4 en 3cm ontsluiting ik hoop zoooooooo erg dat het doorzet 🤭
2 jaar geleden
Ik ben vanochtend gestript (40+2). Het moment zelf is niet perse prettig, maar ik gok dat bevallen nog veel pijnlijker is 😜. Als je twijfelt of je het wel moet doen gezien de mogelijke pijn zou ik zeggen; het valt echt reuze mee, een spiraal zetten vond ik naarder. Wie weet wekt het de bevalling op en kan je natuurlijk bevallen 🥰
Ik weet nog niet of het effect heeft, het rommelt sindsdien wel lekker.
2 jaar geleden
Hier s’middags gestript naar 2cm, gelijk weeen om de 4 minuten. S’avonds nog een keer gestript tot 4cm en vliezen gebroken. 3,5 uur later was hij er.
Ik was 37,2
2 jaar geleden
Reactie op abnormarijke
Hier s’middags gestript naar 2cm, gelijk weeen om de 4 minuten. S’avonds no ...
Had je gevraagd of ze jou wouden strippen bij 37 en 2 dagen?
2 jaar geleden
Ik ben net gestript bij 40+3, vond het helemaal niet erg eigenlijk. Hopen dat het effect heeft en anders vrijdagavond ballon plaatsen bij 41 weken.