31 Reacties

15 dagen geleden

Hier hetzelfde. Overdag 2x een half uur. ‘s avonds laatste dagen drama (maar nu ook ziek)

14 dagen geleden

Hier ook. Was het maar alleen bij de dutjes overdag... Hier overdag 2x een halfuurtje, en 's nachts elke 2 uur of vaker wakker. Het gaat al ruim 2 weken zo. Vroeger werd hij 's nachts ook altijd 2x wakker maar sliep dan altijd snel weer in. Nu 5-6x pet nacht, het duurt een halfuur of langer voor hij weer slaapt, en 's morgens na 5 uur sowieso niet meer. ZO MOE! Naast regressie krijgt ie ook tandjes en is verkouden

14 dagen geleden

Hier ook drama geweest inderdaad. Heeft denk ik zo’n 3 weken geduurd. Ik merkte het vooral overdag. Het gaat nu eigenlijk beter met de dutjes. Wij zijn gewoon ons ritme blijven aanhouden. Als het echt de spuigaten uit liep met heel weinig slapen (hij heeft wel eens een dutje overgeslagen en in de middag alsnog maar 30-40 min geslapen), bracht ik hem een halfuurtje eerder naar bed

14 dagen geleden

Herkenbaar. Wij proberen wel echt gewoon haar dutjes te laten doen, want als ze oververmoeid is, is het nog meer een strijd. Soms leggen we haar in bed en gaan er naast zitten/liggen, soms helpt het, soms niet 😂

14 dagen geleden

Reactie op Jonga

Herkenbaar. Wij proberen wel echt gewoon haar dutjes te laten doen, want al ...
En als het niet helpt wat doen jullie dan?

13 dagen geleden

Hier ook drama.. vooral ook heeeeel hard huilen als wij de kamer uitlopen. Zowel s avonds als overdag..

13 dagen geleden

Jupp hier ook, al lijken wij al 12 maanden lang in een grote slaapregressie te zitten… 🤭🫣 Maar nu sinds een aantal dagen weer slechter dan dat het voorheen was 🥲 hopelijk is het snel voorbij!!

13 dagen geleden

Hoe doen jullie dat in de nacht? Mijn zoontje wilt niet vastgehouden worden en blijft in zijn bedje huilen. Slokje water gegeven. Afgelopen week hetzelfde gehad maar toen was hij ook niet lekker, hem uiteindelijk in bed genomen en na 4u rollen (en een beetje tv) toch in slaap gevallen.. wil dit niet elke keer doen

13 dagen geleden

Reactie op Zbm

Hoe doen jullie dat in de nacht? Mijn zoontje wilt niet vastgehouden worden ...
Hier zeker daarna in de nachten. Elke keer ruim 2,5 uur wakker. Staan om bed, huilen, etc. Ik heb de oplossing nog niet gevonden. Dutjes overdag gaan goed. Maar we zijn bijde gesloopt na twee weken dit

13 dagen geleden

Reactie op Twinkelstar

Hier zeker daarna in de nachten. Elke keer ruim 2,5 uur wakker. Staan om be ...
Ja bij ons ook hetzelfde. Super vermoeiend maar ook zielig voor de kleine. Dan maar afwachten tot deze fase voorbij is 🥲

12 dagen geleden

Reactie op Ak_

Nja het helpt uiteindelijk altijd, behalve dat het soms heel lang duurt haha. Dus het is vooral heel veel geduld hebben 🥲 en hopen dat het snel voorbij gaat. Helaas geen tips verder!

11 dagen geleden

Ik volg, want mijn zoontje van 13 maanden maakt ons nacht een hel, ure lan schreeuwe alleen op schoot heel effe stil gwn een drama, en dit al weken lang hiervoor sliep hij gewoon door van 19-7 nu gaat hij slapen rond 20-21u en wordt hij om 1 u wakker en dan tot de ochtend is het NIET slapen.. ik heb hem gistere rond 22.30 u late slape wat ik normaal probeer te vermijden want om 19u wordt hij ook moe, nu al sinds 4 u ben ik op met hem en het is 6 u nu.

11 dagen geleden

Reactie op Lilii

Ik volg, want mijn zoontje van 13 maanden maakt ons nacht een hel, ure lan ...
Dit klinkt ook heel erg als een oververmoeid kindje. Misschien heeft hij ook pijn? Heb je al pijnstilling geprobeerd? Hoe zijn de dutjes overdag?

11 dagen geleden

Reactie op Jurst

Dit klinkt ook heel erg als een oververmoeid kindje. Misschien heeft hij o ...
Dutjes overdag gaan prima geen enkel probleem, overdag is hij ook heel normaal, savonds gaat hij in bed met een flesje melk en valt hij effkes in slaap, tot het 12 u middernacht wordt, dan wordt hij wakker en gwn een chaos... ik heb ook geprobeerd hem wat later in bed te doen maar nee tis gwn schreeuwe en als we hem bij ons op bed zetten probeert hij te slape maar echt hoofdje hier gooie en dan daar dus is hij gwn wakker, ik heb hem deze ncht om 6u-6.30 in slaap gekregen op mijn schoot want hij was al uren aan het schreeuwen dus viel ook in slaap.

11 dagen geleden

Dutjes overdag gaan moeizamer, het inslapen kost veel tijd, maar als hij eenmaal slaapt gaat het goed. De nachten gaan ook prima dus als het hierbij blijft, vind ik het prima 😅

10 dagen geleden

Het duurt hier inderdaad ook erg lang met het in slaap vallen. De nachten waren een week lang drama, maar het lijkt nu net weer wat beter te gaan…

10 dagen geleden

Middagdutjes zijn hier ook drama! Ochtend en nachten gaan wel goed. Hoewel ze soms wel wat langer nodig heeft om in slaap te komen. Maar dat middagdutje…..het duurt soms een uur voordat ik haar in slaap krijg en soms lukt het helemaal niet. Maar ik vind 12 maanden echt nog te jong om over te gaan op 1 dutje en in de ochtend kan ze sowieso niet langer wakker blijven.

10 dagen geleden

Reactie op LizaSil

Middagdutjes zijn hier ook drama! Ochtend en nachten gaan wel goed. Hoewel ...
Hoe laat en hoe lang is de ochtenddut nu?

10 dagen geleden

Erg herkenbaar bij onze zoon van 1 jaar en 2 weken. Onze conclusie na een paar weken overdag lastig slapen: loslaten werkt beter dan krampachtig vasthouden aan een schema. Het scheelt veel frustratie. Soms zien we echt dat hij halverwege de ochtend moe is, dan leggen we hem op bed. Als hij niet moe lijkt, gaat hij tussen de middag na de lunch naar bed. Als een kind niet wil slapen, kun je het moeilijk dwingen (of het valt uiteindelijk in slaap doordat het zo lang gehuild heeft en dat lijkt me ook niet fijn). We merken nu dat hij de laatste twee dagen wel weer moe is in de ochtend, dus slaapt hij dan. En soms betekent dat dat hij 's middags niet slaapt. Maar dan leggen we hem 's avonds iets eerder naar bed (tussen 18.00 en 18.30). Voor ons werkt het beter dan strak aan het schema houden. Hopelijk kan het anderen ook helpen!

10 dagen geleden

Reactie op Ak_

Wij laten soms haar ook gewoon even. Dan houden we de camera in de gaten. Meestal na tien minuten gaat ze liggen en gaat ze slapen.