12 Reacties
MOD
2 jaar geleden
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2023/positief-over-inleiden-ideeen-p1LPAG
Wellicht dat je hier al wat positieve verhalen kunt vinden.
2 jaar geleden
Ik ben afgelopen vrijdag bevallen met 41+2 na een inleiding.
Vrijdagochtend zijn om 09.30 mijn vliezen gebroken. Ze wilde me om 10.00 weeën opwekkers geven, maar ik heb aangegeven dat ik eerst wilde kijken of het breken van de vliezen iets deed. Rond 10.00 had ik lichte weeën en gaf ik aan nog even onder de douche te willen. Daar werden de weeën erger. Ik wilde voor een ruggenprik gaan maar het moment dat die gezet zou worden bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Om 13.49 is onze zoon geboren.
Probeer positief te blijven. Ik denk oprecht dat dat bijdraagt aan een voorspoedige bevalling. Ik weet niet hoe je tegen pijnstilling aankijkt, maar dat is altijd een optie. Daarbij stond ik versteld van het vrouwelijk lichaam en de oerkracht die vrij komt. Jij kan dit!
2 jaar geleden
Twee keer ingeleid en 2 prima bevallingen gehad zonder pijnstilling! You can do this xx
2 jaar geleden
Hai Melkie96,
Ik ben twee weken geleden bevallen dmv een inleiding. De reden van inleiding was het voelen van ‘minder leven’. Ik was op dat moment 39.4 zwanger.
Zaterdagavond om 20:30 uur is er een ballon geplaatst. De volgende ochtend rond 08:30 uur bleek dat ik 4 cm ontsluiting had en hebben ze mijn vliezen gebroken. Geen weeënopwekkers gehad. Binnen 5 minuten begon ik lichtjes weeën te voelen. Binnen een uur zat ik daar met een weeënstorm. Na een controle bleek dat ik ‘maar’ 5 cm had. Gelijk gevraagd om een ruggenprik. Gelukkig kon ik die gelijk (binnen een paar minuten) krijgen. Na het plaatsen bleek dat ik al op 8 cm zat en binnen een uur had ik de kleine in mijn armen.
Het ging super snel voor mijn gevoel, het voelde heftig aan maar ik kijk positief naar het inleiden en mijn bevalling.
2 jaar geleden
2x ingeleid en dit 2x als positief ervaren. Tuurlijk wel spannend allemaal, maar ik kijk op beide bevallingen positief terug! Het is erg snel gegaan en ik zat zo in mijn "bubbel" dat ik niet eens aan pijnbestrijding heb gedacht.
Mocht je dit niet aankunnen zonder pijnstilling, hoeft dit toch ook helemaal niet?! Je bevalt immers in het ziekenhuis.
Succes in ieder geval, je kan het! 😀
2 jaar geleden
Hoi,
Ik ben bij beide bevallingen ingeleid, bij de 1e een weeënstorm. Dus dit keer aangegeven dat ik er weer bang voor was en ze hebben het heel goed in de gaten gehouden. Op het moment dat ze dachten het gaat te snel, stonden ze al naast mijn bed om de weeopwekkers eventueel lager te zeggen. Uiteindelijk helamaal niet nodig geweest!! En een hele fijne bevalling gehad zonder pijnstilling😃
Vooral je zorgen daarover uitspreken, zodat ze die zorgen ook kunnen wegnemen😉 En jij relaxed je bevalling in gaat. Want dat is wat je wilt denk ik.
En wil je uiteindelijk pijnstilling kan je daar altijd om vragen natuurlijk.
Oh en Ik ben zo'n 6 uurtjes bezig geweest vanaf de eerste wee. De eerste ongeveer 12 uur dus dat viel ook enorm mee.