876 Reacties

5 maanden geleden

Ik twijfel nog tussen de flessen van Dr. Brown en Phillips Avent. Heeft iemand ervaring met beide en een advies? Thanks 😊

5 maanden geleden

Reactie op MamaToBe11

Ik twijfel nog tussen de flessen van Dr. Brown en Phillips Avent. Heeft iem ...
Ik vond de Avent flessen fijner ivm het schoonmaken, ging sneller👌🏻 En bij Dr. Brown kon je volgens mij een onderdeel niet steriliseren want dan ging het lekken, maar weet niet meer precies wat. En wellicht dat dat inmiddels (2.5 jaar later) anders is.

5 maanden geleden

Welk merk flesvoeding kiezen jullie? Bij mijn eerste heb ik Nutrilon gegeven maar ik las dat goedkopere flesvoeding net zo goed is en ongeveer hetzelfde in zit.. ben dus benieuwd naar jullie ervaringen? 🍼

5 maanden geleden

Reactie op PvT

Welk merk flesvoeding kiezen jullie? Bij mijn eerste heb ik Nutrilon gegeve ...
Dat klopt inderdaad, het moet wettelijk bepaalde ingrediënten bevatten. Zoontje deed het hier helemaal prima op kruidvat merk👌🏻

5 maanden geleden

Ik heb bij de vorige zwangerschap ook flesvoeding gegeven. Ik had Dr Brown flessen en ook een Philips Avent fles. Ik vond het beide net zo goed werken en schoonmaken. Wat ik wel fijn vind is dat dr Brown ook kleine flessen heeft waardoor je in het begin niet zo’n heel klein beetje in zo’n grote fles hoeft te geven. Alle onderdelen kunnen gewoon gesteriliseerd worden en gaan daardoor niet lekken. Ze gaan pas lekken als je de flessen en onderdelen in de vaatwasser doet. En dan heb je ook meer kans op krampjes omdat de vaatwasser niet zo goed schoonmaakt. Wij hebben ze altijd zelf direct schoongemaakt en het lekte nooit. Qua flesvoeding is het in Nederland zo dat ze allemaal even goed zijn. Je betaald puur voor het merk. Wij hadden Hero voeding omdat je die in meerdere winkels kan krijgen, maar heb later ook wel Albert Heijn huismerk gegeven en BonBebe. Ze heeft trouwens nooit last gehad van het geven van een ander merk voeding. Ik heb nu een pot Albert Heijn flesvoeding gehaald omdat ik die bussen handig vind met afstrijken en sluiten en omdat de Albert Heijn lange openingstijden heeft, mocht je ook bijna zonder zitten.

5 maanden geleden

Wat betreft flesvoeding heeft de Keuringsdienst van Waarde een aflevering gemaakt een paar jaar geleden, kijktip! Het maakt inderdaad niet uit welk merk je koopt...

5 maanden geleden

Reactie op verona8

Ik heb bij de vorige zwangerschap ook flesvoeding gegeven. Ik had Dr Brown ...
Ooh dat was het, als het in de vaatwasser ging. Wist het niet meer precies😅 Wij hadden van Avent ook kleinere flesjes in het begin.

5 maanden geleden

Reactie op verona8

Ik heb bij de vorige zwangerschap ook flesvoeding gegeven. Ik had Dr Brown ...
Mag ik vragen hoe je de dr brown flessen gesteriliseerd hebt? Ik heb gelezen dat je deze beter niet kan koken… wij hebben deze ook. Wil uiteraard de flessen niet verpesten. Kan ik ze dan het beste wassen met zeep en water of alleen water? First time mom here… lol

5 maanden geleden

Reactie op nauru123

Mag ik vragen hoe je de dr brown flessen gesteriliseerd hebt? Ik heb geleze ...
Ik heb dat in een magnetron sterilisator gedaan. Voorheen was overigens het advies om regelmatig te steriliseren. Nu enkel voor het eerste gebruik en na elk gebruik gewoon afwassen. Tenzij je kindje extra kwetsbaar is of prematuur.

5 maanden geleden

Ik heb in het begin gesteriliseerd in kokend water. Later heb ik een magnetron sterilisator van een vriendin gekregen. Ideaal. Kokend water verpest de flesjes ook niet hoor. Schoonmaken deed ik volgens mij gewoon met heet water.

5 maanden geleden

Iemand hier ervaring mee? Ik denk erover om toch de pap wat op te warmen als ik beval. Maar voor onderweg leek me dit wel handig. Zijn hier al mama’s die dit al gebruikt hebben?

5 maanden geleden

Reactie op Kim.94

Iemand hier ervaring mee? Ik denk erover om toch de pap wat op te warmen al ...
Geen ervaring mee/niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wat bij ons prima werkte was water op de juiste temperatuur meenemen in een thermosfles 👌🏻 (Chilly bottle gebruiken wij)

5 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Geen ervaring mee/niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wat bij ons ...
En blijft het goed warm dan?

5 maanden geleden

Reactie op Kim.94

En blijft het goed warm dan?
Ja wij zijn er echt heel tevreden mee! Die Chilly flessen blijven 24 uur koud of 12 uur warm 👌🏻 Je kunt natuurlijk ook heet water in de thermosfles doen en koud water in een andere fles (of de babyfles). Net wat je prettig vindt/ hoeveel ruimte je in je tas hebt/hoe lang je op pad gaat.

5 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Ja wij zijn er echt heel tevreden mee! Die Chilly flessen blijven 24 uur ko ...
Bedankt voor de tip!

5 maanden geleden

Reactie op MamaToBe11

Ik twijfel nog tussen de flessen van Dr. Brown en Phillips Avent. Heeft iem ...
Wij gaan deze keer weer voor de dr Brown flessen. Die vonden wij heel fijn ivm darmkrampjes.

5 maanden geleden

Reactie op nauru123

Mag ik vragen hoe je de dr brown flessen gesteriliseerd hebt? Ik heb geleze ...
Wij hebben een quooker. We deden dan de onderdelen in een bak en dan water uit de quooker in die bak. Lieten het een paar minuten staan en dan laten afkoelen. Wel deden we eerst de onderdelen afspoelen onder de koude kraan. En met dat borsteltje in dat ventiel.

5 maanden geleden

Reactie op Kim.94

Iemand hier ervaring mee? Ik denk erover om toch de pap wat op te warmen al ...
Wij namen ook altijd heet water in een (toevallig ook) chilly fles. En namen een flesje koud water mee en dan deze we dat mengen totdat het de juiste temperatuur had. Melk uit het voedingstorentje erbij en klaar.

5 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Dat klopt inderdaad, het moet wettelijk bepaalde ingrediënten bevatten. Zoo ...
Dan gewoon de standaard poeder neem ik aan?

5 maanden geleden

Reactie op ElMenk

Dan gewoon de standaard poeder neem ik aan?
Jep de standaard inderdaad. Om het mee te nemen gebruikten wij overigens een Philley poederbus, erg handig ook als ze de ene fles een andere hoeveelheid schepjes hebben dan de andere. Of toch nog meer honger blijken te hebben.